Ideea lansarii Propertybook.ro apartine lui Lucian Voju (30 de ani), un manager cu experienta de zece ani in domeniul imobiliar, dintre care opt in cadrul Germanos, unul dintre cei mai mari operatori retaileri GSM de pe piata locala si doi la Romtelecom. Pe de alta parte, Horea Gligan, asociatul sau (32 de ani), lucreaza de zece ani in domeniul IT.

Investitia de aproximativ 8.500 de euro a fost facuta din fonduri personale si a presupus constructia motorului Propertybook.ro. Mai exact, banii au fost investiti in design, implementare web, procesarea de date geografice si informati de la colaboratori, agregare de date pentru generare de statistici, inchiriere si configurare servere.

In jur de 1.000 de vizitatori pe zi

„Acest serviciu este nou pe piata din Romania si, din cauza incertitudinii de pe piata imobiliara, agentiile au fost mai reticente la initierea unei colaborari. Am reusit, totusi, sa incheiem contracte cu cateva agentii imobiliare mari si datorita acordarii unei perioade de testare gratuita”, afirma Lucian Voju.

In prezent sunt 18 companii care isi listeaza anunturile pe Propertybook.ro, iar media de vizitatori este de 1.000 pe zi. Printre acestea se numara companii precum Coldwell Banker (Bucuresti), Galaxy Imob (Bucuresti), Blitz Imobiliare (Cluj), Taboo Imobiliare (Sibiu).

Site-ul are o baza de date de 31.000 de anunturi din orase precum Bucuresti, Ploiesti, Brasov, Targoviste, Pitesti, Sibiu, Cluj, Targu Mures si Timisoara.

Clientii platesc in functie de numarul de vizite care a fost generat catre site-ul lor. Tariful este de 0,1 euro per click redirectionat.

Vor sa lucreze cu agentii din toate orasele

Pentru acest an cei doi antreprenori vor o cifra de afaceri de aproximativ 30.000 de euro, ei mizand pe extinderea colaborarii cu cat mai multe agentii imobiliare sau banci care doresc sa isi prezinte proprietatile scoase la vanzare sau inchiriere.

Citeste si:

„In urmatorii doi-trei ani, ne-am propus sa incheiem parteneriate cu agentii imobiliare din toate orasele tarii. Cresterea bazei de date si continua dezvoltare a site-ului reprezinta prioritatile noastre. Intentionam sa dezvoltam businessul actual, sa devenim cel mai mare agregator de date din domeniul imobiliar. Un alt serviciu pe care dorim sa il oferim in viitorul apropiat agentiilor imobiliare este posibilitatea de a achizitiona un site web la preturi foarte mici”, mai spune antreprenorul.

De asemenea, incepand din aceasta luna compania ofera servicii gratuite pentru toate agentiile imobiliare (partenere sau nu) care doresc sa afiseze pe site-urile lor punctele de interes din jurul fiecarei properitati (statii ale mijloacelor de transport in comun, cafenele, restaurante, scoli si gradinite, cabinete medicale ).

Un alt serviciu oferit gratuit va permite celor interesati sa vada evolutia preturilor medii in ultima jumatate de an, pentru fiecare tip de proprietate in parte.

„Principalul lucru dorit de clienti este redirectionarea persoanelor care sunt in cautarea unei proprietati pe site-ul agentiilor imobiliare care isi listeaza anunturile la noi”.