Poate suna greu de crezut dar este adevarat si se intampla in Romania – retailerul de parfumuri Sole, lansat in urma cu un an, a generat afaceri de 8 milioane de euro si se afla pe profit dupa primele 12 luni pe piata. Cum a reusit acest lucru, ce planuri are si ce implica un parteneriat cu Amazon, citeste in materialul de mai jos.

Brandul Sole, care vinde parfumuri, genti de lux sau ochelari de soare, este lansat de sotii Tudor si Angela Tiboc. Dupa ce cateva luni a activat exclusiv online, compania a deschis un stand in Baneasa Shopping City, un magazin in Nuremberg, Germania si, luna aceasta, un magazin in Iulius Mall din Cluj-Napoca.

Compania a generat intr-un an 8 milioane de euro cifra de afaceri, atat din retail cat si din distributie, spune Tudor Tiboc. “Volumele de vanzari la parfumuri sunt destul de mici, asa ca noi am profitat de acest fapt si am intrat puternic, inca din start, pe segmentul de distributie catre alte magazine din tara. Acestea, ca majoritatea brandurilor mari, au target de vanzari si noi le ajutam, prin livrarea de produse, sa le atinga”, spune Tiboc.

Fara indoiala mare parte din cifra de afaceri vine si ca urmare a parteneriatului Sole cu gigantul Amazon.com, cel mai mare retailer la nivel global. Practic, sotii Tiboc, care detin si business-ul mult mai batran QuickMobile, continua parteneriatul brandului de produse electroIT cu Amazon si l-au translatat in domeniul parfumurilor. Prin Amazon sunt livrate produse Sole si QuickMobile in cinci tari – Germania, Franta, Marea Britanie, Spania si Italia.

De ce alege insa Amazon sa lucreze cu o companie practic necunoscuta pe plan european? In unele cazuri este cerere foarte mare pentru un anumit model si, pe cale oficiala, direct de la producatori, Amazon nu poate satisface aceasta cerere, intrucat prin contracte compania primeste doar un numar limitat de produse – o anumita cota din productie. Atunci intervin branduri precum QuickMobile sau Sole, care achizitioneaza din mai multe state ale lumii, de la mai multi distribuitori/retaileri, putand astfel satisface nevoile unor branduri care au contracte directe cu producatorii.

Erori de inceput de drum

Deschiderea unui punct de vanzare la 360 de grade in Baneasa Shopping City a fost o decizie mai putin inspirata. Practic, “insulita” din Mall nu se preteaza pentru vanzarea unor produse ce, uneori, depasesc si 10.000 de lei.

“A fost o decizie mai putin inspirata, asa ca vom desfiinta «insula» din Baneasa si vom face magazin traditional”, subliniaza Tiboc.

Magazinul din Germania a fost lansat pentru ca “s-a ivit o oportunitate”. Vanzarile nu merg insa extraordinar, unui magazin din acea tara trebuindu-i cel putin 12-18 luni sa se dezvolte. “Practic, in Germania exista Amazon si restul. «Restul» incearca, destul de greu, sa isi faca loc”.

Anul acesta, compania are in plan sa mai deschida cel putin inca doua magazine traditionale, in mall-uri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri