ShareYourCart ajuta managerii ce detin magazine de retail online sa atraga mai multi clienti motivand pe cei multumiti sa discute cu prietenii, pe retele sociale, despre produsele achizitionate. In schimbul “share-ului” pe retele sociale, clientul primeste din partea magazinului partener ShareYourCart.com un discount.

Actionarii proiectului sunt Adela Salagean (29 de ani, foto jos), care a lucrat si in cadrul altor proiecte precum agentia online Optimiser sau Atria.ro si Andrei Barabas (27 de ani). Barabas a realizat inca din studentie Winkel.ro, un startup axat pe studenti si de asemenea a fost partener in proiectul Cars2Sale.ro, proiect care insa nu a reusit sa atraga fondurile necesare pentru a continua activitatea.

“Dupa cum arata studiile noastre, expunerea magazinului pe Facebook creste cu 10% prin folosirea instrumentului ShareYourCart”, spune seful companiei, Andrei Barabas.

Andrei Barabas a aflat de proiectul AfacereaMea sustinut de wall-street.ro si a decis sa spuna povestea ShareYourCart. Ai si tu un proiect la inceput de drum cu elemente originale si care s-ar putea transforma intr-un succes? Nu ezita si scrie-ne pe AfacereaMea@Wall-Street.ro.

“Impreuna cu Adela am inceput proiectul in mai 2011 pentru a conecta Social Media cu eCommerce-ul, aducand astfel magazinelor online un plus de valoare prin expunerea produselor lor acolo unde sunt utilizatorii, intr-un mod neintruziv (cum sunt, de exemplu, reclamele). Viziunea noastra pentru proiect este ca aceasta conexiune sa fie facuta cat mai natural posibil, iar magazinele sa poata beneficia de oportunitatile nelimitate din Social Media, fara a avea nevoie de un intreg departament pentru management-ul comunitatii online”, explica conceptul Andrei Barabas.

Principala dificultate la lansare a fost obtinerea primilor sustinatori ( early adopters ). Provocarea a fost sa ii determine sa constientizeze ca vor fi alaturi de ei si ca vor sa le aduca valoare pe termen lung si ca nu vor fi abandonati la primul semn de greutate.

Veniturile pentru ShareYourCart se obtin din conturi platite, in functie de nevoile pe care le au magazinele. Astfel, proiectul taxeaza de la 10$/luna pentru magazine in faza initiala de crestere si pana la 150$/luna pentru magazinele ce au nevoie ca brandul lor sa fie omniprezent in intregul proces. Varianta gratuita este pentru dezvoltatori si magazine aflate la inceput.

Citeste si:

Reprezentantii firmei nu au dorit sa ofere estimari privind veniturile ce urmeaza a fi generate in 2012. “Ce putem spune este ca in 2012, focusul nostru este pe cresterea ratei de adoptie a produsului si a valorii pe care acesta o aduce magazinelor care il folosesc”.

ShareYourCart are pana in prezent circa 900 magazine active, din care majoritatea sunt in afara tarii. “Din cadrul tarii, putem numi Strollers.ro. Avem contracte cu doua branduri mari romanesti care lucreaza la implementarea produsul nostru si care il vor lansa in urmatoarele 2 luni”, spun reprezentantii proiectului.

Strategia de dezolvatare a proiectului se bazeaza pe doua directii - cercetarea si imbunatatarii metodelor de interactiune social media - e-commerce si crearea de plugin-uri pentru marile platforme de e-commerce, astfel incat developerii si proprietarii magazinelor sa poata sa foloseasca produsul in stilul Plug & Play

Principalele provocari in prezent sunt crearea unor legaturi de valoarea intre magazine si utilizatori si obtinerea finantarii pentru a scala produsul.

Principalii trei concurenti ai proiectului romanesc sunt firme internationale, VC funded: shopsocial.ly, curebit.com si springmetrics.com.

Cum ti se pare proiectul romanesc? Consideri ca va prinde avant (si) la nivel international? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.