Ideea proiectului retelei sociale Kuende a inceput in urma cu mai bine de doi ani, de la un simplu site care isi propunea sa premieze utilizatorul pentru activitatea desfasurata.

Reteaua sociala Kuende

"Toate ideile venite au fost in primul rand din spectrul userului. Simtind nevoia de ceva mai bun, intuitiv si orientat pe ce vrea utilizatorul, am creat termenul de «confort virtual», in care fiecare persoana isi gaseste libertatea de a-si gestiona spatiul virtual fara nici un fel de impuneri sau limitari din partea site-ului. Mai mult, toti trei eram si suntem ingrijorati de directia in care «privacy-ul» se indreapta si simtim ca putem schimba ceva in bine", a explicat Pavel Antohe, unul dintre fondatori.

Cine sunt cei trei initiatori ai proiectului

La baza proiectului stau trei tineri, Pavel Antohe (24 de ani) care a absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea Comert, Catalin Ceacu (22), absolvent de liceu, si Mihnea Rafailescu (19 ani), inca elev la liceu.

De asemenea, alaturi de ei si-a adus aportul si un specialist in domeniu, Teodor Pripoae, developer.

Desi la prima vedere denumirea "Kuende" nu le spune necunoscatorilor mare lucru, initiatorii proiectului nu l-au ales la intamplare.

"Kuende este un nume din Swahili (limba vorbita in Africa de Est ), care are o simbolistica destul de puternica. Pe langa evolutie (crestere), Kuende mai inseamna dorinta si potential. Si numerologia este interesanta, sase exprimand echilibru. De asemnea sigla, reprezentata prin trei triunghiuri, face referire si la fondatori, dar si la drapelul Romaniei", a explicat Antohe.

Tinerii au nevoie de o finantare de 50.000 de euro

"In momentul de fata, conceptul este 90% realizat si incercam sa aflam parerea publicului despre Kuende. (...) Proiectul va fi lansat la aproximativ sase luni dupa ce vom obtine investitia necesara realizarii lui. Intentionam sa il portam si mobile pe toate platformele inca de la inceput (Ios, Android, Windows Mobile)", a precizat unul dintre initiatorii proiectului.

Astfel, pentru realizarea pilotului, cei trei au nevoie de o finantare de 50.000 de euro.

"Banii speram sa ii luam de la o persoana care transmite incredere, care inca nu a uitat sa viseze, alaturi de care sa impartasim aceasi viziune. Desigur, suntem deschisi la orice varianta de colaborare si speram ca cererea pentru Kuende, va determina pe cineva sa realizeze ca poate fi o mina de aur si o aventura pe cinste", a precizat Pavel Antohe.

Cu ce vine diferit Kuende

"Kuende este o platforma sociala care pune accent pe utilizator, acesta simandu-se ca face parte din ceva important, mai personal, ca nu este doar unul din miliardul de useri. In al doilea rand, este mult mai customizabil, adaptabil in functie de personalitatea fiecaruia. Kuende mai este diferit si prin modul de utilizare si efectiv experienta care ti-o transmite atunci cand il utilizezi. Este o combinatie de module, prin care doar cu un cont (un singur email) poti sa iti gestionezi toate activitatile create. E trecerea eleganta de la Dacie la Ferrari", potrivit lui Antohe.

Cei trei caracterizeaza noua retea creata ca fiind un produs modern, care poate atrage o parte dintre utilizatorii Facebook.

Citeste si:

"Facebook este un mamut, dar e un mamut in cadere. Este, in viziunea noastra, peste 2-3 ani, noul Hi5. Calitatea comunitatii si a postarilor scade si deja lumea are un sentiment de «vreau ceva nou, dar nu am, deci raman aici». Scopul nu este sa detronam FB si nici nu suntem naivi in a crede ca userii din Facebook vor face tranzitia catre Kuende peste noapte, dar e suficient 5% din userii FB si conceptul Kuende poate deveni un succes. In plus, ei vor fi atrasi si de un sistem in care sunt recompensati pentru activitatile desfasurate. Kuende va fi mai rapid si mai intuitiv (natural) in ceea ce priveste navigarea, pentru ca folosim ultimile tehnologii de development, atat backend cat si frontend, printre care amintim Ruby on Rails, Backbone", a explicat Pavel Antohe, fondator al proiectului Kuende.

Intre noutatile platformei sociale fondatorii enumera:

- un sistem mai bun de apreciere a continutului (deoarece like-ul li se pare cea mai impersoanala metoda de apreciere existenta si o modalitate de a face userul sa gandeasca/implice cat mai putin);
- un marketplace, unde userii se poate "intalni" dupa un anumit algoritm sa isi vanda/schimbe "marfa digitala";
- all in one features, useri isi pot crea propria experienta online (profil social, business, blog, muzica, grupuri si altele) modulele fiind interdependete;
- sistem de promovare personala;
- sistem de recompensare a creatorilor de continut;
- principii de confidentialitate si protectie a datelor personale mai solide;

Reteaua Kuende se adreseaza atat utilizatorilor romani de retele sociale, cat si celor din strainatate, cu varste cuprinse, in principal, intre 18-25 de ani.

Initiatorii Kuende tintesc 100.000 de utilizatori in primul an de activitate.

"Acum Kuende are pagina de Facebook, ne dorim sa se ajunga sa se intample invers. In alta ordine de idei, ne dorim sa formam o comunitate noua, in care fiecare utilizator e unic si diferit, in care libertatea de decizie, de miscare si de personalizare devine un nou stereotip. Dorim sa demonstram ca inainte de bani si de idei, importanti sunt oamenii si executia", a incheiat Pavel Antohe.

Sursa foto: Radu Stefan Photography