1. Marketing catre "neuronii oglinda"

La mijlocul anilor ’90, un grup de cercetatori experimentau felul in care neuronii controleaza miscarile fizice. Echipa e implantat electrozi in creierul unei maimute pentru a-i monitoriza activitatea. In timpul studiului, unul dintre cercetatori manca inghetata atunci cand a observat ca maimuta, care il urmarea, avea o activitate deosebit de mare a activitatii neuronale. Maimuta parea ca are o experienta fizica doar uitandu-se la om cum manca din inghetata.

Cum sa aplici acest lucru. Ceea ce au descoperit cercetatorii se numeste “neuroni in oglinda”, un grup de celule care reflecta sentimentele pe care le vezi, citesti sau auzi. Atunci cand pui pe site fotografii sau videoclipuri, gandeste-te ca oamenii rezoneaza cu acestea si pot determina dorinta lor de a “imita” ceea ce vad. Consumatorii sunt mai inclinati sa actioneze daca deja se gandesc la ceva similar, scrie Entrepreneur.com.

2. Piesa lipsa din “call to action”.

Cercetatorul Howard Leventhal a realizat un studiu in care a oferit doua flyere diferite in care se explicau consecintele oribile ale tetanusului. Doar unul dintre flyere avea un indemn la a actiona (call to action, CTA – n.r.). Chiar daca instructiunile erau vagi, cei care au primit flyerele cu CTA au fost cu 25% mai inclinati sa si faca ceva, comparat cu cei carora le erau doar explicate efectele tetanosului.

Cum sa aplici: oamenii trebuie sa fie urgentati, sa ii faci sa actioneze. A face un vaccin pare de bun simt in momentul in care vezi la ce pericole te poti expune daca nu l-ai facut, insa uneori oamenii au nevoie de instructiuni clare chiar si pentru lucruri usor de inteles.

3. Care este cuvantul magic?

Un studiu realizat de Universitatea Carnegie Mellon a modificat sintagma “pret de 5$” in “un mic pret de 5$” in descrierea unui serviciu de inchirieri DVD-uri. Cu aceasta mica schimbare, rata de raspuns a crescut cu 20%.

Citeste si:

Este deci important sa realizezi cat de importante pot fi (aparent) foarte mici cuvinte in procesul de convingere a potentialilor clienti.

4. Mici surprize pot face diferenta

In 1987, Norbert Schwarz a realizat un experiment pentru a vedea pentru cati bani s-ar schimba atitudinea unei persoane. El a descoperit ca 10 centi poate face diferenta dintre a cumpara si a renunta.

Cum sa aplici: Atunci cand vine vorba de relatia cu clientii, un brand isi loializeaza clientii prin lucruri marunte. Experimentul a gasit formula de a construi clienti loiali: surprinde-i, ofera-le mici atentii.