Curieratul cu livrare in aceeazi zi totalizeaza pana la 2 milioane de euro, in timp ce comisioanele percepute de companiile de taximetrei care mai livreaza uneori mancare sau diferite obiecte cumuleaza cateva sute de mii de euro, anual, la nivelul intregii tari, estimeaza Badescu.

Cu aplicatia lansata de el, antreprenorul tinteste 10.000 de utilizatori in 2015, pe o piata romaneasca cu potential de circa 1-2 mil. de euro in urmatorii ani. Printre functiile aplicatiei se numara posibilitatea de a chema un curier 24 de ore din 24 si efectuarea de livrari locale programate sau in aceeasi zi. Aplicatia se adreseaza nevoilor persoanelor fizice, restaurantelor, retailerilor, magazinelor online, firmelor profesionale.

Printre optiunile aplicatiei se numara posibilitatea de alegere a intervalului orar de preluare si livrare a coletului, optiuni multiple de plata (SMS, card sau cash), monitorizarea in timp real a traseului curierului pe tot parcursul livrarii, contactarea directa a acestuia atat de catre expeditor, cat si de catre destinatar, confirmarea de primire in timp real (prin semnatura in original si fotografie) si acordarea unui rating individual pentru curierul selectat.

“Proiectul va ajunge la maturitate in urmatorii ani cand estimam ca va fi folosita de peste 100.000 de utilizatori, jumatate dintre ei din Romania”, spune Badescu. “Potentialul estimat al pietei romanesti (valoarea comenzilor sosite prin aplicatie, prin prisma exclusiv a costului de transport local in aceeasi zi) este de circa 1-2 mil euro in urmatorii ani”, continua el. Curieratul cu livrare in aceeasi zi totalizeaza tot atat.

Cui se adreseaza

Lokko se adreseaza in mod special persoanelor fizice care au nevoie de transport local in cel mai scurt timp, dar si companiilor de dimensiuni mici si mijlocii, cu nevoi speciale de livrare. Cu ajutorul acestei aplicatii, utilizatorii pot selecta un curier care sa le asigure transportul imediat in situatii urgente, cum ar fi recuperarea telefonului uitat acasa, dar si sa rezolve in locul lor anumite sarcini, cum ar fi efectuarea cumparaturilor si livrarea lor la o anumita ora si la o adresa data. Aplicatia este destinata si retailerilor online si offline, odata cu cresterea necesitatilor de livrare in aceeasi zi a comenzilor efectuate de cumparatori.

“Chiar si companiile de taximetrie au o anumita cota din piata de curierat local, unele dintre ele fac «comisioane», livrari de mancare sau uneori de diferite obiecte, care ajung insa (estimativ) la cateva sute de mii de euro anual”, mai spune antreprenorul roman.

Citeste si:

“Lokko asigura un cadru de concurenta perfecta si posibilitarea efectuarii trimiterilor la costuri mici, intrucat prin agregarea resurselor disponibile de livrare se asigura o densitate superioara pe unitatea de suprafata si totodata se elimina «dispeceratul» din structura de costuri si uneori si alte categorii de costuri. Estimarea privind numarul de curieri specializati pe livrari in aceeasi zi disponibili in aplicatie va ajunge la circa 100-200 in 2014-2015”.

Cum functioneaza

Practic, clientul alege curierul si intervalul exact de preluare/livrare, poate monitoriza traseul livrarii si contacta direct curierul in orice moment, poate obtine confirmare de primire cu semnatura si fotografie in timp real si poate acorda rating curierului. Acestea sunt de altfel si unele facilitati pe care se axeaza business-ul antreprenorului.

“Aplicatia a fost gandita si dezvoltata in urma unor tendinte pe care le-am observat in cei peste 10 ani de experienta in domeniul curieratului – reducerea corespondentei, cresterea comertului online, cresterea necesitatii de a se livra rapid sau customizat, presiunea pe reducerea preturilor etc. Cred ca, la momentul actual, e nevoie de o flexibilitate din ce in ce mai mare a pietei de curierat – destinatarul vrea sa primeasca exact ceea ce isi doreste, in cel mai scurt timp, in locul pe care si-l doreste, de la o persoana in care poate avea incredere si pe care o poate contacta direct in orice moment. Tuturor acestor provocari si nevoi le raspunde aplicatia pe care am creat-o”, a declarat Octavian Badescu.

Investitia in dezvoltarea versiunii beta a aplicatiei este de ordinul zecilor de mii de euro. In urmatorii ani, antreprenorul Octavian Badescu intentioneaza lansarea ei si pentru pietele externe. Prima firma de curierat apelabila in cadrul acestei aplicatii este Sameday Courier. Proiectul este deschis pentru toate firmele de curierat rapid cu capacitati de livrare in aceeasi zi, care vor sa isi genereze volum fara costuri aditionale de marketing si sa isi maximizeze gradul de utilizare a capacitatii operationale.

Cum ti se pare aplicatia/ideea antreprenorului roman? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.