Start-Up Wall-Street este un talk-show transmis in direct care se adreseaza antreprenorilor si celor ce doresc sa inceapa un proiect pe cont propriu. Moderatorul emisiunii este Claudiu Vrinceanu, redactor sef wall-street.ro.

Dragos Petrescu nu a fost angajat niciodata. Dupa ’90 a vandut ziare, a avut tarabe in piata si chioscuri in statiile de autobuz. A pus ban langa ban si pas cu pas a reusit in timp sa construiasca unul dintre cele mai importante businessuri din domeniul restaurantelor. La restaurante s-a gandit initial spre finalul anilor ’90, iar prima afacere a fost lantul La Mama, pe care l-a fondat alaturi de Catalin Mahu. Ulterior, drumurile celor doi s-au despartit. Mahu a ramas cu La Mama, iar Petrescu a pus pe picioare lantul City Grill.

Dragos Petrescu povesteste despre inceputurile sale in business tuturor celor care nu cred ca pot reusi daca nu au la indemana mult discutatele “pile”. “Eu nu aveam niciun ban in buzunar, pur si simplu am vrut sa fac ceva. Si m-am tot gandit ce pot face”.

Initial, banii obtinuti ii cheltuia ca orice tanar prin terase, mai apoi s-a gandit sa-i puna deoparte si incet-incet a strans bani si a deschis prima tabara in Piata Amzei din Capitala, apoi au urmat si altele. Cand venea sesiunea de examene la facultate, le inchidea pe toate. “Nu aveam cultivat simtul increderii, asa ca timp de o luna inchideam afacerea”, isi aminteste omul de afaceri.

In privinta acordarii increderii, Dragos Petrescu s-a schimbat mult de-a lungul anilor. “Increderea este foarte greu de gestionat, dar daca reusesti este foarte bine. Increderea in echipa mea este foarte importanta. Diferenta dintre un antreprenor de succes si unul care nu reuseste se bazeaza pe felul in care acorda increderea”, considera omul de afaceri. “Oferindu-i incredere unul om care poate nu este cel mai bun il faci mai bun. Este imposibil sa nu gresesti. Au fost multe situatii in care increderea mi-a fost inselata. Periodic se iveste cate o dezamagire, dar este aproape imposibil sa nu apara si o iau in calcul”, a declarat Dragos Petrescu, care are in echipa in jur de 1.000 de angajati.

Citeste si:

Invitatul emisiunii Start-Up Wall-Street mai are un principiu antreprenorial care il ghideaza: mereu aproape de client. Totusi, el marturiseste ca nu este atat de activ in propriile restaurante pe cat de mult si-ar dori.”Traiesc cateodata sentimentul neplacut de transformare in corporatie. Am anumite obligatii care ma tin in birou sau intalniri de afaceri. Nu mai am suficient timp pentru a vorbi si a-mi servi clientii, pentru ca este o mare onoare pentru mine sa imi servesc clientii”, a mai spus Petrescu.

Chiar daca primul contact cu o afacere “adevarata” l-a avut abia in 1997, cand a obtinut prima franciza Shell, Petrescu considera ca micile afaceri cu tarabe si chioscuri au fost o scoala de cash-flow, marketing si financiar. “Sa pui pe o taraba de 1 metru patrat din Dorobanti de la unt, la deodorant, astfel incat clientul sa aleaga cat mai multe produse este o "descurcareala" de marketing”, povesteste Petrescu.

Prin franciza Shell a avut insa primul contact cu un standard de retail international si a inceput sa invete ceea ce pana atunci doar intuia. Un alt moment important a fost scoala de business McDonald’s la care a aplicat in 1997 si unde a fost acceptat dupa 2 ani de interviuri. “Am inceput perioada de training strangand gunoaiele din jurul restaurantului”, isi aminteste omul de afaceri.

In opinia lui, in ’97, in prezent si in egala masura peste 20 de ani, ai ca antreprenor aceleasi oportunitati, doar ca “trebuie sa fii pregatit sa ai rabdare, sa muncesti foarte mult, sa fii determinat si sa ai o anumita acoperire financiara. Primul restaurant La Mama l-am deschis in 1999 cu 11.000 euro si in acel restaurant a stat toata experienta noastra. Ne-am adresat unde am putut si cu ce am putut, nu am dorit sa ma imprumut de sute de mii de dolari”, a declarat Dragos Petrescu.

Privind in urma, Petrescu spune ca probabil cel mai greu moment din cariera a fost despartirea de businessul la Mama, iar cea mai mare satisfactie a fost deschiderea "Caru’cu bere" din 2006. Ca orice antreprenor, Petrescu a avut si esecuri, iar unul dintre ele a fost fast-food-ul BunDeTot, brand la care a renuntat anul trecut.