Oana a lucrat de-a lungul anilor in agentii precum Mercury, D’arcy, Grey Worldwide, Leo Burnett, Infinit Solutions si Proximity – BBDO. La sfarsitul lui 2011 a demisionat din pozitia de managing director al Proximity. “Pentru mine proiectul Flowersophy a aparut intr-un moment de rescriere a povestii mele de viata: lucrasem mai bine de 15 ani in publicitate, invatasem multe despre comunicare, management, marketing atat din agentiile in care am lucrat cat si de la clientii pe care i-am avut dar o parte din mine nu-si gasea implinirea”, povesteste ea. “In toti acesti ani am reluat la un moment dat drumul studentiei absolvind primul an de psihologie. Dezamagirea a fost mare insa constatand ca dupa mai bine de 10 ani de cand absolvisem prima facultate manualele existente in stiintele sociale erau atat de intortocheate, atat de putin scrise intr-o limba romana fluenta si adaptate vremurilor in care traim incat am renuntat sa mai continui pe acest drum”, mai spune Oana Bernecher.

Cativa ani dupa, a intalnit un om energic si vizionar, Gerard O’Donovan, care a adus in Romania o scoala de coaching (life, corporate and executive coaching) a carei cursurile le-a absolvit de curand.

“Inainte sa pornesc Flowersophy mi-am stabilit un singur criteriu de verificare: mi-am propus sa fac un curs de aranjamente florale intr-o tara cu traditie in ingrijirea si aranjarea florilor (Anglia) cu ajutorul caruia sa decid daca ce iese din mainile mele ne-experimentate la acea vreme are potential. Si pentru ca toti au fost incantati de rezultate (atat eu cat si prietenii care au admirat aranjamentele mele) dupa absolvirea cursului de la The Covent Garden Academy of Flowers am inceput demersurile deschiderii atelierului nostru, Flowersophy”, spune ea.

Alaturi de sotul ei impleteste aranjamente florale, el dedicandu-se designului elementelor de support pentru flori – vase, cutii, cosuri -, iar ea designului floral.

Provocari la inceput de drum

Provocarile la inceput de drum au fost multe, multe dintre ele venind din faptul ca “intram pe o piata unde nu aveam nici un fel de experienta sau repere. Daca la inceput credeam ca doar florariile Iris sunt singurul mare competitor de pe piata, cu timpul am ajuns sa inteleg ca sunt multe altele – ateliere sau florarii, cu componenta off-line sau doar online – care pot fi competitori redutabili. Ce cred acum e ca fiecare isi poate avea locul lui pe piata atunci cand isi creaza o ‘personalitate’ diferita de a celorlalti”, considera Oana .

Citeste si:

Alte provocari la inceput de drum au venit din gasirea si selectarea furnizorilor si din construirea portofoliului de produse si de client. “Acum ne bucuram sa avem un portofoliu conturat atat ca produse – avem colectii periodice dedicate anotimpului sau anumitor evenimente – cat si din punct de vedere al clientilor (avand experienta in lucrul cu client corporate portofoliul nostru are cu preponderenta clienti de acest tip). Acum, marea provocare e sa finalizam site-ul pana la finalul lunii septembrie (de cand am inceput lucrul la el ma simt ca si croitorul care nu are haine sau cizmarul fara pingele) si sa conturam un program de activitati pentru copii (ateliere) care sa acopere tot parcursul anului scolar”, detaliaza Oana Bernecher.

Ea estimeaza vanzari de 20-25.000 de euro pana la finalul anului, atat catre persoane fizice cat si juridice. Acestea din urma reprezinta de altfel si “grosul” business-ului lor, acoperind circa 80% din comenzi. Aceasta suma reprezinta circa 1% din piata de vanzari de flori taiate. In prezent, Flowersophy nu are un furnizor unic, in functie de comenzi alegand cu cine lucreaza. Fiind la inceput de drum, au un numar de doi angajati permanenti si, punctual, colaboratori.

Principalul diferentiator e faptul ca noi nu oferim produse standardizate ci raspundem briefului clientului, nevoii punctuale pe care acesta o are ceea ce o florarie online nu poate oferi. Apoi mizam si pe faptul ca am invatat ‘trucuri’ in ale aranjamentelor florale de la specialisti oferind clientilor nostri un produs de calitate ‘controlata’”, considera Oana Bernecher. Pe viitor, ea urmareste sa isi consolideze portofoliul de client corporate si sa aiba mai multe evenimente care necesita o componenta florala.

Cum ti se pare proiectul ei? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.