Proiectele „Antreprenor 2.0” si „Promovarea antreprenoriatului in domeniul industriilor creative” s-au concentrat pe furnizarea educatiei antreprenoriale. Trainigurile si sesiunile de mentorat au fost sustinutedin cauza lipsei practicilor de business cu care se confrunta antreprenorii romani.

Aproximativ 11.000 de antreprenori la inceput de drum, dintre care peste 6.000 de femei, au participat la activitatile proiectului: Forumul National al Industriilor Culturale si Creative, training de antreprenoriat in industrii creative, seminarii regionale de informare si competitia de proiecte de afaceri StartUP Creativ. Au fost organizate 30 de cursuri de formare finalizate cu certificare ANC, 8 seminarii regionale de informare, in urma carora cele mai bune 44 de startup-uri din tara au primit finantare in valoare totala de peste 500.000 de lei.

Creativii implicati in arta, fotografie, publishing, design, mestesuguri sau film au invatat cum sa construiasca un proiect antreprenorial si cum sa acceseze resursele si sursele de finantare necesare antreprenorului creativ de la 200 de consultanti.

Citeste si:

In ultimii ani, sectorul creativ romanesc a demonstrat ca este capabil sa aiba o contributie semnificativa in economia si prosperitatea nationala. Cercetarile din cadrul proiectului "Promovarea Antreprenoriatului in Domeniul Industriilor Creative” arata ca 5,93% din PIB-ul Romaniei e realizat de proiectele culturale si creative si ca acestea produc 100.000 de locuri de munca.

Cele doua proiecte urmaresc stimularea mediului antreprenorial prin dezvoltarea sectorului IMM. Start-up-urile create in cadrul proiectelor ii stimuleaza pe tinerii antreprenori, care se pot folosi de ceea ce au invatat in viitoarele afaceri.

Sursa foto: Shutterstock.com/Tineri antreprenori