Luc va fi prezent la ecomTEAM 2015, urmand sa sustina un workshop dinamic in zona de Analytics, dar si un key speech pe SEO. Vei avea ocazia, in 1-2 aprilie, sa discuti cu el fata in fata, doar la ecomTEAM.

„Primul meu sfat este de a te asigura ca SEO serveste un rol de suport. Nu pot construi un start-up bazandu-te doar pe trafic organic. Este ca si cum ai investi toti banii intr-o singura directie si, in multe feluri, startup-urile se aseamana cu investitiile pe bursa – diversifica-le, nu cumpara actiuni doar la o singura companie”, subliniaza Luc.

Cu alte cuvinte, atunci cand ai un magazin online, asigura-te ca investesti timp si energie nu doar in SEO, ci si in Analytics, in campanii, newslettere si asa mai departe. Desi este important sa folosesti cuvinte cheie si sa faci link building, nu te axa aproape exclusiv pe incercarea de atragere a traficului organic. Similar sfatuieste si Tamsin Fox-Davies, specialist in eMail Marketing din Marea Britanie care, de asemenea, va fi prezenta la ecomTEAM 2015.

„Informeaza mai intai, vinde mai apoi”, este una dintre regulile de aur atunci cand vine vorba de eMail marketing, aceasta regula fiind valabila si in eCommerce si mai ales in zona startup-urilor. „In mod special in acest mediu, focusul este in a creste vanzarile. Cu toate acestea, daca pui pe primul plan acest scop, si cineva nu vrea sa cumpere chiar atunci, cel mai probabil vei pierde acel client definitiv”, subliniaza Tamsin.

Un al doilea sfat oferit de Lukasz este acela de a incerca sa faci SEO cat mai puternic posibil, sa incerci ca prin optimizarea in motoarele de cautare sa vina 60-70% din trafic. „Daca insa intr-o zi se schimba algoritmii de cautare, asigura-te ca firma ta va supravietui si prin alte cai – trafic platit, referral, eMailin si trafic social”.

„Trafic SEO organic este relativ ieftin si poate sa aiba efecte pe termen foarte indelungat. Ownerii business-urilor trebuie sa isi aminteasca ca acest canal este insa volatil, din nou, similar cu bursa”, avertizeaza Luc.

Greseli pe care le fac antreprenorii atunci cand folosesc Google Analytics

Este esential la inceputul unui business online sa monitorizezi traficul si sursele sale. O prima greseala pe care o fac insa antreprenorii este aceea de a isi propune scopuri imposibile, considera Luc. „Stiu o companie care isi propusese sa creasca cu 5% la fiecare luna. Efectiv, NU poti sa tot cresti cu acest procent, este o evolutie exponentiala. Mai devreme sau mai tarziu va deveni imposibil de realizat si cifrele o iau razna”. Acest lucru ar putea pune companie pe un drum gresit, axandu-se prea mult pe aceste metrice si ignorand factori mai importanti, precum conversia.

O alta eroare este privirea analytics ca un job „pentru nimeni”; practic, sa nu se stie in cadrul firmei cine se ocupa, efectiv, de raportarea datelor. „A avea o echipa sau om pe analytics este esential. Poate fi o singura persoana care doar sa raporteze frecvent performanta companiei din punct de vedere al traficului si toate metricele aferente. In acest fel departamentele/oamenii specializati pe SEO, Paid sau echipele de eMail marketing se pot concentra pe livrarea de mai bune rezultate.

Secrete in eCommerce, pentru a-ti depasi concurenta

De cele mai multe ori cand intri intr-o afacere, trebuie sa iti cunosti concurenta. Nu trebuie sa te simti descurajat daca acestia sunt in fata cu mai multi ani, exista metode pentru a-i depasi sau sa te diferentiezi de ei.

Link Building-ul functioneaza inca la fel de eficient ca in trecut. „Axeaza-te pe link building, impleteste strategia cu cea a PR-ului, da-ti seama ce cuvinte cheie si ce pagini par a fi cele mai profitabile pentru concurenti. Foloseste instrumente precum SEMRush si Searchmetrics pentru a investiga cum stau concurentii, foloseste instrumente precum MajesticSEO si Ahrefs pentru a iti dai seama de unde primesc link-uri, foloseste cu incredere BuzzSumo pentru a afla care este cel mai share-uit continut pe care il au, foloseste HootSuite si ViralContentBuz pentru a automatiza si creste influenta postarilor pe retele sociale si, in final, DeepCrawl si Moz pentru a te asigura ca optimizarea este perfecta.

Citeste si:

Un alt sfat – incearca sa intri intr-o piata care ar putea sa nu fie tipica pentru produsul tau. Sa presupunem ca firma ta inchiriaza vile pentru concedii in Spania. Cuvintele cheie naturale pot fi:

- Vile in Spania
- Apartamente in Spania

De ce sa nu incerci sa cresti rangul pe cautari precum:

- Vacante ieftine in Spania
- Vacante Spania

Nu conteaza daca al doilea grup de cuvinte cheie apartine unor pachete nisate pe vacante, poti in continuare sa convertesti ranking-ul pe baza lor cu produse pe care le ai pe site. „Important – NU incerca sa copiezi ceea ce fac concurentii, incearca sa fii diferit si mai bun!”.

Un alt sfat important, invatat de-a lungul timpului, tine de aptitudinile manageriale. “Un manager in care echipa are incredere si care este mai mult decat mentor, este si prieten, este foarte important. Este de asemenea important cum te comporti dupa orele de munca – sa fii calm, intelegator si proactiv – acest lucur iti poate afecta pozitiv multe aspecte ale vietii”.

“In ultimii 10 ani mi-am schimbat modalitatea de a gandi si lucra. Acum sunt ceea ce ar putea fi descris ca «Zen-SEO». Vad un website, vad probleme; vad numere, vad rezultate si unde vreau sa ajung, inainte de a face, efectiv, calculele. Apoi fac un pas in spate, scriu totul si prezint oamenilor ideile mele. In sfarsit, trebuie sa stii ca job-ul iti aduce satisfactii enorme, ca te face fericit”.

Poti discuta personal cu Lukasz dar si cu ceilalti speakeri in cadrul ecomTEAM 2015.