"Atelierul de Tuns a pornit dintr-o locatie mica, situata in zona Gradina Icoanei avand doi angajati. S-a lansat cu un concept nou, tunsul exclusiv al barbatilor si, in plus, un concept liniar de livrare constanta a calitatii serviciilor", spune tanarul in varsta de 32 de ani.

Inainte de Atelierul de Tuns, Valentin Niculescu a fost co-fondator al proiectului ABC Antreprenori, care se ocupa de organizari de evenimente antreprenoriale in Bucuresti si Brasov. Inainte sa se dedice exclusiv antreprenoriatului, Valentin a lucrat timp de 10 ani in domenii variate, castigand experienta ca angajat la companii precum Altex, Vodafone, La Fantana sau Romprest. In afacerea pe care o conduce in prezent a investitit initial 5.000 de euro, insa in 2014 a ajuns la o cifra de afaceri de 40.000 de euro, care ii permite acum sa se extinda.

Propagarea unui fenomen: afaceri dedicate exclusiv barbatilor

Atelierul de Tuns este o afacere dedicata exclusiv barbatilor, oferind servicii de frizerie clasica. Prima locatie era una de dimensiuni mici, situata in zona Gradina Icoanei din Capitala, si a pornit cu doi angajati. Echipa s-a dezvoltat de atunci, iar acum numara sapte angajati, fiind in continua expansiune. De altfel, antreprenorul isi propune, pe termen lung, sa ajunga la o retea de 40 de frizerii. Un prim pas a fost deja facut: echipa, ustensilele si clientii vor lua drumul unei noi locatii, situata pe Calea Dorobanti, in zona cuprinsa intre Restaurantul Perla si Piata Romana.

In ciuda cresterii costurilor cu noua locatie, antreprenorul isi doreste sa mentina acelasi nivel al preturilor pentru clienti, pe care le defineste ca fiind "medii catre premium". Printre serviciile oferite de Atelierul de Tuns se numara tunsul, tunsul si ingrijitul barbii, masajul capilar, urmand sa implementeze si vopsitul. Preturile pornesc de la 30 de lei, pentru un masaj capilar si aranjat, si ajung la 200 de lei, pretul unui abonament nelimitat care include 4 tunsuri.

Ca orice afacere aflata inca la inceput de drum, Atelierul de Tuns are cateva ingrediente cheie, care il individualizeaza in peisajul de business din zona de beauty. Pentru a pastra calitatea serviciilor la un nivel standard, alegerea angajatilor este un proces care nu se abate de la profesionalismul care defineste viziunea afacerii. "Incerc sa fiu cat mai obiectiv si sa caut persoanele potrivite pentru postul respectiv. Frizerii de exemplu, sunt atent selectionati, apoi testati pentru pregatirea lor profesionala. Calitatea serviciilor oferite in cadrul Atelierului de Tuns trebuie sa fie constanta, predictibila. Putem spune ca asta e unul dintre beneficiile pe care le oferim: aceeasi calitate a serviciilor indiferent de frizer, locatie sau ziua saptamanii", explica Valentin Niculescu.

Foto: Atelierul de Tuns

Este nevoie de mai multe frizerii de acest fel pentru propagarea corecta a acestui fenoment masculin.

Cu toate ca exista competitie pe acest sector si afacerile de acest tip, dedicate exclusiv barbatilor, prind contur, Valentin Niculescu considera ca dezvoltarea afacerii are de castigat daca fenomenul este popularizat cum se cuvine. "Competitia este inca la inceput de drum, ca si noi, dar este nevoie de mai multe frizerii de acest fel pentru propagarea corecta a acestui fenoment masculin", considera el.

Cu toate ca a reusit sa creasca o afacere care a mers pe un drum mai putin batatorit in Romania, Valentin Niculescu recunoaste ca un antreprenor la inceput de drum intampina inca dificultati, mai ales in ceea ce priveste relatia cu statul. "Ideea de stat minimal inca nu a luat amploare desi e cea care se potriveste de minune conceptului antreprenorial", admite acesta.

Alte saloane de tuns si servicii de frumusete din Bucuresti dedicate exclusiv barbatilor sunt, printre altele, Daniels Barber Shop, Assante Men Beauty Salon, Expert Barbers.