Irina oprea a aflat de proiectul special wall-street.ro de sustinere a tinerilor antreprenori romani si a profitat de oportunitate. Scrie-ne si tu pe AfacereaMea@Wall-Street.ro si vei avea sansa de aparea in StartUp, rubrica citita, lunar, de zeci de mii de romani.

Oprea a absolvit Facultatea de Cibernetica, Statistica si Informatica Economica si a fost in State cateva luni in timpul studiilor, cu Work & Travel. “Am lucrat la Burger King, deci stiu sa fac si un Double Wooper”, spune ea, cu umor. Totodata, ea a activat si la o companie mica care implementa SAP B1, pozitia ei fiind cea de consultant tehnic. Ea a participat la un proiect de implementare intr-un parc de distractii. In timpul saptamanii lucra in Chicago, iar in weekend se intorcea in Indiana.

“Am decis sa ma intorc, sa-mi termin facultatea. Atunci nu m-am intors cu scopul precis de a face ceea ce fac astazi. A venit cumva de la sine. Dar, pot sa spun, ca astept cu placere urmatoarea vizita (de vacanta) in State”, spune Irina Oprea.

Incepand cu 2004, primul an de facultate la ASE, Cibernetica, ea a facut parte din echipa de volutari ai Microsoft (MAP atunci, MSP in prezent). “Stiam de aceasta echipa dintr-o vizita pe care am facut-o la Microsoft Romania cand eram inca la liceu (la invitatia dlui Silviu Hotaran – fostul sef al companiei in Romania – n.r.). Taskul nostru era de a aduce in atentia studentilor produsele Microsoft si pentru asta tineam evenimente, seminarii, prezentari. Eu ma ocupam de ASP.NET si C#”, povesteste ea.

In vara lui 2005 s-au implicat in organizarea taberei de vara de la Tusnad (se organiza in fiecare an in ASE), unde am avut prezentari, workshopuri, speakeri de la Microsoft, concursuri cu premii. Printre speakeri, doi ne-au prezentat Oracle Applications (ERP).

“Cum clar nu eram facuta pentru programare, ce am vazut legat de ERP mi-a placut si in acel moment am decis ce as vrea sa fac in continuare. Mi-am indreptat atentia spre SAP, liderul mondial in ERP-uri si mai precis spre SAP Business One, un ERP pentru firmele mici si mijlocii, pentru care nu exista (si nu exista nici in prezent) localizare pentru Romania”, spune ea.

In patru oameni, 100.000 de euro

In 2007 tanara a fost contactata de project manager-ul unei mari companii germane, BAUER, care voia sa implementeze SAP Business One si in filiala lor din Romania. A lucrat impreuna cu ei si au construit o “localizare”. A urmat filiala lor din Bulgaria, apoi Liban, si incepand din 2010, implementeaza pentru ei in filialele din zona Asia - Pacific: Malaezia, Singapore, Australia, urmand inca alte 2 anul acesta.

“Ca urmare a reusitei si a altor comenzi pe care le-am avut de la potentiali clienti, am inceput sa formez o echipa: consultanti, programatori (astazi suntem 5). In 2008 ne-am asociat cu o firma daneza, care implementeaza tot SAP Business One si astazi detin 50% din actiuni. Au urmat alte proiecte in Romania (filiale din diferite tari) si in strainatate. Pentru cei din Danemarca am facut outsourcing: dezvoltare pentru o companie din Japonia, implementare pentru filiale ale unui concern suedez in China si Singapore. Pana in prezent, am fost in peste 20 de tari”, povesteste Irina Oprea.

Citeste si:

Anul trecut au atins, in doar patru oameni, o cifra de afaceri de 100.000 euro iar la inceputul anului acesta au implementat sistemul la AFI Palace Cotroceni.

“Partea cea mai placuta la acest business este noutatea. Desi o implementare trece prin aceleasi faze de fiecare data, mereu este ceva nou - companiile au domenii diferite de activitate si poti sa invete procese noi de business. Iar la fiecare proiect este o alta echipa de oameni a clientului. Apoi poti sa imparti din experintele unor clienti, altora. Cea mai complexa implementare a fost implementarea de la BAUER Malaezia, o implementare de 25 de utilizatori (cea mai mare a noastra) si a fost prima intr-o regiune noua pentru noi (Asia Pacific), cu o cultura diferita a oamenilor, afacerilor”, spune Oprea.

“Pentru ca suntem o firma foarte mica, trebuie mereu sa te educi si in alte zone. De exemplu, citesc acum o carte de marketing: „Duct Tape Marketing” si mi-am cumparat una de Project Management. Trebuie in acelasi timp sa fiu „up-to-date” si cu partea tehnica a implementarilor. Trebuie sa ma perfectionez in a-mi motiva colegii, in a crea un mediu de lucru placut si in acelasi timp de a fi eficienti, productivi si la timp cu proiectele”, completeaza ea.

Printre clientii firmei la care este actionar se numara AFI Palace Cotroceni, BAUER (Germania), Novartis sau Velux.

In ultimii doi ani firma si-a dublat in fiecare an cifra de afaceri si acesta este targetul pentru viitor. Totodata, ei sunt in proces de a angaja doi programatori juniori si spre sfarsitul anului vor aduce inca un consultant junior.

“Imi place ceea ce fac si ce am reusit sa construiesc pana acum si nu am intentia de a ma muta din tara deoarece obtin toate sastifactiile de care am nevoie aici. Am ambitia de a-mi creste echipa si de a reusi sa fac produsul SAP Business One cunoscut pe piata romaneasca, si vreau sa continui "proiectul" pe care l-am inceput. Financiar imi e bine, probabil mult deasupra celor de varsta mea dar intentia mea e sa castig mai multa experienta si sa ma perfectionez ca manager, manager de proiect si sa investesc si in marketing, vanzari etc. pt a face o munca placuta si o firma cat mai profitabila”, incheie tanara.

Consideri ca atitudinea ei este una demna de luat in seama si de alti tineri? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.