Oana Dima (30 de ani) a absolvit Academia de Studii Economice din Bucuresti, Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune, si a lucrat timp de patru ani in sistemul bancar. Anul trecut a lansat, impreuna cu sotul sau, o afacere prin care comercializeaza un brand de produse cosmetice din Marea Britanie.

“Lansarea unei afaceri noi presupene riscuri suplimentare pentru antreprenor, un nivel de implicare care iti acopera tot timpul. Programul de lucru nu mai este de 8 ore ca atunci cand aveam calitatea de angajat – uneori trebuie sa pierzi nopti intregi pentru a reusi sa faci tot ceea ce ti-ai propus insa satisfactiile atragerii unui nou client, reusitele in vanzari sunt lucruri care iti creeaza sentimete foarte placute. Nu regret niciun moment decizia pe care am luat-o de a renunta la job-ul sigur si desi este un nivel de munca de 3 ori mai mare cu siguranta ca daca as fi nevoita as lua-o de la inceput”, explica Oana Dima.

Ideea afacerii a aparut in 2010, in timpul unei deplasari in Marea Britanie. “Am achizitionat dintr- un magazin din Londra gelul de dus Enliven Luxury Calming (gel ce are la baza extract natural de cedru si paciuli). Pretul era unul foarte atractiv, similar produselor medii din Romania. Am fost incantati de acest brand, dar si de raportul calitate/pret”, spune antreprenoarea.

Astfel, au luat decizia de a accesa “Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri” si au infiintat firma care se ocupa in prezent de distributia brandului Enliven pe piata din Romania. Finantarea din partea statului au obtinut-o in aproximativ 3 luni de zile.

Pana in acest moment investitia in afacere se ridica la aproximativ 100.000 de euro, suma care a fost acoperita atat din surse proprii, cat si din credite bancare. Pana la finalul acestui an cei doi antreprenori isi propun sa mai investeasca 50.000 de euro. Banii au fost investiti in crearea stocului de produse, amenajarea unui deposit, achizitia de masini pentru transportul marfii.

In prezent, produsele cosmetice Enliven sunt comercializate intr-o retea de Drogerie, General Nic Import Export SRL si in farmaciile Centrofarm, existand discutii si cu retaileri precum Billa, Kaufland, Mega Image, Real, respectiv benzinariile OMV si grupul Nis (controlat de Gazprom).

Citeste si:

Gama Enliven cuprinde de la sampoane cu arome de mango, zmeura, cocos sau kiwi, pana la geluri de dus si sapunuri lichide bazate pe extracte naturale, produse pentru ingrijirea parului, apa de gura, roll on, balsam si lotiune aftershave. Pretul produselor este cuprins intre 11 si 12 lei, in medie cu 30% mai mic decat cel al produselor brand, spune Oana Dima.

In jumatate de an de la lansarea afacerii, firma a raportat vanzari de circa 195.000 lei (44.000 euro), iar pentru acest an antreprenoarea si-a propus o cifra de afaceri de aproximativ 500.000 lei (116.000 euro) si angajarea a doua noi persoane in echipa.

Producatorul brandul Enliven este compania DCS Europe, detinuta de britanicul Denys Shortt, un fost jucator de hochei. Acesta a investit in 2008 3 mil. lire sterline intr-o unitate de productie in Stratford-upon-Avon. In prezent, brandul Enliven este comercializat in peste 70 de tari din Europa de Vest, Australia sau Emiratele Arabe Unite si genereaza afaceri anuale de circa 150 mil. lire sterline.

Programul guvernamental de stimulare a tinerilor intreprinzatori a avut un prim an promitator, aproape toti banii au fost absorbiti, peste 500 de firme au primit finantari nerambursabile de la stat si mii de locuri de munca au fost create.

Odiseea start-upurilor infiintate cu 10.000 euro de la stat: De la statistici, la realitate

Odiseea start-upurilor infiintate cu 10.000 euro de la stat: De la...

Service-ul auto, companiile de constructii si patiseriile sunt afacerile preferate de tinerii care au hotarat sa isi infiinteze SRL-D-uri si astfel sa beneficieze de facilitatile oferite de statul roman, cum ar fi scutirea de contributii salariale pentru 4 angajati si chiar finantari nerambursabile care pot ajunge la 10.000 euro. In total, pana in 2012 548 de firme au primit finantari nerambursabile si sunt in prezent in proces de decontare.

In Romania, una din patru firme care are un asociat unic este detinuta de tineri cu varsta pana in 35 de ani. Peste jumatate din antreprenori au varste intre 36 si 55 ani, iar 20% au peste 56 de ani., conform unor date prezentate, anterior, de Andreea Paul, prim-vicepresedintele PDL.