Cumparatorii romani inca mai doresc sa vada produsul inainte de a se decide sa-l cumpere, considera, intr-un scurt interviu pentru wall-street.ro germanul Olaf Lausen, general manager new business development la Romtelecom. Clickshop este un magazin de comert electronic axat pe IT si electronice, detinut de Romtelecom.

Clickshop.ro a fost lansat in urma cu doi ani. Modelul de business al magazinului este diferit de al concurentei avand in vedere ca produsele nu se afla pe teritoriul Romaniei, ci sunt aduse la comanda din Germania.


Olaf Lausen va fi prezent la ecomTIM 2013
, oferind informatii “la cald” despre viitoarele strategii ale companiei dar si tendinte in eCommerce. El va completa astfel o lista de peste 25 de speakeri de renume national si international.

Este greu sa faci estimari cu cat ar putea creste piata de comert online din Romania in 2013, singurul lucru sigur find ca “va creste puternic”.

„Cel mai probabil, comertul electronic mobil va inregistra urmatorul boom, datorita faptului ca numarul smartphone-urilor si al tabletelor de pe piata creste intr-un ritm mai mare decat piata comertului electronic. De exemplu, piata de comert electronic mobil din Marea Britanie a ajuns la aproximativ 20% din totalul vanzarilor online, ceea ce este extraordinar”, subliniaza Lausen.

Seful Clickshop (foto stanga) a subliniat ca magazinul beneficiaza si de aplicatie pentru iPad, in incercarea de a atrage cat mai multi clienti care prefera cumparaturilor „on the move” sau din confortul canapelei proprii.

Produsele electronice (televizoare, tablete, camere foto) se mentin constant pe pozitii fruntase insa vin puternic din spate produsele din categoria casa & gradina.

Piata de comert electronic din Romania, departe de a fi saturata

„Vad un mare potential pentru comertul electronic in Romania, iar acest segment poate si trebuie sa creasca in continuare, aceasta fiind unul dintre motivele pentru care Romtelecom a lansat Clickshop.ro. Iar cheia pentru aceasta crestere nu este lipsa ideilor sau a persoanelor intreprinzatoare. Studiile si expertii vorbesc in general despre aspecte legate de incredere, scot la iveala intrebari din partea utilizatorilor de genul: voi primi ceea ce am comandat, voi primi comanda la timp? sau, mai ales legate de platile online. Noi toti, si ma refer aici la magazine online, banci, emitatorii de carduri, avem responsibilitatea de a schimba aceste incertitudini pentru a accelera cresterea pietei de comert electronic din Romania, avand in vedere ca potentialul si ideile bune le avem deja”, considera seful magazinului online.

Citeste si:

Comparativ cu Germania, piata de comert electronic este inca foarte mica - in Germania este estimata la 27,5 miliarde euro, doar Amazon raportand venituri de 6,8 miliarde euro in 2012.

„Desigur ca si veniturile mai mari si impactul mai redus al crizei economice au un rol major, ca si impactul din partea celei mai mari parti a pietei. De asemenea, este normal si chiar standard pentru tinerii de acolo sa cumpere mai mult sau mai putin prin intermediul Internetului. Nu exista aproape deloc probleme de incredere legate de comertul electronic si de platile online, in timp ce piata din Romania este dominata de plata in numerar la livrare”, spune Lausen.
De aceea, in Germania comert electronic se practica „pentru orice afacere iti vine in minte”, exista chiar si abonamente pentru livrarea lunara de lenjerie intima si sosete.

In ultimii ani a devenit populara moda copierii modelelor care au succes in SUA, unele dintre ele sunt copiate de „incubatoare destepte” si lansate in Germania la doar cateva saptamani distanta.

„Aceasta consider ca ar putea reprezenta o oportunitate pentru Romania, avand in vedere ca nu sunt prezenti aici multi jucatori internationali, exista suficient loc pentru ca jucatori locali sa poata creste, folosind modele de succes preluate din alte tari, dar, cum am mai spus, piata trebuie sa se dezvolte”.

Clickshop.ro creste de la an la an, ceea ce este normal pentru un magazin fondat relativ curand, in 2011. ‚Ceea ce ne bucura este faptul ca inregistram o crestere mai puternica decat piata de profil, cu cifre mult peste 100% de la un an la altul. In mod special BlackFriday in 2012 a fost un succes major, avand in vedere ca am inregistrat o crestere de 2616% a comenzilor in comparatie cu anul precedent si ne-am depasit cele mai ambitioase asteptari”, incheie Olaf Lausen.

Managerul Clickshop.ro va oferi amanunte despre tendinte, planuri de viitor si strategii ale magazinului online in contextul cresterii pietei in cadrul ecomTIM.ro. Cei prezenti vor putea adresa intrebari lui Olaf Lausen si discuta pe marginea subiectelor de interes.