Antreprenorii sunt cameleoni, poarta multe palarii, se adapteaza in functie de ce nevoi are piata. Cu toate acestea, multi uita de faptul ca un client tine foarte clar minte brandul tau si mesajul pe care il poarta, arata Entrepreneur.com
Clientii nu sunt interesati si nici nu stiu ce se afla in spatele cortinelor, in sediul tau sau in Excelul de final de an.

Unicul lucru remarcat cu adevarat de clienti este valoarea brandului tau, imaginea ta. Astfel, Volvo subliniaza ca te tine in siguranta. IBM “construieste o planeta mai inteligenta”.

Pe clienti nu ii intereseaza ce ai vrea tu sa fii. Ei doar merg prin viata si observa, incidental, lucruri. Asa cum unii oameni isi fac impresii despre un alt om, asa isi fac si despre o companie, un brand.

Este foarte tentant sa incerci sa fii totul, pentru toti. S-ar putea sa vinzi cate ceva, pe termen scurt. Pe termen lung insa, sacrifici o impresie de brand solida cu un amalgam care nu ramane in constiinta colectiva.

Pozitionarea este deci arta sacrificiului – sa sacrifici lucrurile care ai putea fi si sa descoperi pe cel care ar trebui sa fii. Chiar daca spui ca “fac mai multe lucruri, pe mai multe planuri”, acest lucru nu este relevant. Gaseste acel numitor comun. Aminteste-ti – IBM – face mai multe lucruri, dar are o singura imagine de brand, un singur slogan.

Sunt patru lucruri la care trebuie sa fii atent atunci cand iti alegi brandul si mesajul.

1. Nucleul mesajului trebuie sa fie atat rational cat si emotional. Trebuie sa se conecteze la mintile si sufletele oamenilor.

2. Trebuie sa fie credibil. As putea incerca sa-ti spun ca voi fi urmatorul presedinte al Romaniei – insa cati ar si crede?

3. Mesajul trebuie sa fie relevant unui grup de oameni, potentiali clienti. Daca nu exista oportunitati pe piata, regandeste-ti complet business-ul. As putea avea unicul stand de limonada de pe Marte, sa am monopol, dar daca martienii nu beau limonada, tot degeaba.

4. Mesajul tau trebuie sa fie simplu. Daca oamenii nu-l inteleg, este degeaba. Daca este prea complicat, nu isi va gasi locul in mintile colective. Si acolo traieste imaginea companiei tale, a brandului tau.

Citeste mai multe pe Entrepreneur.com.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri