Studiul urmareste potentialul oamenilor de a infiinta start-up-uri, analizand 34 de variabile investitionale in 130 de state de pe glob. Pentru stabilirea clasamentului, au fost analizati factori precum perceptia cetatenilor asupra oportunitatilor de afaceri, acceptarea riscurilor, inovatia, competitivitatea, sau absorbtia tehnologiei pe piata.

La nivel european, antreprenorii romani se situeaza sub nivelul celor din Slovacia, insa au rezultate mai bune decat cei din Bulgaria si Ungaria. Potrivit raportului, cele mai slabe performante ale romanilor se inregistreaza la acceptarea riscurilor, reperarea oportunitatilor de afaceri, educatia angajatilor si absorbtia tehnologiilor noi. Pe de alta parte, afaceristii romani au fost bine punctati la capitalul de risc, capacitatea de a intra pe piata internationala si capacitatea de dezvoltare a companiilor create.

Potential de business in Romania

"In Romania, sistemul birocratic ingreuneaza foarte mult deschiderea unei noi afaceri, iar antreprenorul roman s-ar putea simti descurajat. Un alt dezavantaj este dificultatea cu care se pot accesa fondurile europene, iar informatia despre acestea ajunge de cele mai multe ori trunchiata si incalcita la beneficiar. Totusi, aceste lucruri nu ar trebui sa-i impiedice pe cei care isi doresc cu adevarat sa isi deschida propria companie. Daca sunt creativi, pasionati si profesionisti in livrarea produselor si serviciilor isi pot face loc pe piata", considera Adina Filculescu, fondatoare a brand-ului EnRose.

"Romania ofera foarte multe oportunitati si pune la fel de multe piedici. Pentru cei care sunt dispusi sa riste timpul si banii proprii, initiativele antreprenoriale pot evolua catre afaceri de succes. Ca peste tot in lume, succesul se obtine greu si dupa mult timp. Cu toate acestea, la noi, fiind o piata dinamica si cu multe transformari generate si de crize economice, exista mai multe oportunitati si deci sansele de a avea succes sunt teoretic mai mari. Cu cat intelegi mai repede cum functioneaza economia reala, cu atat ai sanse mai mari sa fii un actor important in ea", spune Cosmin Malureanu, CEO Ascendia Design.

Romanii sub 35 de ani, potential antreprenorial peste media globala

Un studiu al GfK indica faptul ca antreprenoriatul este extrem de apreciat atat la nivel global, cat si in Romania, unde atitudinea pozitiva cu privire la antreprenoriat a crescut cu 5%.

Citeste si:

Raportul a fost realizat, la initiativa Amway, de catre compania de cercetari GfK si ofera informatii si date despre atitudinea generala a barbatilor si femeilor, cu varsta de peste 15 ani, cu privire la antreprenoriat si la independenta financiara. Studiul a fost realizat de Gesellschaft fuer Konsumforschung (GfK) Nuremberg si Technical University Munich (TUM). In 2014, prin raportul Amway privind antreprenoriatul, se incurajeaza discutiile la nivel mondial despre antreprenoriat si se urmareste cresterea gradului de constientizare a rolului pe care antreprenorii il au in economiile moderne, precum si a importantei educatiei antreprenoriale.

„Antreprenorii au un rol important in orice economie. Activitatile desfasurate de ei genereaza noi locuri de munca, incurajeaza competitia si ajuta comunitatile sa se dezvolte. Speram ca acest raport sa genereze subiecte de discutie privind antreprenoriatul si sa incurajeze cat mai multi oameni sa isi inceapa o afacere pe cont propriu”, declara Ioana Enache, director general Amway Romania si Bulgaria.