A folosi Pinterest ca un instrument de marketing pentru business-ul tau este o modalitate foarte buna de a-ti creste traficul pe site si, mai important, sa convertesti traficul in vanzari. In ciuda “bonanzei”, trebuie sa fii atent cum folosesti platforma intrucat anumite formule nu sunt la fel de eficiente ca altele. Mai jos, cateva ponturi, oferite de Entrepreneur.com.

1. Ia in considerare optiunile tale

Nu toate strategiile de marketing folosesc Pinterest eficient. Iata trei feluri in care companiile foloseste instrumentele sociale:

- Mavens – folosesc imagini care nu sunt ale lor si le posteaza pe web din alta parte.
- Conectorii – nu folosesc propriile imagini dar insista sa “re-pin-eze” imaginile deja folosite de altii pe Pinterest
- Showcasers – posteaza propriile imagini de pe website-urile/blogurile lor.

2. Pune-ti la punct propria strategie

Un studiu realizat in iunie de Pinsights reliefeaza ca “mavensii” primesc cele mai mult click-uri si repin-uri si implicit cele mai bune rezultate, in timp ce showcaserii au primit cele mai putin.

Acest lucru inseamna ca showcaserii ar trebui sa inceapa sa foloseasca imaginile altora? Nu neaparat. Dar arata ca in loc sa publici imaginile companiei tale, produselor tale, ai putea incerca sa postezi imagini mai variate.

Asa fac unele branduri, precum Kate Spade, conform Pinsights. In medie, ei posteaza peste 50 de imagini din doua duzini diferite de categorii, saptamanal. Din aceste pin-uri, doar 30% dintre imagini sunt ale brandului.

3. Fii eficient

Multe branduri care au avut succes pe Pinterest au decis de asemenea sa integreze Twitter in profilele lor sociale. Atunci cand pun ceva pe Pinterest, pot trimite si un tweet simultan, maximizand expunerea.

4. Plaseaza imagini placute

Deoarece este un proiect bazat pe vizual, Pinterest are alte reguli de marketing decat alte retele sociale – de aceea functioneaza cel mai bine strategia mavens. Utilizatorii se gandesc sa re-pin-eze ca o forma de a se identifica in respectivele imagini, video sau infografic. Nu este insa acelasi lucru cu a retrimite un tweet sau a da like unei postari pe Facebook. Acest lucru inseamna ca orice companie care vrea prezenta pe Pinterest trebuie sa foloseasca imagini cu care consumatorii se pot identifica. Nu trebuie sa scoti produsul tau in fata; trebuie sa scoti imagini care sa atraga, cu care potentialii tai clienti sa se identifice.