Figura antreprenorului sau a asociatilor este extrem de vizibila, de puternica si de prezenta in activitatile de zi cu zi ale unei afaceri la inceput. Nu numai ca antreprenorul ia toate deciziile dar si face, zi de zi, foarte multe lucruri - de la cele legate de administrare, la cele legate de relatia cu clientii, vanzare, creare de servicii sau de produse… practic orice.

Nu iti ajung 24 de ore pentru toate ideile pe care le ai, activitatile pe care trebuie sa le pui in practica, cerintele carora trebuie sa le raspunzi. Presiunea poate fi foarte mare si nevoia de repere extrem de mare.

Sa iti scrii viziunea este o investitie mai buna decat orice capital de pornire

Ca esti singurul tau angajat, ca ai sau nu un asociat sau ca decizi sa ai de la bun inceput unul sau doi angajati, a-ti scrie pe hartie clar, cu litere mari viziunea ta asupra locului in care vrei sa ajungi in cinci – zece ani si valorile pe care le vrei respectate cu orice pret sunt o investitie mai buna decat orice capital de pornire.

Am lucrat de curand cu cateva companii care au ajuns mari, dupa ce, in mod evident au fost mici. In momentul in care, dupa ani de activitate, in firme care se confrunta astazi cu probleme legate de client, de motivarea oamenilor, de furnizori, patronii lor nu reusesc sa defineasca setul de valori de baza care le ghideaza intreprinderea, nu este de mirare ca apar tot felul de probleme care le pun la incercare rezultatele si investitiile de atatia ani.

Te confrunti cu pierderi si furturi?

Te confrunti cu pierderi si furturi: le-ai vorbit vreodata in toti acesti ani, cu convingere si claritate oamenilor tai despre cinste, despre integritate in afaceri, in relatia dintre angajati, in relatia cu clientii?

Te plangi ca in compania ta azi oamenii nu au initiative: ai pus printre principiile tale de baza in toti acesti ani ideea de transparenta in comunicare, de schimb de idei, de reponsabilitate si autonomie in decizie?

Valorile si viziunea ta asupra succesului afacerii tale sunt primele lucruri pe care trebuie sa le ai clare inainte de a depune la banca suma necesara capitalului social. La acestea vei face apel ori de cate ori vei vorbi unui client incercand sa il convingi sa te aleaga ca furnizor al sau, le vei vorbi oamenilor tai atunci cand veti avea de infruntat greutati, cand le vei cere efortul si dedicarea lor pentru un proiect nou.

Citeste si:

Valorile si viziunea ta nu vor fi conturate de prima data, de aceea este important sa le scrii. Fa-ti jurnalul afacerii tale si scrie, refineaza, taie si rescrie, lasa-le si revin-o asupra lor peste o saptamana, peste o luna. Revizuieste-le in fiecare luna, in fiecare an. Le mai esti loial? Ai facut pasi pentru a le transforma in realitate?

Cine este Madi Radulescu

Radulescu are 18 ani de experienta in consultanta si training, perioada in care a coordonat proiecte de evaluare, design si implementare de sisteme de management al performantei, a oferit consultanta in resurse umane, management strategic pentru companii precum Cefin Romania, Colliers Bulgaria si Serbia, UNDP Romania si Austria, Timken Romania, Holcim, Pirelli, Kraft Foods, Bancpost, BCR, Tarom, Romstal, Carrefour.

Intre 1998 si 2002 a fost trainer si director de consultanta in cadrul furnizorului de servicii de training CODECS, iar intre septembrie si aprilie 2006 a fost managing director al dezvoltatorului imobiliar Cefin Real Estate.

In 2002 a infiintat compania de consultanta de management MMM Consulting, unul dintre primii 15 jucatori in domeniu.

Citeste mai mult: Lectii de antreprenoriat cu Madi Radulescu, consultant in management si resurse umane

Lectii de antreprenoriat cu Madi Radulescu, consultant in management si resurse umane

Lectii de antreprenoriat cu Madi Radulescu, consultant in...