Un tanar antreprenor roman din Falticeni, Bogdan Oros (foto jos), a lansat in urma cu doua luni o companie ce ofera servicii de mobile marketing bazate pe proximitate, care permit companiilor sa trimita mesaje targetate pe smartphone-urile clientilor in momentul in care acestia se afla in interiorul magazinelor. Succesul nu s-a lasat asteptat (deloc), atragand deja circa 50 de clienti.

Cofondator in proiect este Roman Foeckl, cofondator si CEO la CoSoSys, dezvoltator si vanzator de solutii software de securitate si hardware.

Startup-ul, numit OnyxBeacon, se bazeaza pe standardul Apple iBeacon, oferind dezvoltatorilor dar si operatorilor telecom interesati atat partea de hardware (un hard disk similar cu un puc de hochei) cat si software-ul necesar pentru targetare. In doar doua luni de la lansare, start-up-ul a atras circa 50 de clienti din Noua Zeelanda, China, Marea Britanie sau Australia, dar si pe unul dintre cei mai mari operatori telecom din lume. Numele acestuia nu poate fi insa facut public in prezent, datorita contractelor dintre cele doua companii.

“Este un subiect extrem de fierbinte care intereseaza pe extrem de multi dezvoltatori de aplicatii si retaileri. Un exemplu: treci prin fata magazinului Zara si, daca ai instalata aplicatia respectivului lant de magazine si acesta a implementat solutia noastra, trimite automat un push notification catre respectiva persoana. Este un sistem de marketing nou si, dupa cum spuneam, de interes major”, spune tanarul sucevean, absolvent al Facultatii de Automatica si Calculatoare din Cluj in 2007.

Practic, OnyxBeacon furnizeaza hardware si solutii pentru un “GPS indoor”. O alta aplicare poate fi in interiorul punctelor de interes majore, precum muzee. “Te afli in fata unei picturi si aplicatia stie imediat unde esti si iti poate trimite, pe smartphone, date relevante despre aceasta”, completeaza Bogdan. Sau, inca o "problema mondiala", poate rezolva "problema" gasirii locului unde ai parcat masina - iBeacon-ul te poate ghida catre locul unde ai parcat-o, dupa ce ai terminat treaba. Aplicabilitatile sunt numeroase, insa probabil retailerii vor beneficia cel mai mult de pe urma tehnologiei.

"Lucram in prezent cu Sumdge Apps Noua Zeelanda, Opus in Belgia, BeMedia Olanda agentii digitale din UK, Germania, Olanda, operatori Telecom, Click Media Australia".

Totul, pe fast forward

Desi solutia a fost lansata doar in urma cu doua luni, tehnologia fiind foarte noua la nivel global, antreprenorii implicati in proiect se vor extinde international printr-un birou in Marea Britanie. “In urmatoarele doua saptamani vom deschide un birou in Marea Britanie si cautam un sales manager acolo. Pana atunci, voi conduce eu operatiunile de acolo”, completeaza antreprenorul.

In prezent, startup-ul are 10 angajati, urmand ca numarul acestora sa creasca pana la circa 15-20 in urmatoarele doua-trei luni, cautandu-se in special dezvoltatori pe iOS si Android.

Tehnologia fiind foarte noua (Apple a testat-o pe larg in decembrie 2013 in magazinele proprii din SUA – n.r.), in prezent nu exista foarte multe companii care sa ofere servicii pe marginea acesteia. “Practic mai sunt doar vreo 7-8 companii mai mari care sa concureze cu noi – doua in Polonia, doua in SUA, una in UK si una in Franta”, mai spune Bogdan. “Poate si acesta a fost motivul pentru care am fost abordati de cei de la Forrester Research pentru a fi consultati pe marginea evolutiei acestui subiect fierbinte – suntem deja priviti ca lideri pe acest segment”, spune Bogdan Oros.

Ca venituri, start-up-ul estimeaza ca va atrage din vanzarea de hardware cel putin 80.000 de euro pana la finalul anului (hard disk-ul costa 20 de euro si estimeaza ca vor vinde cel putin 4.000 – n.r.) iar partea de software si integrare va aduce, de asemenea, 50.000 de euro. Per total, start-ul-ul romanesc va genera afaceri de circa 130.000 de euro la finalul anului in curs.

“Recunosc ca am si avut o doza de noroc. Subiectul este foarte fierbinte, suntem bine indexati si avem un site bine pus la punct prin care putem vinde fara probleme. De aceea am si atras clienti de peste tot din lume”, spune el.

Antreprenorul mai este implicat intr-un start-up scos in relief tot de wall-street.ro, TXTFeedback. “Faptul ca suntem si am fost conectati la cele mai noi tehnologii mobile ne-a ajutat sa remarcam aceasta nisa noua si sa o exploatam”, mai spune antreprenorul.

Cum ti se pare proiectul tinerilor? Dar noua tehnologie de targetare in cadrul magazinelor? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri