Astfel, ponderea companiilor inovatoare a scazut cu 10,1 puncte procentuale, la 20,7%. Cele care au dezvoltat produse sau procese au reprezentat 6,3% din totalul companiilor, in scadere cu 8 puncte, iar cele cu metode de organizare si/sau marketing au avut o pondere de 18,8%, de la 26,5% in intervalul precedent, potrivit cercetarii statistice privind inovatia in intreprinderi, in perioada 2010-2012, realizata de Institutul National de Statistica (INS), citata de Mediafax. Totodata, firmele din industrie si-au redus reprezentarea cu 7,6 puncte, la 22,5%, iar cele din servicii cu 13 puncte, la 18,7%.

Cea mai inovatoare activitate economica din sectorul industriei a fost fabricarea produselor din tutun (80% din intreprinderi), iar din sectorul serviciilor s-a remarcat activitatea de cercetare-dezvoltare, cu 55,5%.

Dupa dimensiune, companiile mari sunt mai inovatoare (40,1%), urmate de cele mijlocii (26,6%) si cele mici (18,3%), fapt explicabil prin resursele pe care le au la dispozitie, tendinta fiind remarcata pe cele doua sectoare, industrie si servicii.

Citeste si:

Dupa tipul inovatiei implementate, cele mai multe firme au implementat metode de organizare (14,1%) si metode de marketing (13,8%). Ponderea intreprinderilor inovatoare de produse a fost de 3,4% iar a celor inovatoare de procese 4,6%.

Cum sta Romania la INOVATIE: de ce avem potential mare!