La 33 de ani, Andrada Sas pare sa aiba jobul perfect: are propria afacere, face ceea ce ii place si este si platita pentru asta. Mai exact, ea aduna toate piesele care construiesc un eveniment pentru ca la final sa rezulte puzzle-ul perfect. In si mai putine cuvinte, conduce The Wedding Styler, o agentie de organizare de evenimente.

Dupa ce a absolvit Facultatea de Drept din Bucuresti, Andrada Sas a lucrat timp de noua ani ca si copywriter intr-o agentie de publicitate. In urma cu doi ani a decis insa sa faca primii pasi in antreprenoriat. Ce a convins-o? Dupa ce a organizat propria nunta si-a dat seama ca exista o nisa complet descoperita, de oameni care isi doresc evenimente cu personalitate, dar care nu pot primi consultanta si ajutor in dezvoltarea unui proiect original de nunta. Astfel, in cadrul afacerii pe care o detine se ocupa in prezent de planificare, consiliere, creatie si coordonare de eveniment.

“Iau proiectele de la zero si le construiesc. Toate sunt diferite intre ele si asa ar trebui sa fie. Nu vand retete. Si nici nu sunt agentul de vanzari al anumitor furnizori”, adauga Andrada Sas.

Primul client pe care l-a avut a fost o actuala colaboratoare, careia i-a organizat nunta, eveniment la care a lucrat timp de un an. “Primul eveniment, cronologic vorbind, a fost un altul. S-a intamplat sa dureze doar vreo patru luni, nu tin minte ce buget a avut, dar a fost unul mediu si a avut loc intr-un cort de evenimente. Am castigat atunci 400 de euro (500, de fapt, pentru ca am primit “bonus” de la client)”, povesteste antreprenoarea.

In 2012 era o idee ciudata sa angajezi un sfatuitor pentru nunta

Pana in prezent, cel mai mare eveniment pe care l-a organizat a avut loc in Bucuresti si au participat 700 de invitati. “Chiar am o nisa mica de omuleti interesati de genul asta de servicii. Sigur, daca e sa analizam cererea din 2012 versus cea din 2014, strict pe aceasta nisa, as spune ca a explodat. Acum simt ca din ce in ce mai multi oameni inteleg valoarea serviciilor mele. Poate e pentru ca oamenii au inceput sa inteleaga ca timpul e cea mai pretioasa si volatila resursa, chiar daca atat de abstracta. In afara tarii aceasta ocupatie este de multa vreme una obisnuita (versus anul de gratie 2010 sa spunem cand ideea era semi-utopica in Romania)”, explica Andrada.

The Wedding Styler

In ultimii ani numarul nuntilor organizate a fost pe un trend descendent, in timp ce profesia de organizator de evenimente isi face tot mai vizibil loc pe piata serviciilor de profil. Astfel, daca in 2008 se casatoreau in medie 100.000 de cupluri anual, in 2012 numarul acestora a scazut cu 35%. Potrivit Andradei Sas, cand vorbim de cheltuieli medii per nunta, exista “mai multe medii”, acestea variind de la 14-15.000 de euro (minim), 22.000-25.000 euro (mediu). Din totalul bugetului alocat pentru organizarea unei nunti, ponderea cea mai mare o ocupa cheltuielile cu restaurantul si meniul: peste 50%.

De asemenea, in procesul organizarii unei nunti, un wedding planner antreneaza minim 3 furnizori, iar maxim pot fi si 15-20 de furnizori. In ce priveste serviciile sale, taxa perceputa de un organizator poate fi stabilita ca “flat fee” sau ca procent din buget, si poate varia. “Fee-ul flat si-l stabileste fiecare si depinde si de ce servicii se presteaza - exista o gama destul de ampla de servicii. Se poate situa undeva intre 500 si 3.000 de euro. Procentul se invarte la 5-15 % din suma totala cheltuita”, sustine Andrada Sas.

Aceasta sustine ca partea cea mai dificila este legata de relatia clientilor sai cu familiie lor si asteptarile uriase de la ei. “Ma astept ca lucrul asta sa se schimbe. E o chestiune de educatie si un exercitiu de stabilitate emotionala sa intelegi ca nu poti face lucruri bune pentru altii daca nu faci si pentru tine. Daca tu nu esti multumit, cum o sa fie ceilalti? Cand faci ceva cu resentiment, cand simti ca ai facut un compromis urias, cand regreti ca ai organizat petrecerea asta se simte in aer, in mancare, in cuvintele din invitatie – si oamenii vor simti asta, iar tot efortul de a le satisface lor dorintele va fi fost degeaba. E cale inca lunga pana cand oamenii vor intelege asta…dar suntem pe calea cea buna”, spune Andrada Sas.

Profitul este mai putin relevant decat faptul ca imi pot alege clientii si ca nu datorez explicatii nimanui

In ceea ce priveste profitabilitatea unui astfel de business, proprietara The Wedding Styler afirma ca se remarca o crestere de la an la an pe fondul numarului mai mare de clienti si a cresterii taxei percepute odata cu portfololiul si experienta sa. “Facand un calcul, sa zicem ca e ca si cum as castiga lunar un salariu decent intr-o multinationala”, afirma Sas.

In urmatorii cinci ani Andrada Sas intentioneaza sa aiba o echipa mai mare de coordonatori de evenimente, in timp ce ea se va ocupa exclusiv de consultant si planificare, dar si de trainingul lor. “Vad business-ul in aceeasi structura, nu cu mine pe post de patron si pe ele angajate, ci pe post de colaboratori egali in drepturi si obligatii. Cum spuneam, visul meu nu este sa cladesc un imperiu al evenimentelor private, ci sa traiesc linistita, sa fiu independenta, sa-mi permit luxul de a-mi organiza timpul cum vreau. Banii ma intereseaza mai putin decat libertatea de a fi cine vreau sa fiu in fiecare zi. Asta am cautat toata viata. Si imi place mult vorba aia cu <<don’t fix what’s not broken>>”, conchide Andrada.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri