Diana Roman s-a nascut in Marghita insa de sapte ani locuieste in Oradea. Ea a terminat Facultatea de Stiinte Economice si are un master in Administrarea Afacerilor iar apoi a petrecut o perioada in compania Bechtel ca economist.

“Simultan cu jobul, am inceput proiectul totuldesprearomaterapie.blogspot.com ca si o joaca, o relaxare ca urmare a pasiunii mele pentru aromaterapie si uleiuri esentiale, viata sanatoasa si metode alternative de infrumusetare”, spune ea.

Ai si tu un proiect cu elemente de originalitate pe care ai dori sa il faci cunoscut cititorilor Wall-Street.ro? Trimite-ne un mail pe adresa AfacereaMea@Wall-Street.ro si vei avea sansa sa apari in cel mai citit cotidian online de business din Romania.

Principala provocare, ca in cazul multor alte start-up-uri, a fost lipsa timpului. “Provocarile au venit din toate partile: familie, prieteni, aparatul de stat, furnizori, clienti. In primul rand a fost greu sa-mi conving familia ca este un lucru bun sa las pe plan secund o cariera formata muncind pentru altii in favoarea propriei afaceri. Aveam totusi 23 ani si nicio experienta in conducerea unei business care presupune productie. Si mai ales un business care nu are precedent in Romania”, spune ea.

Apoi a urmat “partea interesanta” in care a avut de-a face cu institutiile statului. Legea care reglementeaza activitatea ei este facuta pentru productia de cosmetice si parfumuri la nivel industrial, nicidecum pentru cosmetica si parfumeria artizanala, subliniaza Diana Roman.

“Drept urmare autorizatiile le-am obtinut greoi, a fost o aventura sa convingem reprezentantii statului ca nu poluam, ca nu aruncam nimic in aer, ca produsele noastre nu dauneaza sanatatii si ca noi respectam legea respectiva intocmai doar ca la un nivel mai mic”.

Ulterior au aparut probleme cu sursa de ambalaje pentru produse.

In Romania nu exista productie de ambalaje de sticla pentru cosmetice, drept urmare a trebuit sa apeleze la companii producatoare mari din strainatate.

“Acestea cer cantitate minima de zeci de mii de bucati ceea ce evident, pentru noi nu este viabil. Bineinteles, imediat apare problema transportului, fragilitatea produselor, taxe si multe altele. Si ultima dar nu cea din urma, este prejudecata asta extinsa la nivel national ca tot ce e romanesc este prost. Ne straduim sa schimbam mentalitatea asta atat cat putem si sa familiarizam romanii cu conceptul de parfumerie artizanala, de nisa pentru ca putini sunt aceia care cunosc partea asta a parfumeriei (mai ales in Romania)”.

Oficial, activitatea Les Essences d’Amelie si-a inceput activitatea in decembrie 2012, de atunci si pana in iunie comercializand parfumuri in valoare totala de 6.500 de euro, 40% din valoarea estimata pentru intreg anul.

Citeste si:

Preturile parfumurilor variaza de la 80 de lei la aproape 200 de lei.

Intrebata cum resimte concurenta majora de pe piata parfumurilor, Diana Roman spune ca “nu se ia la tranta cu marii producatori”.

“Este loc sub soare pentru toata lumea. Dar ne diferentiem de marile companii prin caracterul unic al produselor noastre. Spre deosebire de ei, in fabricarea parfumurilor folosim doar ingrediente de origine naturala (uleiuri esentiale, absolute, extracte cu dioxid de carbon, tincturi, infuzii) alese si selectate cu grija din toate colturile lumii. Acestea provin din frunze, flori, fructe, scoarte, radacini obtinute in mod natural fara ajutorul unor ingrediente chimice periculoase. Pe langa asta, produsele sunt realizate in manual, in loturi mici tocmai pentru a mentine calitatea si a le conferi acea nota personala, speciala de manufactura”, subliniaza tanara cateva atuuri ale companiei sale.

Parfumurile naturale nu contin ftalati, conservanti chimici, substante bioacumulabile, agenti de fixare chimici nocivi, nitrati de mosc, asadar nu dau dureri de cap, ameteli sau senzatie de sufocare, continua ea.

In prezent, firma sa are patru angajati, printre care un chimist si o persoana care ajuta la ambalare. “Cu timpul avem planuri de extindere iar cu siguranta numarul angajatilor va creste”.

Parfumurile Les Essences d'Amelie se creeaza manual in atelierul special amenajat.

“O data ce reteta este definitivata, se aleg materiile prime aromatice necesare, se amesteca in recipiente speciale impreuna cu alcoolul din cereale si se lasa la macerat timp de cateva saptamani pentru ca aromele sa se intrepatrunda si sa rezulte acea aroma distincta. Ulterior, amestecul se filtreaza si se pune in sticle. Apoi se capseaza pulverizatorul si capacul, se eticheteaza, se pun in cutii «and they are ready to go». Cam asta e procesul de productie in linii mari”, descrie Diana Roman.

Cum ti se pare afacerea tinerei? Consideri ca "va prinde", intr-o piata foarte concurentiala? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.