La Belle Vie Cafe-Boutique este realizata in stil neoclasic frantuzesc si reprezinta un concept integrat de cafenea, butic de haine si accesorii vintage si librarie.

"Am decis sa intru in antreprenoriat pentru a avea mai mult timp pentru mine si pentru cei dragi mie. Principalul avantaj al antreprenoriatului pe care l-am descoperit pana in prezent este gestiunea persoanala si dupa bunul plac a timpului", spune Basu.

Anterior, Monica Basu a lucrat in compania Acvatot, cu activitate in realizarea si reabilitarea lucrarilor si retelelor din domeniu apa, canalizare si gaz, precum si predarea la cheie a proiectelor de DRD ( drumuri si retele diverse).

60.000 euro, investitia initiala
Investitia initiala in proiect s-a ridicat la 60.000 euro, banii fiind investiti in chirie, amenajare spatiu, design interor, promovare si publicitate, furnizori si angajati.

Suma necesara a fost asigurata din fonduri proprii si un credit bancar.

“In momentul in care am decis sa fac o investitie intr-un business, am schitat planul unei cafenele si am stiut imediat ca vreau sa pun in concret aceasta idee, si nu alta. As fi putut crea un business de consultanta in resurse uman, insa mi-am spus ca rutina muncii de birou, termenele limita, presiunea bugetelor si a obiectivelor pot fi inlocuite cu intalniri cu oameni frumosi, cu momente de ragaz cu mine insami sau oferite altora intr-un astfel de spatiu”, declara Monica Basu, antreprenor si fondator al La Belle Vie Cafe- Boutique.

Ce poti face la Belle Vie Cafe-Boutique

La Belle Vie se adreseaza oamenilor care iubesc discretia, linistea si artele, in general celor care vor sa se relaxeze.

Aici, dimineata poate fi servit micul-dejun intr-o formula à la française. Dupa-amiezele sunt rezervate pentru ceai si prajituri, iar serile pentru vinuri, sampanie si multa muzica.

Spatiul este in acelasi timp alocat intalnirilor de business, seminariilor, workshop-urilor mai putin formale, expozitiilor de arta sau vernisajelor.

Citeste si:

"Pentru ca incurajam antreprenoriatul si pe aceia care folosesc in mod constant spatiul cafenelei pentru intalnirile de afaceri, am creat un card de discounturi care sa ii recompenseze pe clientii vechi si pe partenerii de afaceri ai acestor", spune Basu.

Din pasiune pentru lectura si pentru arta, in rafturile librariei La Belle Vie se pot gasi printr-un parteneriat cu Humanitas, cele mai noi titluri ale editurii in materie de albume de arta si de istorie sau volume de beletristica ce pot fi citite si achizitionate de clientii cafenelei.

Buticul de haine si accesorii vintage din cadrul La belle Vie propune, in special, doamnelor o selectie de haine si accesorii purtand marca unor designeri internationali precum D&G, Moschino, Hugo Boss, Valentino sau Versace.

Angajati alesi "pe spranceana"

"A fost foarte greu sa gasim oamenii potriviti cu acest concept, dar si cu asteptarile noastre. Si cand spun oameni, ma refer la agentul imobiliar, designerul de interior, furnizorii de produse, echipa de PR pana la angajati. Acesta a fost unul dintre motivele pentru care a durat atat de mult pana am deschis. In general, candidatii care veneau la interviu pentru postul de ospatar aveau un profil cu care nu eram compatibila nici eu, dar nici locatia in sine", a explicat Monica Basu.

In cafenea lucreaza patru persoane in prezent.

Afaceri si planuri de viitor

In cele sase luni de activitate, respectiv pana la sfarsitul anului acesta, antreprenoarea estimeaza afaceri de 10.000 euro.

"Am inceput sa implementam proiectul din a doua parte a lunii ianuarie si pot sa spun ca a fost dificil, provocator, s-a muncit foarte mult. Cred in continuare ca, cheia succesului sunt oamenii. A gasi oamenii potriviti care sa rezoneze cu tine, cu business-ul tau, este mai mult decat important. (...) Nu pot vorbi despre cifre mari pentru ca lucrurile se misca destul de timid, dar sunt increzatoare. O estimare justa pentru anul acesta ar fi de aproximativ 10.000 euro", a afirmat Basu.

Monica Basu are o multime de planuri pentru viitor, care variaza de la atragerea unei edituri de carte din Franta pana la diversificarea businessului.

"Pentru urmatorii ani mi-am propus sa aduc in Romania si in cadrul La belle vie o editura de carte din Franta, sa inchei parteneriate cu cele mai importante organizatii culturale din Bucuresti si sa aducem in cadrul buticului , spre vanzare, accesorii de ceai si cafea din portelan, fie din Romania, fie din Franta. Pe termen mediu si lung imi doresc sa deschid o galerie de arta si un magazin de mobilier si decoratiuni de interior. Toate aceste proiecte depind, bineinteles, de succesul pe care il voi avea cu acest business", a incheiat antreprenoarea.