Peter Englisch, lider global al departamentului pentru Afaceri de Familie al EY, spune: „La EY avem peste 90 de ani de experienta si o retea ce acopera 140 de tari. Astfel, stim ca multe dintre afacerile de familie din tari diferite se bucura de acelasi tip de avantaje competitive sau se confrunta cu acelasi gen de dificultati. In prezent, 90% dintre clientii EY sunt afaceri private sau afaceri de familie”.

Centrul de excelenta pentru Afaceri de Familie asigura accesul la modelul de analiza dezvoltat de EY, numit „ADN-ul cresterii afacerilor de familie”. Modelul are un numar de arii de focus care sunt relevante pentru Afacerile de Familie, cum ar fi: administrarea capitalului, atragerea de talente, sustinerea cresterii si a profitabilitatii, administrarea riscurilor, pregatirea transferului catre generatia urmatoare de antreprenori si optimizarea fiscala.

„In Romania, afacerile de familie au prins avant in perioada interbelica, dar si-au intrerupt misiunea antreprenoriala mult prea devreme pentru a putea dezvolta o traditie in acest sens. Astazi, afacerile de familie reprezinta o mare parte a companiilor private din Romania. Daca cele mai multe sunt de mica anvergura, exista insa business-uri de familie care au luat amploare si s-au dezvoltat cu mare succes, devenind companii recunoscute la nivel national si international. In acest moment, vorbim deja despre o a doua generatie de antreprenori, care se pregateste sa preia afacerile de familie create in ultimii 20 de ani. Transferul intre generatii se face acum de la antreprenori care s-au nascut si au fost educati inainte de anii ’90 spre o generatie care a evoluat intr-un mediu fundamental diferit, expusi intr-un ritm foarte rapid la schimbari culturale”, spune Bogdan Ion, country managing partner, EY Romania.