Jobul lor este sa ajunga in locuri indepartate de Romania, unele periculoase, altele doar exotice. Practic se plimba peste tot in lume si mai fac si un milion de euro din toate aceste vacante. Businessul despre care vorbim este Extreme Travel, una dintre primele agentii de turism de aventura din Romania, cu afaceri de circa un milion de euro anul trecut.

Agentia a fost fondata in 2010 de catre Radu Vatcu (43 de ani, ghid montan) impreuna cu Alexandru Boru (ghid montan) si Valentin Ghinculov (inginer). In prezent pentru agentie lucreaza cinci oameni, incluzand cei trei asociati.

Investitia initiala a fost de circa 10.000 de euro, iar anul trecut compania a ajuns la afaceri de un un milion de euro.

“Speram ca in 2014 vom depasi acest prag. De asemenea, intentionam sa trecem pragul critic de clienti pentru 90% dintre programele afisate. Si introducem doua expeditii: Noua Zeelanda si Ecuador. Vom merge si in Indochina, intr-un circuit de aventura, si ne gandim si la ascensiuni mai dificile, precum Karstens Piramyd, in Papua-Indonezia si McKinley, in Alaska (SUA)”, mai spune Radu Vatcu (foto jos).

Cei mai multi clienti sunt femei

Compania are in jur de 10 clienti pe luna, iar cele mai cerute destinatii sunt pentru Kenya si Tanzania. Tarifele pentru aceste pachete turistice pornesc de la 1.900 euro.

“Jumatate dintre clientii nostri aleg expeditiile montane. Este intr-o crestere foarte mare segmentul de circuite de aventura si explorare. Anul trecut a fost o adevarata avalansa de cereri pentru expeditiile de aventura. Am mers in fiecare luna cu turistii pe cate un alt continent. Este cu siguranta cel mai prolific an de cand am inceput acest business, iar clientii nostri au fost in 2013 cu preponderenta femei. A crescut numarul doamnelor si domnisoarelor care solicita programele montane, fie ca vorbim despre muntii nostri sau despre masive celebre ale lumii”, mai spune Vatcu.

El adauga ca agentia se adreseaza unei piete formate din cateva zeci de mii de oameni care ar fi interesate de turismul de aventura, insa daca ia in calcul si posibilitatea lor financiara, cifra se reduce la cateva mii.

Programele Extreme Travel includ circuite pe toate continentele si se adreseaza atat persoanelor cu experienta in escaladarea varfurilor muntoase cat si celor fara aptitudini fizice deosebite, dar cu spirit de aventura.

Cel mai scump pachet: 20.000 de euro

Majoritatea clientilor sunt oameni care lucreaza in birou, cu varste cuprinse intre 25 si 55 de ani. Acestia platesc in medie intre 2.500-3.000 euro pentru un pachet turistic, acestea constand in vacante de 2-3 saptamani peste ocean.

Cel mai scump pachet din portofoliul agentiei, dar care nu a fost vandut pana acum este ascensiunea Mount Vinson, din Antarctica, cel mai indepartat si greu accesibil varf de pe glob, dupa cum spune Vatcu. Masivul Vinson se afla in vestul Antarcticii si este cel mai inalt masiv de pe continent, cu 4.892 metri.

“Parte din circuitul Seven Summits, acesta este un loc in care numai cativa oameni au ajuns pana acum. Pretul depaseste 20.000 de euro si doar trei romani au ajuns acolo, alaturi de Crina Coco Popescu, tanara alpinista care a stabilit un record mondial de varsta. Inca asteptam cereri pentru acest pachet”, afirma antreprenorul.

El mai spune ca deocamdata in acest domeniu nu exista o concurenta foarte mare si ca cel mai important este ca turistii sa nu compare pachetele cu ofertele agentiilor generaliste, care se ocupa de turism de masa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri