„Marile idei se nasc mereu in timpul perioadelor cu probleme economice,” a afirmat profesorul Thomas Johnson, unul din autorii studiului, potrivit ColumbiaTribune.com.

Echipa de cercetatori a reusit sa stabileasca faptul ca intre 2007 si 2010 numarul „antreprenorilor de criza” a crescut de la 16 la 28% din numarul total de noi intreprinzatori din Statele Unite ale Americii. Comparativ cu „antreprenoriatul de ocazie”, rezultatul direct al oportunitatilor business provocate de conditiile de criza porneste tocmai de la ideea asigurarii unui venit stabil – odata cu pierderea unui job in alt domeniu.

Mai mult, s-a stabilit faptul ca zonele rurale au inregistrat o crestere din punctul de vedere al stabilitatii afacerilor, fapt deosebit in ciuda absentei sustinerii economice din acest mediu.

Citeste si:

„Luand in considerare declinul economic al populatiei rurale, trebuie reevaluate strategiile de dezvoltare zonala. Antreprenoriatul in perioada de criza este cu atat mai important pentru ca pregateste terenul pentru relansarea economica post-recesiune”, a spus Maria Figaroa-Armijos unul dintre cercetatori.

Studiul original a fost publicat in Entrepreneurship Research Journal, preluat ulterior din The Columbia Daily Tribune.