Autoeconom.ro are trei actionari - Tudor Cioltea, Cristina Pop si Marius Crisan, toti in varsta de 22 ani, din Baia Mare, fosti colegi de liceu. Studiile celor trei au fost facute in Danemarca (Tudor si Cristina - Bachelor Degree Inovatie si educatie antreprenoriala iar Marius - Licenta in Multimedia Design). Acesta este primul lor proiect online si reprezinta “proiectul de intoarcere in tara”.

“Am observat oportunitatile din mediul online si am decis sa revenim in tara. Tudor si Cristina au mai avut o experienta antreprenoriala in timpul facultatii - o firma de curatenie (pentru a suporta costurile de intretinere in Danemarca)”, spune Tudor Cioltea.

Platforme similare cu AutoEconom.ro exista in mai multe tari din Europa, precum Danemarca, Marea Britanie sau Germania.

“Le-am folosit in perioada cat eram student deoarece am avut nevoie de o revizie la masina personala, la un pret cat mai bun si de la un service care sa aiba evaluari pozitive. Mi-a placut foarte mult procesul, de la crearea cererii pana la finalizarea operatiunii si evaluarea service-ului si m-am gandit ca ar fi foarte bine si pentru proprietarii de masini din Romania sa beneficieze de asemenea servicii. Incercam sa ajutam proprietarii de masini sa economiseasca timp si bani pentru a gasi cel mai bun service si o oferta cat mai competitiva din punct de vedere al pretului”, spune Tudor.

Momentan, pe langa cei trei, echipa este completata de alti doi angajati, un programator si o persoana responsabila de PR. In prezent, contactul cu service-urile auto este intretinut de Tudor Cioltea.

In prezent, proiectul are 84 de service-uri partenere si estimeaza ca pana la finalul anulor vor ajunge la circa 320.

Principalele provocari

Principalele provocari pe care trebuie sa le depaseasca start-up-ul sunt constientizarea proprietarilor de masini in legatura cu usurinta folosirii unei platforme online pentru a economisi timp si bani la accesarea serviciilor de reparatii sau intretinere a masinii.

“Chiar daca nu in toate cazurile se poate descrie exact o problema, acestia au posibilitatea de a face o cerere de oferta pentru o diagnoza”, completeaza Tudor.

Citeste si:

O alta provocare este constientizarea service-urilor auto privind importanta prezentei online si dialogare cu un potential client chiar inante ca acesta sa ajunga in service.

Pe termen mediu, cea mai mare provocare este cresterea nivelului calitatii operatiunilor efectuate in service-urile auto din Romania. “Dorim sa crestem reputatia mecanicilor/service-urilor prin posibilitatea utilizatorilor de a oferi evaluari la finalul operatiunilor”.

Autoeconom.ro este un serviciu gratuit utilizatorilor, iar service-urile membre beneficiaza de 3 luni abonament gratuit dupa care pot alege un abonament cu plata pentru o perioada de 12 luni in valoare de 1.200 de lei.
Tineii estimeaza ca pana la finalul anului 2014 vor ajunge la venituri de aproximativ 20.000 de euro.

In ceea ce priveste rapiditatea cu care service-urile raspund e-mail-urilor clientilor, unele dintre ele raspund in mai putin de 24 de ore, media fiind de 24-48 de ore.

“Incurajam proprietarii de masini in a verifica mai intai mai multe service-uri in functie de evaluarile acestora si preturile practicate inainte de a merge la cel mai apropiat service. Doar asa se vor asigura ca serviciile primite vor fi de calitate si vor avea siguranta unor evaluari reale venite din partea clientilor anteriori”, incheie tanarul antreprenor.

Cum ti se pare proiectul AutoEconom.ro? Consideri ca va avea succes (si) in Romania? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.