Proiectul microjoburi.ro a fost pornit de Laurentiu Matache in octombrie 2012, iar Adrian Teampau s-a alaturat echipei ulterior.

Laurentiu Matache are 29 de ani si este pasionat de industria online. Si-a inceput cariera ca grafician, apoi a migrat spre webdesign si webdevelopment. Din 2009 pana in septembrie 2012 a ocupat functia de director IT in cadrul unei companii romanesti de consultanta, iar din octombrie 2012 a lansat prima versiune a proiectului www.microjoburi.ro, cand a pornit pe drumul antreprenoriatului. Adrian este manager in cadrul Deloitte.

“Ideea proiectului mi-a venit in mai 2011 cand am aflat despre conceptul fiverr - un marketplace cu servicii de 5 dolari. Mi s-a parut foarte interesanta ideea si dupa doua zile deja rezervasem domeniul www.microjoburi.ro. Cati dintre noi nu ofteaza zilnic ca nu au timp suficient sa faca lucrurile de rutina: sa mearga la cumparaturi, sa duca masina la service, sa plimbe cainele. Platforma Microjoburi.ro exact aceasta nevoie o acopera. Sunt oameni dispusi sa presteze toate aceste servicii”, considera Laurentiu.

El a ales suma de 50 de lei – o suma considerata suficient de motivatoare pentru prestatorii de servicii, dar accesibila pentru cumparatori. 50 de lei este pretul de pornire al serviciilor, la care se pot adauga servicii optionale astfel incat se poate gasi de achizitionat si un “microjob” de 3.000 de lei pentru, de exemplu, planul arhitectural al unei locuinte.

Microjoburi.ro are doua componente de activitati - microjoburi prestate online (desenez un logo, design-ul unui website) si microjoburi prestate offline ( babysitting, fac cumparaturile, instalator).

“Microjoburi.ro functioneaza pe baza de review-uri – dupa ce comanzi un microjob, poti lasa un feedback prestatorului. Acest lucru este util si pentru cei care inscriu microjoburile, intrucat se pot perfectiona, dar si pentru alti cumparatori ca tine, care vor fi interesati daca ai fost multumit de rezultat”, subliniaza Laurentiu.

De asemenea, daca un client nu gaseste ceea ce cauta pe platforma, el poate folosi butonul “Cere un microjob”. “Utilizatorii platformei care activeaza in domeniul pe care il cauti vor fi foarte incantati sa te ajute cu o solutie”.

1.800 de anunturi

In momentul de fata pe site sunt peste 1.800 de anunturi si peste 260 de microjoburi prestate, din care 20% reprezinta comenzi mai mari de 50 de lei.

Citeste si:

“Pentru 2014 estimam o crestere pana la cel putin 4.500 de anunturi, depasirea numarului de 10.000 de utilizatori (momentan avem 4.600), cel putin 2.000 de comenzi pana la sfarsitul anului din care 40% vor fi mai mari de 50 de lei”, estimeaza fondatorul proiectului.

Monetizarea platformei se face atat prin comisionul de 12%, care este oprit la fiecare tranzactie finalizata cu succes, dar si prin optiunea de promovare a microjobului pentru 30 de lei.

Cum se filtreaza anunturile?

In momentul in care se adauga microjoburi in platforma acestea sunt verificate individual si daca indeplinesc mai multe criterii sunt aprobate. Regulile de publicare sunt clare si orice oferta de serviciu care nu acopera o nevoie clara sau care incalca regulile de bun simt.

“Noi dorim ca aceasta platforma sa raspunda nevoilor cu ajutorul serviciilor publicate de catre diverse persoane. Daca microjobul publicat acopera o nevoie, acesta va ramane publicat”, sublinaza antreprenorul.

Investitia in proiect se ridica la peste 10.000 de euro. In circa doi ani, cei doi spera sa recupereze investitia. “Avem planuri in viitor sa ne extindem si in regiune”.

Pentru a creste siguranta unei alegeri cat mai bune, Microjoburi.ro permite atributul “prestator verificat” – acest lucru inseamna ca utilizatorul a fost verificat de noi si cumparatorii pot avea incredere sporita chiar si pentru a comanda servicii prestate in afara platformei. Tot pe site se poate vedea istoricul unui prestator si recomandarile pe care le-a primit de la clienti.

“In viitorul apropiat vom implementa si un sistem de calificative bazat pe activitatea prestatorilor in platforma. Acestia vor primi mai multe beneficii si marcaje specifice pentru fiecare nivel, pentru a creste calitatea serviciilor prestate si increderea cumparatorilor in serviciile comandate”.

Cum ti se pare proiectul celor doi? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.