Compania de software HubSpot are chiar o camera speciala cu hamace, tavan cu norisori, astfel incat sa isi incurajeze cei 750 de angajati sa se relaxeze si chiar sa atipeasca in timpul programului. CMO-ul Mike Volpe, cunoscut pentru faptul ca profita de aceasta camera frecvent, spune ca un somn rapid de 20 de minute este deseori tot ce ai nevoie pentru a-ti recapata fortele si luciditatea necesare pentru a fi mai productiv tot restul zilei, scrie Entrepreneur.com.

Mai mult, camera de relaxare este vazuta ca o forma prin care angajatii sa balanseze munca cu viata din afara orelor de serviciu. Unii tineri parinti nu dorm bine noptile si atunci gasesc absolut necesare acele minute de somn de la birou. Managerii care vin din deplasari si sunt obositi pot de asemenea profita de aceasta camera, fara sa trebuiasca sa se deconecteze complet de la munca.

A atipi la birou este un obicei din ce in ce mai des intalnit in industria IT, unde dezvoltatorii trebuie sa se concentreze ore intregi pe a scrie cod; companiile majore dar si cele mici, dinamice, “inventeaza” tot felul de modalitati de a-i relaxa, astfel incat erorile umane sa fie diminuate cat mai mult. Google este una dintre aceste companii, oferind angajatilor “bule” masive, cu scaune foarte comode si muzica ambientala pe gustul ocupantului. Mai mult, cei care atipesc acolo sunt treziti prin vibratii placute si o crestere a luminozitatii.

Cu toate acestea, multe corporatii refuza astfel de obiceiuri, considerandu-le neproductive. Problema este un sistem de a face business invechit in care somnul in timpul muncii este asociat cu lenea sau lipsa eficientei.

Sursa foto: Shutterstock: dormind