In 2009 a facut primele doua bratari, iar pana acum a lansat doua colectii de bijuterii: My first diamond si M by Malvina.

“Mi-am dorit propria afacere, sa fiu propriul manager, sa am libertatea de a-mi coordona viata profesionala. Am vrut sa creez un produs care sa nu mai existe pe piata romaneasca, care sa aiba o poveste si un mesaj direct adresat oamenilor. De asemenea, am vrut sa pornesc un buiness fara o investitie semnificativa, dar care sa aduca o anume plus valoare in viata celor din jurul meu”, explica fondatoarea Malvensky Corporation, companie care anul acesta va avea o cifra de afaceri in jurul a 100.000 de lei (aproximativ 22.000 de euro).

In acelasi timp, Malvina a incercat sa isi achizitioneze o bratara din snur rosu, dar nu a facut-o niciodata.

Intr-un business trebuie sa fii one-woman-show

“Gaseam doua variante de bratari cu snur rosu: fie costau doi euro in Grecia si Turcia, fie 200-300 de euro in magazine renumite. Din dorinta de a purta un asemenea accesoriu, realizam o astfel de bratara din orice snur rosu gasit la intamplare la care agatam un pandantiv cu o semnificatie speciala pentru mine. Acelasi lucru l-am facut cand vroiam sa daruiesc un cadou special persoanelor dragi”, declara Malvina Cservenschi.

Ideea de business era insa chiar la mana ei.

A realizat doua bratari pe care le-a lasat intr-o cutie in atelierul prietenei sale, designerul Andreea Constantin, cea care a creat brandul de imbracaminte Rhea Costa.

“Cele doua snururi si pandative pe care le-am montat si le-am lasat la showroom nu erau branduite, nu era impachete in niciun fel, insa au fost remarcate de o clienta care impartasea aceeasi dorinta ca si mine. In acea seara, s-au vandut primele doua bratari Malvensky Charms si m-am convins de reactia autentica a celor care primesc sau poarta aceasta bratara simpla, dar semnificativa”, spune Cservenschi.

Intre timp, afacerea s-a dezvoltat si de la doua bratari a ajuns la doua colectii si a angajat si oameni. Pana in zece.

Insa, la inceput, era un “fac totum”, dupa cum spunea tatal ei intr-o perioada in care detinea o companie de transporturi.

“Tatal meu obisnuia sa spuna despre el ca este deopotriva contabil, sofer, director si mecanic. Cred ca de la el am mostenit aceasta calitate profesionala: intr-un business trebuie sa fii one-woman-show”, spune intreprinzatoarea in varsta de 33 de ani.

De aceea, chiar si acum, la trei ani dupa ce a lansat businessul, ea este cea care scrie mesajul “Make a wish and let it happen” care este inscriptionat pe fiecare plic in care este impachetata o bijuterie Malvensky.

“ Nu printez cartoanele pentru ca imi doresc ca bijuteriile sa pastreze amprenta mea energetica. Mesajul <<Make a wish and let it happen>> nu este intamplator. Cred cu putere in faptul ca oamenii aleg sa se gandeasca si la ei si aleg sa-si indeplineasca dorintele, daca cineva le atrage atentia. Sensul pandantivului este sa isi puna o dorinta iar, cand se uita la bratara, sa isi aduca aminte de ea”, afirma prezentatoarea de televiziune.

Primii pasi in business

Primul pas in cresterea brandului Malvensky a fost asocierea cu Andreea Constantin, fondatoarea companiei Rhea Costa, Cservenschi ocupandu-se la inceput exclusiv de partea de bijuterii si accesorii pentru acest business.

De asemenea, primul an a fost unul dedicat exclusiv colaborarilor cu companii care realizau campanii de promovare de produse sau care ofereau cadou propriilor angajati bratarile Malvensky. In paralel, a lucrat la dezvoltarea strategiilor de lansare a colectiilor pe piata romaneasca.

Spune ca desi poate parea o poveste, investitia initiala a fost reprezentata de un snur si doua pandantive.

“Dupa care, pe masura cresterii cererii produselor, am ales sa reinvestesc banii incasati, sa diversific oferta de bijuterii si, in acelasi timp, sa imi fidelizez clientii”.

A pornit de la bratari simple din snur rosu, iar ulterior a inceput sa colaboreze cu o fabrica de bijuterii din aur detinuta de familia Alecu. De altfel, impreuna cu familia Alecu, proprietara Diamond Boutique, primul magazin specializat in diamante din Bucuresti (deschis anul trecut pe Calea Victoriei), a lansat si prima ei colectie: My first diamond, o colectie de bijuterii cu diamant.

Un start-up stralucitor intr-o piata cu prea putini experti

Un start-up stralucitor intr-o piata cu prea putini experti

Cu cea de-a doua colectie, My By Malvina, brandul de bijurerii si-a diversficat portofoliul de produse: au fost lansate bratari de mana sau pentru picior, lanturi si inele din aur.

Practic, daca la inceput banii mergeau mai ales catre achizitia de snururi si plicuri, intre timp, sumele au crescut, iar acum cei mai multi bani sunt investiti in aur pentru ca "este o investitie sigura, corecta si profitabila”, dupa cum spune antreprenoarea.

Preturile bijuteriilor variaza intre 100 de lei (pentru bratara cu snur rosu) si 2.300 de lei pentru un lant lung de un metru cu un pandantiv in forma de ingeras, acoperit cu diamante.

Cele mai bine vandute bijuterii sunt intre 100 si 300 de lei

In ceea ce priveste pretul, cel mai bine vandute bijuterii sunt cele intre 100 si 300 de lei, iar ca model bratarile din snur rosu cu piatra Swarovski si ingerasii din aur alb sau galben de 14 karate, in special accesoriile personalizate

Citeste si:

"Imi doresc ca bijuteriile sa poata fi daruite oricui si sa fie accesibile pentru toata lumea. Daca vei cumpara un cadou, o cutie de bomboane sau flori te vor costa mai mult decat o bijuterie din aur, care dureaza in timp si iti aduce aminte in permanenta de cel care s-a gandit la tine cu afectiune, respect sau prietenie”, afirma Malvina Cservenschi despre pretul celei mai ieftine bijuterii, cea de 100 de lei.

De asemenea, dintre produsele Malvensky, romanii aleg de cele mai multe ori bijuterii personalizate, gravate manual cu numele celor dragi sau cu mesaje speciale.

“Romanii sunt foarte inventivi si simt nevoia sa transmita un mesaj celor dragi sau lor insisi si nu se feresc sa fie indrazneti! Se vinde, de asemenea, foarte bine colectia cu diamante”, adauga fondatoarea companiei.

Malvina Cservenschi a lansat anul trecut “My first diamond”, o colectie de bijuterii cu diamant, dar la preturi accesibile. Linia a fost lansata impreuna cu proprietarii magazinului Diamond Boutique, bijuteriile din aceasta colectie putand fi cumparate doar din acest magazin.

Estimeaza afaceri de 100.000 de lei pentru anul acesta

Pentru acest an antreprenoarea estimeaza o cifra de afaceri in jurul a 100.000 de lei (22.000 de euro) si un profit net de aproximativ 30 000 lei (6.700 de euro).

Mai mult de jumatate din vanzari sunt generate de Malvensky Boutique, primul magazin romanesc creat pe Facebook. De asemenea, bijuteriile mai pot fi cumparate din magazinul Diamond Boutique de pe Calea Victoriei, din Iris Mall de la magazinul Safir (parter), de la showroom-ul Malvensky din strada Popa Nan, nr 13 si din cafeneaua Malvensky Boutique Caffe, deschisa in aceasta toamna in centrul comercial Bucuresti Mall.

De asemenea, in decembrie va fi lansat malvensky.com, site-ul oficial al brandului.

Vrea sa se extinda in strainatate

Iar planurile nu se opresc aici, pentru ca prioritare pe agenda antreprenoarei sunt cresterea vanzarilor in strainatate si lansarea unei noi linii de business care sa sustina chiar aceasta extindere in afara tarii.

“Voi lansa un nou proiect pe care vreau sa-l promovez foarte mult in strainatate si care va comercializa produse care sa nu fie legate de Dracula, Transilvania sau problema romilor. Va promova lucruri bune despre Romania, dar care nu vor fi nici alte lucruri bune precum Hagi sau Nadia Comaneci, nici alte lucruri rele. Este ceva ce nu exista la noi, care va putea fi purtat de la cel mai mic la cel mai mare si care va fi si util. Nu ceva doar de dragul artei”.

Insa ceea ce isi doreste cel mai mult este sa isi extinda brandul in strainatate, asa ca acum se concentreaza pe creatie si pe deschiderea unui canal comercial pentru strainatate.

“Planurile mele de viitor sunt: Conquer the world! Vad bijuteriile la parterul marilor magazine, in boutique-uri cochete din Paris, Londra, New York sau chiar pe piata asiatica. Este foarte bine sa <<Think big>>. Imi imaginez ca Malvensky exista in toata lumea si bucura pe toata lumea”, spune intreprinzatoarea.

Daca acum vanzarile in strainatate inseamna in jur de 10% din cifra de afaceri, pentru anul viitor Cservenschi si-a propus sa le creasca cu minimum 20%.

Asa ca primul pas este sa mearga la cele mai importante targuri de moda si accesorii din lume.

“Pentru recunoasterea internationala si pentru ca bijuteriile sa existe propriu-zis in magazinele din strainatate, in 2013 voi bifa trei dintre cele mai importante targuri internationale de fashion&accessories, primul fiind Who’ s next la Paris in ianuarie. Trebuie sa fii prezent la cel mai important targ de prêt-à-porter din lume, care este la Paris de doua ori pe an. Acolo vin designeri din toate lumea, vin reprezentatii magazinelor care iti comanda marfa. Daca vrei sa existi ca brand, trebuie sa fii acolo”, adauga antreprenoarea.

Bijuteriile sunt purtate de Sharon Stone si Beyoncé

Pana atunci, un lant Malvensky este purtat de Sharon Stone, iar o bratara cu ingeras este la mana lui lui Beyoncé.

Si tot pentru a se concentra pe dezvoltarea afacerii, Cservenschi a demisionat in urma cu o luna din TVR, dupa zece ani de colaborare cu postul public de televiziune. Din mai 2011, vedeta de televiziune lucra pentru canalul de stiri TVR Info, care a fost inchis in vara acestui an.

“In orice decizie pe care o iau, ma ghidez dupa “Gut feeling” si dupa viziune. Ca si cum ai construi o cladire, pe o structura bine plasata si puternic sustinuta, apoi elaborata cu fiecare etaj in parte. Asa a fost si parcursul meu”.

Cum a reusit insa sa lucreze intr-o televiziune de stiri si in acelasi timp sa isi dezvolte businessul?

“Cand am inceput la TVR Info, eram deja in al 8-lea an de TVR. In prima parte a zilei lucram in studioul stirilor TVR. Apoi urmau drumuri la fabrica, showroom, evenimente, sedinte foto, intalniri. Ziua se termina seara foarte tarziu, cand ma duceam la cina si, eventual, ma intalneam cu echipa. Discutam tot despre dezvoltare, despre business, despre munca. Relaxarea am inlocuit-o cu activitati legate de munca: in special documentare. Pentru ca daca nu esti informat in permanenta, nu evoluezi. Este una dintre lectiile importante invatate in zece ani de televiziune”, spune fondatoarea Malvensky Corporation.

A invatat sa faca afaceri citind carti si reviste de business

In 2009 cand si-a inceput afacerea nu a facut-o dupa o reteta traditionala, cu un plan de business, cu strategie, iar ceea ce a ajuta-o in tot acest timp au fost cartile de business.

“Malvensky a inceput intr-o cutie, pe genunchi, in masina. Nu ca la carte. Nu cu plan de business, cu capital, cu strategii pentru marketing, PR, cu o colectie intreaga, cu studii de piata. A inceput total altfel decat te-ai astepta. De la o idee, de la ceva ce nu exista pe piata romaneasca, de la o poveste si de la “my gut feeling”. Termenul “gut feeling” l-am intalnit in cartea <<Antreprenoriat>> a lui Marius Ghenea, care pentru mine este un manual de business. Nefacand o scoala de business, am fost nevoita sa descopar singura foarte multe lucruri. Citesc carti si reviste de business, dar si autobiografii pentru ca orice poveste pe care o parcurgi poate constitui un model. Si sunt curioasa sa aflu raspunsul la intrebarea: <<Cum ai pornit acest business?>>. Intotdeauna raspunsul este destul de evaziv. Nu ti se spune clar care este momentul in care a pornit un bussiness si pe mine exact acest detaliu ma intereseaza. Cu siguranta ca urmatorul proiect il voi face ca la carte. Businessul mi-a organizat toata viata in mod incredibil”, mai spune antreprenoarea.