“Alegerea acestui business este strans legata de pasiunea de a crea, insa interactiunea cu mediul corporatist din Romania a avut o puternica influenta. Conceptul de business, <<private fashioning>>, care inseamna servicii de moda pentru cliente consumatoare de design romanesc, este strans legat de cel <<private banking>>, adica de serviciile personalizate de banking si investitii oferite de banci clientilor care pot investi sume considerabile. In acelasi timp, anii petrecuti ca asistent designer au fost necesari pentru a cunoaste piata de moda din Romania si a intelege mentalitatea consumatoarei”, explica Laura Hincu.

Astfel, intre februarie 2007 si noiembrie 2009, cand a fost asistent pentru Adrian Oianu, unul dintre cei mai cunoscuti designeri din Romania si cel care a creat una dintre putinele scoli private de design de pe piata locala, a invatat ca sunt cliente care isi doresc mai mult decat un simplu croi...ca aceste cliente vor o stare, vor produse gandite, create si executate speciale pentru ele.

Adrian Oianu, designerul care a lansat o scoala de creatie vestimentara: Cat de dezastruoasa e scoala romaneasca? In 20 de ani nu a scos 100 de designeri

Adrian Oianu, designerul care a lansat o scoala de creatie...

Lupta cu „dar daca” este permanenta

Brandul „Laura Hincu – Exclusive Fashion Design” a fost lansat in decembrie 2010, iar prima colectie a fost una formata doar din opt piese. De la inceputul lui 2011, imaginea acestu brand este prezentatoarea de televiziune Albertina Ionescu.

Investitia initiala a fost de 10-15.000 euro, dar in doi ani a trecut de 50.000 euro. Peste 70% din suma totala a fost investita in materiale, acestea fiind printre elementele esentiale in pozitionarea brandului. Businessul este sustinut din fonduri proprii, antreprenoarea fiind totodata implicata in gestiunea financiara a unui proiect european.

„Primul an al companiei a fost caracterizat de entuziasmul fiecarui inceput si de indrazneala de a visa succesul fara a te raporta la indicatorii anului trecut. Ulterior, probabil ca cel mai dificil in dezvoltarea afacerii a fost pastrarea directiei stabilite initial. Odata cu trecerea timpului, apar diverse oportunitati de a face profit pe care le ignori doar pentru ca nu se incadreaza in tiparul afacerii tale. Lupta cu <<dar daca>> este permanenta si este esential sa selectezi ideile care sustin dezvoltarea in fata celor care te indeparteaza de scopul stabilit”, afirma tanara de 28 de ani.

Antreprenoarea este singurul asociat al businessului si spune ca acest lucru ii permite sa urmareasca mai bine directia stabilita pentru afacere...o directie care deocamdata se axeaza pe produs, imagine si pozitionare si mai putin pe indicatorii financiari. Insa, recunoaste ca un partener de business, i-ar putea aduce investitia care sa asigure afacerii o dezvoltare mai rapida.

In acest business sunt implicate mereu patru persoane, dar afacerea are si colaboratori.

„A fost dificil sa gasesc oamenii potriviti pentru ca, pe cei mai multi doar mi i-am imaginat pentru o lunga perioada de timp, in ciuda realitatii care continua sa contrazica. Practic, am colaborat cu croitorese experimentate, doamne in jurul a 50 de ani care lucrasera la Apaca sau in alte ateliere private, dar pentru care era foarte greu sa se adapteze unui alt gen de croi, sa inteleaga si sa execute altfel, sa faca altfel de finisaje decat cele cu care erau obisnuite ”, explica Hincu.

Produsele care se vand cel mai bine sunt intre 200 si 500 de euro

Hainele nu pot fi cumparate din magazine ori de pe internet, pentru ca toate produsele se fac pe comanda.

Citeste si:

Produsele care se vand cel mai bine sunt rochiile pentru evenimente deosebite, precum aniversari, nunti sau botezuri. Pe de alta parte, sunt tot mai cautate piesele vestimentare de zi.

Astfel, pretul celor mai de succes haine variaza intre 200 si 500 euro, in jur de 75% din pretul final al unui produs fiind costuri legate de materiale si executie.

Pentru acest an Laura Hincu estimeaza o cifra de afaceri de 30-40.000 euro.

„Momentan, atentia este indreptata asupra fiecarui produs in parte, in detrimentul unei politici agresive de vanzare. Focusul nu este pe profit si acesta este reinvestit pentru mentinerea ritmului de dezvoltare al afacerii. De asemenea, pentru sfarsitul acestui an, planul cel mai important este mutarea intr-un sediu nou si marirea echipei pentru a putea trece la urmatorul nivel de dezvoltare”.

Ce inseamna urmatorul nivel de dezvoltare?

In primul rand ca businessul sa ajunga la o masa critica de clienti. Astfel, daca afacerea Laurei Hincu are in prezent in jur de 10 clienti pe saptamana, antreprenoarea spera ca odata cu mutarea intr-un nou sediu numarul sa se dubleze.

De asemenea, tanara vrea ca hainele create sa genereze o reactie care sa autointretina brandul in a atentia consumatorilor.