Antreprenorul a lansat Spectrum Photostudio in 2011 datorita cererii noilor designeri romani.

"Designerii isi doresc din ce in ce mai mult sa-si promoveze creatiile prin intermediul fotografiei fashion. Am hotarat sa-mi deschid studioul impreuna cu prietena mea deoarece am considerat ca suntem la un nivel la care trebuie sa transformam aceasta pasiune in afacere. Eram specializati in fotografie de tip corporate, fashion, dar si de produs si am considerat ca o afacere in aceasta directie ar fi oportuna",explica Iancovici

Investitie initiala de cinci mii de euro

Investitia initiala a fost una de cinci mii de euro, bani pe care antreprenorul i-a strans din comisioane in perioada in care lucra pe zona de vanzari directe in cadrul bancii RBS Romania.

"Banii au fost folositi pentru achizitionarea aparatelor foto si a obiectivelor, dar si a echipamentului de studio si plata chiriei in avans a spatiului in care ne desfasuram activitatea. Dupa aproximativ sapte, opt luni am crescut investitia in echipament la aproximativ cincisprezece mii de euro, bani care au fost, la fel, investiti in schimbarea vechii recuzite".

Spectrum Photostudio este detinut de Mihai Iancovici si de prietena lui Elena Endrjievschi (23 de ani), acestia fiind deocamdata si singurii angajati ai afacerii.

Pentru anul acesta antreprenorul estimeaza o cifra de afaceri de circa 15.000 de euro, in functie de cerere. Anul trecut, studioul a avut afaceri in jurul a 12.000 de euro

"La inceput, in primul an, a fost destul de dificil deoarece nu eram suficient de cunoscuti pe acest segment de piata. Pe langa acest aspect destul de neplacut, trebuia sa sustinem integral plata pentru chiria si intretinerea spatiului, pana in momentul in care am gasit cateva persoane care desfasoara acelasi tip de activitate. Luandu-i in acelasi spatiu cu noi, ei achita in totalitate costurile chiriei si ale intretinerii, astfel toti banii castigati de noi fiind de aceasta data profit efectiv".

Vor sa intre pe segmentul de design vestimentar

Cel mai greu, asa cum se intampla pentru majoritatea afacerilor, a fost si este gasirea de noi clienti si mentinerea celor vechi.

Citeste si:

De anul acesta cei doi vor sa intre si pe piata vestimentara, mai exact sa creeze haine.

"Pot spune ca lucrand cu designeri romani precum Silvia Serban, Denis Predescu, dar si pentru promovarea unor artisti care aveau contract cu Cat Music, printre acestia numarandu-se Jukebox, Mandinga, Liviu Hodor sau Mona, am capatat experienta necesara. Un alt aspect care ne va ajuta foarte mult in acest demers este faptul ca prietena mea a terminat specializarea pictura la Facultatea de Arte Plastice. Celalalt aspect care ne-a condus in luarea aceste decizii este faptul ca ne vom realiza singuri fotografiile profesionale si cataloagele cu colectiile respective de haine", spune Iancovici.

Practic, cei doi antreprenori vor ca din toamna sa inceapa sa lucreze la prima colectie, aceasta urmand sa fie lansata in primavara anului viitor.

"Ne gandim sa avem si un magazin clasic, dar in principiu vom vinde online. De asemenea, vom expune hainele si in studioul nostru. Practic, la studio, vom avea un fel de concept store, iar apoi ne vom extinde si speram sa ajungem cu hainele noastre si in mall-uri", explica antreprenorul.

Acesta nu a oferit date despre cifra de afaceri estimata pentru segmentul de design vestimentar si nici despre ce pret vor avea hainele.

Sursa foto: Mihai Iancovici