Aproape 60% dintre firmele mici si mijlocii au reusit sa-si mentina constant nivelul afacerilor in 2009-2013 si peste un sfert au avut scaderi, iar sursele proprii reprezinta pentru peste 90% singura forma de finantare, nefiind astfel posibila dezvoltarea activitatii, potrivit CNIPMMR.
"Doar 17,87% dintre firme au crescut din noiembrie 2009 pana in martie 2013. Acestea sunt «firme gazela», care au supravietuit in perioada crizei. Mediul de afaceri nu are inca functionalitatea necesara", a declarat Ovidiu Nicolescu, presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR), la lansarea Cartei Albe a IMM-urilor, potrivit Mediafax.

Potrivit unui sondaj relizat in perioada martie-aprilie in randul micilor intreprinzatori, in 2012 jumatate dintre firme au avut rezultate financiare comparabile cu cele din 2011, in timp ce 30% au avut afaceri in crestere, iar 25% nu au crescut.

"O situatie ingrijoratoare este cea legata de finantarea afacerilor. In prezent, peste 90% dintre firme se autofinanteaza, in crestere de la 75% in 2012. Daca mergi pe autofinantare inseamna supravietuire, nu dezvoltare. De aceea cerem autoritatilor facilitarea accesului la finantare pentru IMM-uri", a adaugat Nicolescu.

In ceea ce priveste evolutia salariilor, din 2009 pana in prezent, 60% dintre firme au mentinut nivelul retributiilor, 30% le-au crescut, iar restul le-au redus.

IMM-urile in schimb nu au strategii pentru viitor, astfel ca doar 6% au un plan strategic pentru anii urmatori, in timp ce 55% nu au niciun fel de strategie.

Intreprinzatorii sunt insa optimisti in ceea ce priveste viitorul afacerilor, 45% mizand pe afaceri in crestere, iar 46% pe stagnare.
In Romania functioneaza circa 400.000 de firme mici si mijlocii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri