Bogdan Pandea, un tanar din Campia Turzii, a intrat in lumea business-ului la varsta de 22 de ani. Desi dupa terminarea facultatii ofertele de munca nu au intarziat sa apara, in urma participarii sale la o conferinta despre antreprenoriat si a unui articol citit despre o franciza Coffee Bike, acesta a avut curajul de a-si deschide propria afacere.

"Cu o gandire logica se poate face orice. Am incercat sa privesc toata afacerea de sus si am luat-o treptat. Mi-am zis "hai sa incep o afacere cu cafea pe bicicleta". Pai in primul rand am nevoie de o bicicleta, apoi de cafea si toate au venit treptat. Nu m-am grabit deloc", declara fondatorul Captain Bean.

Insa, desigur, pentru o astfel de afacere e nevoie si de o investitie, Astfel, Bogdan a plecat pentru trei luni de zile in SUA, unde a muncit cu programul Work&Travel. "Am lucrat in America pe un post de agent de vanzari la o firma de suveniruri. Apoi la Subway, iar in timpul ramas spalam piscine. A fost ca un test pentru mine. In trei luni de zile mi-am demonstrat ca sunt capabil sa muncesc non-stop, cu atat mai mult daca ar fi in joc afacerea mea", afirma Bogdan Pandea.

Astfel si-a investit toti banii castigati in SUA, respectiv 10.000 de euro in business-ul sau. "Desigur ca am avut emotii la inceput, insa eu merg pe considerentul ca trebuie sa ai curajul sa-ti asumi niste riscuri. Avem tendinta de a complica niste lucruri extrem de simple si, de regula, lumea se teme de afaceri. Repet, secretul succesului este curajul", mai spune Bogdan Pandea.

Citeste si:

Afacerea a inceput-o direct cu angajati, respectiv doi baieti si un PR, iar in primele doua luni ale acesteia, a avut grija sa-i trainuiasca exact dupa stilul american pe care l-a invat peste ocean. "Am incercat sa nu fiu seful acela ursuz, care-si cearta angajatii. In primul rand vreau sa fiu prietenul lor si dupa, seful lor. Astfel, pe parcurs, ne-am format unii dupa altii", declara Capitanul.

Insa pe langa bicicleta pe care acestia o au plasata in centrul orasului Cluj-Napoca, echipa Captain Bean, formata din un fruntas, doi caporali, un locotenent si un capitan, se ocupa si de coffee break-uri la diverse evenimente, sub denumirea de Event Barista.

Pana in prezent acestia au la activ 26 de evenimente si "se lauda" cu un numar de 30.000 de cafele vandute. Cu privire la planurile de dezvoltare, acestia au in plan amplasarea mai multor biciclete in mai multe locatii, intrarea in mediul online cu produse marca Captain Bean/Event Barista, respectiv brevete, tricouri si gift cards si sa introduca in meniu, pe langa traditionalele cafele, ceaiuri si sortimente de cappuccino, diverse produse de panificatie.