Ideea afacerii lansate de Codruta Georgiu (26 de ani) si Mihai Lambrino (28 de ani) in decembrie 2012 a fost creionata la finele anului 2011, iar timp de un an cei doi au studiat piata pe care urmau sa intre. Au identificat minusurile si plusurile industriei, ale consumatorului si ale mentalitatii.

“Problema principala, pe care dorim sa o combatem prin conceptul magazinului, este legata de mentalitatea consumatorului de vin. Consumul de vin este in general mai redus in Romania, apoi consumul vinului de calitate este redus. Exista probleme legate de stilul de viata al consumatorului raportat la alimentatie. In Italia, spre exemplu, nu exista masa fara un pahar de vin, un fapt benefic la scara larga, benefic producatorului, distribuitorului, magazinelor de profil si evident restaurantelor, dar si consumatorului”, spune Mihai Lambrino.

Investitia initiala in concept store-ul Selected Wine a fost de 15.000 de euro, dintre care 7.500 de euro au fost obtinuti de la Stat prin “Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii tineri”.

“Mai mult decat ideea unui magazin este pasiunea, care, ne-a indrumat spre a crea mai mult decat un magazin, un concept store, unde selectia vinurilor urmeaza ca si criteriu principal vinurile, care chiar reprezinta tara sau regiunea respectiva, un magazin care ofera multe informatii despre produsul comercializat, dar si informatii pertinente din lumea vinului. Pe langa vanzarea in sine a produselor, ne dorim coordonarea consumatorului spre consumul de calitate, consumul corect”, mai spune Lambrino.

In prima luna de functionare Selected Wine a avut o cifra de afaceri de 7.000 de lei, iar dupa evolutia actuala cei doi antreprenori estimeaza ca pana la finalului acestui an magazinul va atinge cifra de afaceri de 40.000 de euro.

Valoarea medie a unei comenzi este de 300 de lei.

Printre cele mai comercializate produse se numara Piccini Memoro – Rosso D’Italia (creat cu ocazia implinirii a 130 de ani de la infiintarea companiei Piccini si la 150 de ani de la Unificarea Italiei), Cono Sur – 20 Barrels Limited Edition Pinot Noir (un vin obtinut prin selectia celor mai bune 20 de butoaie de Pinot Noir) si Robert Mondavi – Woodbridge – Shiraz (produs din strugurii aflati in zona Lodi, una dintre primele regiuni viticole cu denominatie din California).

Citeste si:

Cel mai scump vin pe care il comercializeaza Selected Wine provine din Australia, un Shiraz din regiunea Barossa, o sticla avand pretul de 520 lei.

“In decursul a 5 luni am avut 5 comenzi pentru acest produs”, afirma Mihai Lambrino.

Cea mai mare comanda, din punct de vedere cantitativ, a fost de 180 de sticle, in timp ce din punct de vedere valoric, recordul este detinut pana acum de un client care a comandat 12 sticle in valoare de 3.600 de lei.

Cele mai multe comenzi vin din partea clientilor din Bucuresti si Timisoara. Ca zona geografica, cea mai importanta este Moldova, cu Bacau si Iasi ca orase reprezentative.

“Piata este intr-un proces de evolutie in bine, in materie de consum de vin, si stil de consum, iar acesta este un factor important si pozitiv. Nu suntem agresivi, dar suntem un nucleu de informatie si prin aceasta chemam clientul la noi, il atragem, dar cel mai important este felul in care il servim si felul in care ii raspundem nevoilor. Investim in promovarea in mediul online, iar local, intr-o retea de panouri publicitare si organizand diferite evenimente de degustare”, completeaza Mihai Lambrino.

Piata vinului din Romania a scazut anul trecut la 300 mil. euro, segmentul vinurilor premium avand o pondere de doar 5-7% din totalul industriei, arata datele Patronatului National al Viei si Vinului.

Potrivit PNVV, consumul pe locuitor a scazut de la 27 de litri anual la aproximativ 22 - 25 de litri, vinurile albe fiind preferate de romani in proportie 60%. Consumul anual de vin in Romania se afla la jumatate fata de cel din tarile dezvoltate. Spre exemplu, in Franta se consuma 58 de litri de vin per capita, iar in Italia 53 de litri/cap de locuitor.