Si-a dorit dintotdeauna sa fie antreprenor, ba chiar sa aiba prima firma pana la varsta de 25 de ani. Iar, din 2012, Andrei Danu (28 de ani) a lansat Fabrica de oferte, o companie care a creat o platforma prin care uneste companiile de constructii si amenajari interioare cu clientii finali, un serviciu relativ nou pe piata locala si care anul viitor ar putea genera afaceri de jumatate de milion de euro.

La 19 ani studia la Facultatea de Constructii din Iasi si s-a decis sa plece in Spania pentru ca a crezut ca are mai multe sanse de reusita acolo. Tot acolo se afla tatal lui si cativa prieteni. A inceput prin a taia gazonul, apoi a evoluat in cadrul aceleiasi firme pana a ajuns diriginte de santier. Ulterior si-a deschis o firma de constructi si amenajari, unde avea 12 angajati romani si o agentie imobiliara.

Conceptul Fabrica de oferte l-a adus din Spania unde functioneaza de mai multi ani.

„Am adus acest concept pentru ca exista pe piata nevoia unei punti de legatura intre client si executant, dar si pentru ca asa imi imbin pasiunile cu experienta si cunostintele in domeniu”, afirma Danu.

Practic, compania se adreseaza celor care au nevoie de amenajari, constructii, reparatii cat si firmelor care activeaza in aceste domenii.

Cum functioneaza serviciul

De exemplu, daca o persoana vrea sa isi construiasca o casa sau sa isi schimbe gresia intra pe site-ul Fabricadeoferte.com, depune cererea de oferta, cu detalii despre ce vrea sa faca, dupa care un asistent al companiei specializat in constructii il suna sa ceara mai multe detalii despre lucrare, sa verifice veridicitate datelor si intentia acestuia de a efectua lucrarea. Urmatorul pas consta in a alege cinci parteneri potriviti (firme care presteaza servicii in constructii) care sa contacteze clientul si sa-l oferteze pentru lucrarea pe care vrea sa o faca.

Investitia initiala in proiect a fost de aproximativ 35.000 de euro, iar banii au fost folositi pentru utilarea sediului si pentru a sustine costurile operationale in primele luni. Suma necesara a provenit din profitul de la cele doua firme (agentie imobiliara, constructii si amenajari) pe care Danu le detinea in Barcelona. In prezent cei mai multi bani sunt investiti in publicitate directa.

300 de clienti pe luna. Cele mai cerute servicii sunt cele de instalatii, constructii de casa si amenajari de apartamente

Compania gestioneaza in jur de 300 de clienti pe luna, iar cele mai cerute servicii cerute sunt instalatiile, urmate de constructiile de case si amenajari interioare de apartamente.

Practic, Fabrica de oferte se ocupa de cereri precum amenajarea unei bai, care poate costa intre 500 – 1500 de euro, pana la constructia unei case care poate depasi, in unele cazuri, 100.000 de euro.

Fondatorul afacerii spune ca veniturile companiei nu sunt „ametitor de mari" pentru ca anul acesta s-a concentrat pe adaptarea serviciilor pentru piata romaneasca.

„Chiar si asa avem o crestere de peste 30% de la luna la luna. Si majorarea am inregistrat-o lunar ceea ce ne demonstreaza ca piata a inceput sa ne cunoasca. Primul an a fost foarte dur, dar nici nu ma asteptam altfel. Atunci cand proiectia afacerii tale e facuta pe termen lung, atunci cand creezi o echipa, atunci cand educi o piata cu un serviciu nou lucrurile pot fi dificile. Iar cel mai greu a fost adaptarea la piata romaneasca, la cerintele pietii atat a serviciilor cat si a proceselor de vanzare”, afirma Andrei Danu.

Daca adaptarea la cerintele din Romania a fost un lucru mai greu, in schimb lucrurile au mers bine in ceea ce priveste deschiderea clientului final, a celui care doreste executarea unei lucrari.

„Romanii sunt foarte receptivi la o noua solutie. Partea complicata vine in a convinge firmele de constructii si instalatii ca serviciul oferit de noi este unul care functioneaza. Dar pe masura ce trec lunile, suntem din ce in ce mai cunoscuti si firmele au din ce in ce mai mare incredere”, spune intreprinzatorul.

O cifra de afaceri de 500.000 de euro pentru 2014

Pentru 2014 antreprenorul estimeaza o cifra de afaceri de aproximativ 500.000 de euro care se va baza pe extinderea companiei la nivel national, dar si pe diversificarea ofertei de servicii.

„Tinta noastra e sa ajungem sa fim punctul de conexiune intre orice tip de nevoie si firmele executante care pot acoperi nevoia respectiva. Acum suntem pe cale de a incheia parteneriate strategice cu jucatori importanti pe piata retailului de materiale de constructii si instalatii, ceea ce ne va aduce o expunere importanta si o crestere a brandului. De asemenea, lansam si un serviciu de management de proiect sau management research pentru clienti si ne bazam si pe cresterea exponentiala pe sistemul direct business to business”, explica antreprenorul.

Pentru Fabrica de Oferta lucreaza opt persoane.

„In ceea ce priveste echipa, este foarte greu sa gasesti angajati buni, nu spun potriviti, pentru ca politica noastra e de a educa, sau reeduca orice membru”, mai spune Andrei Danu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri