Sunt milioane de aplicatii de vanzare in magazinele mobile si sute de milioane de website-uri de publishing si comert asa ca simplul fapt ca lansezi un proiect nu iti garanteaza, nici pe departe, succesul. A construi produsul este partea usoara. Partea dificila este a reusi sa aduci clientii la pagina ta.
A construi relatii cu clientii, unul cate unul, este un proces ce nu trebuie intrerupt. Doi pasi importanti pentru a atrage clienti sunt achizitia si activarea lor, scrie Entrepreneur.com.

In faza de achizitie, clientii invata despre produs inainte de a-l cumpara. Daca vorbim de aplicatii web/mobile, eforturile se axeaza pe aducerea de cat mai multi clienti posibili la “usa de intrare” – landing pageul. Acolo, potentialii clienti sunt incurajati sa afle cat mai multe despre produs.

A doua faza, activarea, este momentul in care clientii se arata interesati de un download gratuit/test, cer mai multe informatii sau chiar cumpara direct. Clientii trebuie considerati “activati” chiar daca nu cumpara sau nu se inregistreaza, atata timp cat compania are destule informatii pentru a-i recontacta (e-mail, telefon, text etc) si acordul explicit al potentialului client in acest sens.

Spre deosebire de vanzatorul “din usa-n usa” din trecut, jobul tau pe Web este sa atragi clienti la tine, mai degraba decat sa te duci tu la ei.

Primul pas in procesul de achizitie si al activarii clientilor este sa intelegi cum cumpara oamenii si sa reusesti sa interactionezi cu ei.

Pasul unu: Oamenii au o problema sau o nevoie. Si atunci…
Pasul doi: Incep sa caute solutii. In cea mai mare parte, in acest an, ei cauta pe Internet. Cel mai des se intampla pe Google dar si pe Facebook.
Pasul trei: Nu cauta foarte mult. De fapt studiile arata ca internautii cauta doar printre primele link-uri si atat (cat de des cauti mai departe de prima pagina a rezultatelor pe Google?). Trebuie sa faci astfel incat site-ul tau, aplicatia sau produsul sa fie cat mai vizibil in cat mai multe locuri/pe cat mai multe platforme.
Pasul patru: Internautii se duc acolo unde se simt invitati, in siguranta si unde simt ca vor primi informatiile dorite. Nu vei reusi sa castigi increderea clientilor prin reclame seci, pitch-uri sau informatii banale. Castigi prin informatii inedite, interesante, captivante, in mai multe formate (diagrame, schite, fotografii, exemple, testimoniale etc.) si prin participarea activa in comunitati si pagini sociale unde clientii tai ar putea fi.

Atunci cand vine vorba de a convinge pe cineva sa cumpere, poti folosi atat tactici platite cat si gratuit. Tacticile gratuite implica PR, marketing viral, SEO si prezenta pe retele sociale. Dupa implementarea acestora, ia in calcul intrarea in programe contra cost – pay-per-click advertising, publicitate online si traditionala, marketing prin afiliere si generari de lead-uri online.

Te poti folosi de AdWords, mesaje targetate pe Facebook si/sau Twitter, cumpara liste de e-mailuri (prin operatori telecom de exemplu – n.r.), gaseste parteneri de trafic si incheie contracte cu companii mai mari care sa te promoveze.

Ofera de asemenea programe gratuite si discounturi.

Monitorizeaza rezultatele tuturor testelor si, atunci cand nu esti satisfacut(a) de rezultate, revizuieste programul si incearca din nou.

wall-street.ro va va oferi, continuu, ponturi despre cum sa iti pui pe picioare start-up-ul. Urmareste, in fiecare luni, rubrica antreprenoriala precum si emisiunea radio miercuri de la ora 12:00 la 13:00.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri