Cele doua antreprenoare au decis sa isi promoveze afacerea, gratuit, prin intermediul wall-street.ro ce ofera intreprinzatorilor posibilitatea de a isi spune povestea in cadrul sectiunii AfacereaMea. Ai si tu un business la inceput de drum si ai nevoie “de un imbold”? Scrie pe adresa AfacereaMea@Wall-Street.ro si te vom contacta pentru a ne oferi mai multe amanunte.

Sandra Ionescu, 34 de ani, spune ca alaturi de inca o prietena, si cumuland experienta de mai multi ani intr-o multinationala, a decis sa lanseze Bio-Trade.ro inspirata fiind de copiii lor.

“Copiii au fost inspiratia noastra iar experienta cresterii lor ne-a dat ideea acestei companii, care s-a nascut din dorinta de a aduce o alternativape piata romaneasca la produsele existente. De cand ii avem pe ei, am inceput sa vedem altfel lumea si mediul inconjurator, am realizat multe din pericolele care ne inconjoara pe noi toti, dar mai ales pe ei”, povesteste ea.

La momentul inceperii activitatii nu existau multe produse BIO cu certificare si la un pret accesibil pe piata romaneasca, spune Sandra Ionescu.

“Principala provocare a fost sa gasim furnizori care sa raspunda acestor cerinte. Am lucrat chiar cu mai multe companii la inceput, dar intre timp am renuntat la ele pentru ca produsele nu se potriveau pietei romanesti (chiar daca aveau o calitate foarte buna, produsele erau prea scumpe)”, defineste ea primul impediment.

O a doua provocare a fost sa descopere mixul de marketing care sa functioneze in domeniul BIO si care sa poata fi realizat cu resurse putine.

“Am participat la targuri cu produse pentru copii, am apelat la publicitate in reviste, dar am ajuns la concluzia ca distributia este cel mai important element. Produsele trebuie sa fie la indemana clientului, foarte putini oameni apeleaza la comenzi pe site - noi vindem si pe site, unde mergem doar pe gamele pe care le importam, dar colaboram si cu magazine bio sau chiar lanturi, cum este Plafar”.

Piata din Romania nu este inca nici pe departe educata privind beneficiile produselor bio asa ca ele incearca prin diverse workshop-uri organizate in cadrul unor diverse evenimente sa educe clientii, mai ales mamele, si sa le informeze despre beneficiile produselor certificate.

Citeste si:

“Acest element aduce o siguranta sporita, de care avem nevoie mai ales cand folosim produse pentru ingrijirea copiilor, care sunt foarte sensibili”, explica ea.

“Ne confruntam nu numai cu lipsa de cunostinte in domeniu a clientilor dar si a proprietarilor si angajatilor din micile magazine tip Plafar. Daca acestia nu inteleg diferenta dintre un produs certificat si unul fara certificare, nu ne pot promova produsele in fata clientilor lor. De multe ori produsele certificate sunt mai scumpe iar clientul are nevoie sa ii se explice aceasta diferenta”, sustine Sandra Ionescu.

Germanii investesc 70 euro/locuitor in produse organice. Romanii, 1,5 euro.

Piata ECO din Romania este mult sub nivelul tarilor din vestul Europei. In tari ca Franta sau Germania, consumul de produse ecologice pe cap de locuitor este cu mult mai mare decat in Romania. De exemplu, potrivit site-ului http://www.organic-europe.net, in 2010 consumul de produse organice in Germania a fost de aprox 70 euro/cap de locuitor iar in Romania de numai 1,5 euro. In tari precum Franta sau Germania exista lanturi specializate care comercializeaza numai produse bio in sute de magazine (ex
in Franta - Biocoop). “Diferentele sunt foarte mari dar asta inseamna si ca piata se poate dezvolta rapid”, considera Sandra Ionescu.

A fost destul de dificil sa gasim producatori care sa raspunda cerintelor noastre, sa aibe produse certificate la preturi accesibile. Am luat contact cu foarte multe firme, in jur de 10-15, multe aveau produse foarte interesante dar preturile nu corespundeau. Sau conditiile de colaborare nu corespundeau volumului preconizat de noi. Dupa cum spuneam, am incercat mai multe colaborari, dar am mai renuntat intre timp la ele si ne axam acum pe doi furnizori: Planete Bleue pentru detergenti si produse cosmetice sub marca Born to Bio si Alphanova, doar cosmetice. Sunt furnizori care lucreaza cu mari lanturi de retail in vest si care ofera game cunoscute in Europa”.

Per total, in afacere, au investit peste 10.000 de euro si spera sa ii recupereze in urmatorii trei ani.

Prioritatea pentru 2013 este dezvoltarea distributiei in Bucuresti si in tara, poate chiar incheierea unui contract cu un lant de retail. “Am observat ca oamenii doresc sa vada produsul, sa il miroasa, sa citeasca eticheta, deci e important ca acesta sa le fie la indemana. Din acest motiv, distributia pe internet este limitata si ne axam mai mult pe prezenta in cat mai multe magazine”, mai spune Ionescu.

O alta prioritate ar fi mentinerea unor preturi rezonabile, dar fiind produse importate depind foarte mult de cursul de schimb.

Consideri ca initiativa celor doua se va bucura de succes? Ce sfaturi le-ai putea oferi? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.