(40 de ani) a fondat in 1995 impreuna cu fratele sau Ronald (45 de ani) compania Renania, unul dintre cei mai mari furnizori de echipamente de protectia muncii de pe piata locala. Anul trecut s-a retras de la conducerea companiei, insa a ramas presedinte al Consiliului Director, functia de CEO fiind preluata de Florentina Taudor.

De asemenea, de curand a fost inclus in noul sezon al Arena Leilor, o emisiune de antreprenoriat difuzata saptamanal de TVR 2.

“Sunt multe situatii in care candidatii sunt extrem de bine pregatiti, au documentatia la zi, iar lucrurile decurg intr-o dinamica aparte. Gasesti idei credibile in care poti investi. Dar se intampla sa intalnesti in Arena si aplicanti mai putin informati sau usor visatori. Acest lucru insa vine sa adauge putina culoare si chiar si o nota de umor atmosferei din platou”, afirma Szasz.

De cand s-a retras de la conducerea executiva a Renania, un business cu afaceri de 22,3 milioane de in 2011, antreprenorul a avut mai mult timp sa calatoreasca, dar si sa caute proiecte noi in care sa investeasca, implicandu-se in proiecte ca Arena Leilor sau TechAngels, o comunitate de investitori in domeniul tehnologic.

Citeste si:

De altfel, Szasz spune ca este interesat sa investeasca mai ales in zona tehnica, dar si in arta sau sport.

Fratii Orlando si Ronadl Szasz au o avere estimata la 33-37 milioane de euro, conform editiei din 2012 a Forbes 500 Miliardari.

“Voi investi acolo unde simt ca exista potential, iar suma va fi subiectul unei negocieri independente de fiecare data. Acum sunt in discutii foarte avansate pentru doua astfel de proiecte. Unul dintre ele este in agricultura, celalalt in ecologie. Intr-una dintre situatii voi fi actionar minoritar, in cealalta majoritar. Atunci cand imi este propusa o afacere, ma uit cu atentie la potentialul de business din spatele ideii, la faptul ca initatorii trebuie sa demonstreze pot implementa ideea asa cum "scrie la carte", ca sunt oameni dotati cu o gandire principiala si coloana vertebrala.”, afirma antreprenorul.

Sfaturi catre tinerii care incep acum un business:

1. Sa isi analizeze cat se poate de critic produsul sau serviciul si sa se intrebe cu obiectivitate daca aduce suficienta plus valoare clientului sau, incat acesta sa fie motivat sa plateasca pentru produsele sau serviciile din portofoliul sau.
2. Sa isi construiasca o lista cu cat mai multe elemente de diferentiere fata de concurenta, iar aceste elemente de diferentiere sa fie recunoscute si validate de catre clienti, ca elemente de plus valoare.
3. Sa fie foarte chibzuiti cu resursele lor si sa investeasca doar in componentele ce tin de "core business", iar in rest sa externalizeze cat mai mult din restul functiunilor.
Daca ar fi sa ma gandesc la o recomandare generica, as spune ca este recomandabil sa actioneze intotdeauna cu chibzuinta si bun simt, ambele sunt universal valabile.
4. Sa investesca in domeniul in care simte ca isi pot folosi propriul potential la maxim. Cat despre atentie, aceasta trebuie sa devina o stare de permanenta si nu o indeletnicire episodica.