1. Ce e mai greu, la inceput

Intotdeauna incepe dimineata cu unul dintre cele mai dificile lucruri de rezolvat, deoarece esti mai energic si (inca) ai un nivel de concentrare ridicat. Cu cat “impingi” mai tarziu lucrurile dificile, cu atat iti va fi mai greu sa le faci fata.

2. Gandeste in termeni de sprint, nu maraton

Corpul uman nu este format astfel incat sa rezistam la munca continua, fara pauze. Pune-ti un ceas sa sune o data la 45-60 de minute si, in acel interval, lucreaza neintrerupt. Apoi ia o scurta pauza de cateva minute.

3. Fii egoist(a)

Odata ce ti-ai stabilit prioritatile, acestea trebuie puse inaintea listelor altora. Dupa ce termini ce ai de facut tu, abia apoi vei putea ajuta pe altii mai eficient. Insa munca ta este cea mai importanta. Intotdeauna.

4. Pune-ti pe axa timpului asteptarile

De fiecare data cand ceri ceva cuiva, tot timpul cere si un orizont de timp in care ai putea primi acel lucru/serviciu. Lucrurile tind sa se intample mai repede atunci cand oamenii au un deadline explicit.

5. Citeste o singura data, raspunde

Avand in vedere avalansa de mailuri care asalteaza pe multi dintre noi, este crucial sa ai un management bun al acestui segment. Regula ar fi sa citesti o singura data si apoi, pe loc, sa decizi ce faci cu acel mail. Apoi “uita” de el.

Citeste si:

6. Grupeaza-ti activitatile

Organizeaza-ti saptamana pe zile specifice in care sa faci, constant, lucruri similare. De exemplu luni si miercuri axeaza-te pe intalniri cu partenerii de afaceri, joi cu noii clienti, vineri rezerva-ti pentru mail-uri si tot asa. Stiind cum va arata munca ta dinainte te va ajuta sa te concentrezi mai bine.

7. Fata in fata e mai rapid decat pe mail

Nu incerca sa iti dai seama ce a vrut sa spuna cineva intr-un mail confuz. Du-te direct la sursa si intreaba. Acest lucru poate economisi timp, energie si sa te scuteasca de greseli nedorite.

8. Delega activitati

Invata sa delegi mai mult din munca ta. Atunci cand vei invata sa faci acest lucru, vei observa cum munca si inputul tau va trece la urmatorul nivel. Cunoaste-ti indatoririle bine, pastreaza pentru tine partile mai dificile dar nu ezita sa delegi catre altii partile “consumatoare de timp” si pe care le pot realiza subordonatii.

9. Urmareste

Daca nu iti dai seama unde s-a dus saptamana, poate ar fi timpul sa te uiti mai indeaproape la orarul tau. Da-ti seama, ora de ora, ce ai facut si de unde ai putea “smulge” mai mult timp liber. Poate vei afla ca trebuie sa-ti rearanjezi intreg orarul

10. Fa miscare

Asaltati de atata munca, deseori ne neglijam corpurile (fata de care nici mintile noastre nu functioneaza cum trebuie). Periodic trebuie sa facem miscare pentru a ne elibera de energii negative, sa ne creasca nivelul de concentrare si sa dormim mai bine noptile. Mai mult, intelege ca nimic nu este atat de grav precum pare si deseori a zambi si a glumi poate detensiona.