Un studiu realizat anul trecut a relevat faptul ca antreprenorii care au hobby-uri precum muzica, tamplarie, pictura sau chiar magie au castigat mai multe patente si au inceput mai multe business-uri decat cei care s-au axat exclusiv pe afaceri. Acelasi studiu arata ca proprietarii de business-uri isi considera hobby-urile o resursa foarte importanta prin care pot rezolva probleme, in timp ce 58% dintre ei au spus ca o incarcatura creativa ii ajuta “in mod clar” in cariera.

Oamenii incep sa realizeze din ce in ce mai mult ca activitatile creative pun creierele in functiune. Ca societate insa, inca punem prea mult pret pe orele suplimentare de munca, in loc sa ne axam si pe relaxare si expresivitate, scrie Entrepreneur.com.

Foarte multi oameni de succes au activitati separate de business. Bill Gates, de exemplu, este pasionat de virologie sau oceanografie. Einstein canta la vioara. Gauguin, pictorul francez, a pus bazele propriei reviste politice pe vremea cand traia in Tahiti. Inainte de a incepe Apple, Steve Jobs a luat lectii de caligrafie. Toti acestia, si multi alti oameni de succes, exploreaza pasiuni mai departe de business-ul lor.

Deci gandeste “in afara cutiei” in fiecare zi, invata si altceva in afara de afacerea ta, extinde-ti cunostintele in timp ce te si relaxezi. Chiar si daca crezi ca nu ai timp, incearca.