Oamenii au nevoie de directie! Chiar si tu antreprenorule, cel care ai pus bazele afacerii tale, ai nevoie de directie! Mai ales ca in economia globalizata a acestor zile apar si oportunitati din toate directiile dar si mari amenintari! Inca o data: viziunea ta este cea care te va duce mai departe si te va tine pe linia de plutire!

Exista in mintea multor proprietari de afaceri mici idea ca viziunea, valorile, un plan de afaceri sunt fie specifice unei corporatii, fie le pui pe hartie cand ai nevoie de vreun credit de la banca.

Cand acum zece ani am pornit pe cont propriu si am deschis propria mea afacere, aveam o viziune foarte clara a ceea ce avem sa realizez si am reusit. Dar asta pentru ca, probabil, cei zece ani de antreprenoriat deja petrecuti intr-o alta asociere ma ajutasera sa inteleg ce vreau, cum vreau sa se intample lucrurile. Intelesesem ce imi ofera mie ca persoana satisfactie, echilibru, stiam cat sunt dispusa sa investesc in aceasta afacere din perspectiva timpului si efortului. Stiam cat doream sa castig, ce voiam sa fac cu banii mei si asa mai departe.

Dar daca nu ai acesti ani de experienta in viata? Daca nu ti-ai raspuns la toate aceste intrebari?

Lucrul pe care trebuie sa il faci, si recomand asta pana la obsesie: raspunde unei intrebari simple. “Daca ma intalnesc cu propria mea persoana peste 20 ani si o intreb: ce lasi in urma? Care este mostenirea ta ca om? Care este lucrul pe care ai vrea sa il spuna cei din jurul tau despre tine in ultima zi a vietii tale?” scrie aceste lucruri. Scrie si rescrie, rafineaza, simplifica, da putere acelei propozitii simple care, pozitiva fiind, va descrie succesul tau, te va tine motivat in momentele dificile si va motiva oamenii care vor trebui sa depuna entuziasm, angajament si energie pentru a te sprijini in a obtine ce ti-ai propus.

Viziune: o propozitie simpla care va descrie succesul tau. Apoi, defineste, tot pe hartie: care sunt acele cinci lucruri importante pentru tine in viata? Familia ta, dezvoltarea ta ca persoana, sanatatea ta… care sunt acele cinci lucruri importante pentru care vrei sa pui in practica aceasta viziune? Adu-ti aminte de valorile tale si fa legatura! Nu putem ajunge acolo unde ne dorim fara niste principii puternice si valori fundamentale. Din pacate prea multe afaceri traverseaza mediul de afaceri si asa fragil, romanesc. Fa-ti de la bun inceput o firma cu o baza solida!

Afacerea ta va avea zile bune si zile rele. Vei dori ca oamenii tai sa fie langa tine si in zilele mai dificile. Vei dori sa gaseasca scurtaturi, desigur. Dar daca descoperi ca acele scurtaturi fac rau afacerii tale? Nu uita nici o clipa de valori!

Citeste si:

Care este impactul pe care doresti sa il creezi? Care este stilul de viata pe care doresti sa il ai?

Invitatia este de a-ti reciti viziunea la interval regulate! Sa te reconectezi la aceasta. Viziunea ta asupra succesului poate suna de-a dreptul nebuneasca la inceput: acest scop ambitios la care uneori nici nu ai curajul sa visezi. Uita-te in jurul tau si incearca sa numeri intr-un cartier obisnuit numarul de restaurante McDonalds, aici in Romania. Afacerea a început în 1940, cu un restaurant deschis de fratii Dick si Mac Macdonald in San Bernardino, California. In 1955 Ray Kroc cumpara de la cei doi frati si incepe sa isi puna in practica viziunea: sa construiasca un sistem de restaurante unde sa serveasca un hamburger de aceeasi calitate atat in Alabama cat si in Alaska, un restaurant la fel la fiecare intersectie. Astazi, compania are restaurante in peste 120 de tari. Un vis nebunesc devenit realitate!

Cine este Madi Radulescu

Radulescu are 18 ani de experienta in consultanta si training, perioada in care a coordonat proiecte de evaluare, design si implementare de sisteme de management al performantei, a oferit consultanta in resurse umane, management strategic pentru companii precum Cefin Romania, Colliers Bulgaria si Serbia, UNDP Romania si Austria, Timken Romania, Holcim, Pirelli, Kraft Foods, Bancpost, BCR, Tarom, Romstal, Carrefour.

Intre 1998 si 2002 a fost trainer si director de consultanta in cadrul furnizorului de servicii de training CODECS, iar intre septembrie si aprilie 2006 a fost managing director al dezvoltatorului imobiliar Cefin Real Estate.

In 2002 a infiintat compania de consultanta de management MMM Consulting, unul dintre primii 15 jucatori in domeniu.

Citeste mai mult: Lectii de antreprenoriat cu Madi Radulescu, consultant in management si resurse umane

Madi Radulescu, consultant in management si resurse umane: Nu pleca la drum fara sa iti fie clar setul tau de valori

Lectii de antreprenoriat cu Madi Radulescu, consultant in management si resurse umane

Lectii de antreprenoriat cu Madi Radulescu, consultant in...