“Un titlu va fi disponibil la vanzare o singura zi, cu reduceri intre 40 si 50%, astfel incat sa nu mai fii constrans daca ai carti preferate pe care vrei sa le cumperi, insa pretul te-a impiedicat sa o faci. Este o oferta in primul rand pentru cititorii pasionati, dar care poate largi accesul la carte in general. Ideea a pornit de la dezvoltarea unui site care se pare ca a fost raspunsul la o intrebare mai veche a mea <<Cum sa determini oamenii sa intre cat mai des intr-o librarie?>>. Asa s-a nascut site-ul cumparaocate.ro unde vei fi tentat sa intri de cel putin patru ori pe luna, pentru a afla in fiecare luni care sunt ofertele din saptamana curenta “, spune Flaviu Pastor (30 de ani), unul dintre cei doi cofondatori ai Pagini de Carte, companie care detine site-ul cumparaocarte.ro.

Pastor a lucrat in ultimii sapte ani in cadrul grupului RTC (jn prezent denumit Radu Holding) pe functii de comunicare, din mai 2010 fiind director de marketing si relatii publice pentru lantul de librarii Diverta.

Pe de parte parte, asociatul sau, Mihai Dascalu (29 de ani) a lucrat timp de sase ani in cadrul Raiffeisen Bank si BCR, de anul trecut lansand o platforma pentru lansarea de aplicatii mobile (Natty Ride).

Investitie de 10.000 de euro

Investititia initiala in acest business a fost de aproximativ 10.000 de euro, suma provenind din fondurile proprii ale celor doi antreprenori.

“Banii au fost investiti in site si in minimul de logistica necesar desfasurarii activitatii, precum sediu, dezvoltarea magazinului online. De asemenea, costurile au fost reduse in baza parteneriatelor si barterelor, deci am economisit mult in acest sens“, adauga Flaviu Pastor.

In perioada urmatoare, compania va investi aproximativ 10% din vanzari in promovarea site-ului.

Vanzarile online de carte reprezinta 10% dintr-o piata estimata la 65 de milioane de euro

Vanzarile online de carte ajung la 10% din valoarea pietei, iar in urmatorii doi ani ar putea ajunge la in jur de 30%, potrivit evaluarilor celor doi antreprenori.

Piata de carte (fara vanzarile de carti insotite de diferite ziare si reviste) va fi anul acesta in jurul a 60 de milioane de euro, in scadere cu circa 5% fata de 2011, conform unor estimari ale Diverta. Cel mai bun an pentru industria romaneasca de carte a fost 2007, cand aceasta ajunsese la circa 100-110 milioane de euro. Impreuna cu zona de manuale si cartile insotite de ziare si reviste (vanzarile la chiosc), piata de carte ar urca pana la aproximativ 120 de milioane de euro.

Pentru anul acesta (primele 3 luni de functionare), cei doi fondatori estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 40.000 de euro, iar pentru 2013 in jur de 250.000 de euro.

Citeste si:

Businessul functioneaza dupa un model similar site-urilor cu vouchere de reduceri de tip Groupon sau Kuponiada, companiile care comercializeaza astfel de oferte bazandu-se pe un volum mare de vanzari la preturi foarte mici.

"Suntem un fel de agent de vanzari. Profitul companiei este reprezentat de un comision din rulaj", explica Pastor. Daca urmarim rezultatele vanzarilor in prima luna, putem sa spunem ca romanii au deschidere si apetit pentru shopping online. S-au vandut foarte bine albumele de arta (co-editii Taschen si Albumele Noi Media Print despre Romania), beletristica, gastronomie si nutritie sanatoasa, autoeducare si dezvoltare personala", mai spune Pastor.

Valoarea medie a unei achizitii, dupa discount, este de 25 de lei

Valoarea medie a unei achizitii (dupa discountul aplicat) este de circa 25 de lei, suma pe care fondatorii isi doresc sa o mentina sau sa o creasca.

Fiind o librarie de tip discount, aceasta se adreseaza atat persoanelor cu venituri mai mici, dar si celor cu venituri mai mari, care sunt cumparatori constanti de carte.

Vor sa vanda 100.000 de carti in primul an de functionare

"Estimam un volum de aproximativ 100.000 de exemplare vandute in primul an de functionare, in functie de sezonalitate si selectie de titluri", spune Mihai Dascalu.

Compania Pagini de Carte are trei angajati: cei doi fondatori (Flaviu Pastor si Mihai Dascalu) si inca o persoana responsabila cu livrarea comenzilor.

Pe termen mediu (doi-trei ani), fondatorii isi doresc sa creasca zona de business-to-business, sa dezvolte platforma astfel incat sa fie adaptabila la mai multe tipuri de vanzari online si sa poata oferi sectiuni de reduceri si pentru alte tipuri de produse.

Printre concurentii cumparaocarte.ro se numara site-uri librarii online precum Elefant .ro sau librarii operate de diverse edituri, dar si magazine online ca eMag.ro.

"Concurenta este la tot pasul. Important este ca sa avem o oferta buna si sa oferim servicii conform asteptarilor. Evident, concurenta pentru noi poate sa insemne chiar si proprii furnizori sau alti jucatori din piata de e-tail carte. Dar, avand in vedere faptul ca, pe www.cumparaocarte.ro, un titlu este la reducere doar o zi, credem ca putem sa habitam in online cu concurenta. Aici nu mai vorbim despre cine este primul, o carte este la fel de buna azi cum o sa fie buna si in cinci ani si tot asa din cinci in cinci. Important este sa creasca piata de carte, atunci cititorii vor avea parte de titluri si mai multe", mai spune Pastor.