Cei trei tineri, sub 30 de ani, sunt Razvan Chis, absolvent al Facultatii de Electronica si Telecomunicatii din cadrul Politehnicii, Mihai Mitru, absolvent al Facultatii de Relatii Economice Internationale si Alexandru Stoinea, absolvent al Facultatii de Economia Turismului. Toti trei au experienta in industria auto, Razvan avand in 2008 si un startup in sisteme de monitorizare GPS a flotelor auto.

„Ideea Autohut.ro ne-a venit la inceputul anului 2012. Am inceput sa cercetam piata, sa determinam care sunt punctele tari si punctele slabe ale competitorilor potentiali si am observat ca piata online de piese auto este foarte putin dezvoltata mai ales din punct de vedere al serviciilor orientate catre client, care in alte domenii deja mature in online sunt elementare. In afara de aceasta cercetare, am mai derulat si un studiu calitativ cu ajutorul apropiatilor in care am aflat mai multe detalii despre experientele lor cu magazinele traditionale si/sau service-uri. Rezultatele au fost in linie cu asteptarile noastre, toti vorbeau despre preturi mari, informatii putine, lipsa flexibilitatii si lipsa consultantei”, spun tinerii.

Ei au incercat sa se diferentieze de concurenta oferind consultanta la achizitionarea de produse din magazin, totodata incercand sa mentina preturile reduse prin negocieri dure cu cei care ofera produse. Doua dintre provocari sunt faptul ca trebuie sa se adapteze continuu la nevoile in schimbare ale clientilor si trebuie sa fie de asemenea la zi cu informatiile din domeniul auto.

„Dupa definirea produsului, provocarea principala a fost dezvoltarea site-ului autohut.ro, care a necesitat multa munca si implicare ca sa ajunga la stadiul actual. Cel mai important lucru de care a fost nevoie sa fim constienti este ca experienta de navigare pe care o ofera acest tip de magazin online este diferita fata de magazinele online din alte domenii – aici fiecare client cauta in primul rand dupa marca si modelul masinii, apoi dupa branduri si caracteristici. Dezvoltarea a insemnat ca intr-un an am schimbat 3 firme de web development pentru a ajunge la o colaborare stabila cu o companie care sa ne ofere exact solutiile de care avem nevoie”, spun ei.

Citeste si:

O alta provocare a fost faptul ca din ianuarie 2013 pana in septembrie au tinut activitatile cu privire la cererile de oferta, comenzi si livrari doar cu o singura persoana full time, pentru a putea urmari planul de cheltuieli stabilit initial cu o eficientizare a costurilor, dar in acelasi timp sa implementeze si sa dezvolte serviciile pe care si le-au propus inca de la inceput si sa creasca considerabil activitatea. In prezent, proiectul a ajuns la o echipa de cinci oameni care se ocupa de relatia cu clientii si numarul acestora va creste in viitorul apropiat.

Investitie initiala

In momentul in care au inceput proiectul, fiecare dintre ei avea deja un loc de munca, primii bani investiti venind din salariile proprii. La inceput s-au ocupat in timpul liber si, per total, s-au adunat circa 15.000 de euro investitii initiale, tot profitul fiind reinvestit.

Pentru 2014 ne-am propus la inceputul anului un venit de 250.000 euro insa am trecut de jumatatea anului si ne bucuram de o depasire a estimarilor de venituri si a numarului de comenzi inregistrate lunar. Pentru ca ne vom implica in continuare, ca si pana acum, credem ca pana la finalul anului vom inregistra o cifra mai mare de 300.000 euro, ceea ce ne va duce spre o crestere de patru ori fata de anul 2013”, spun ei.

Tinerii nu se vor opri aici si estimeaza o evolutie a proiectului si dublarea anuala a cifrei de afaceri. In 2015 urmeaza sa deschida un service multimarca Autohut in Bucuresti si urmaresc, pe viitor, sa construiasca o retea de service-uri partenere in orasele mari din Romania.

Cum vi se pare proiectul tinerilor? Ati cumpara(t) piese auto de pe Internet? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.