Dupa ce a absolvit Liceul Teoretic "Traian" cu profil matematica-informatica din Constanta, orasul sau natal, Alexandru Isaila a venit in Bucuresti pentru a studia Management si Marketing la Universitatea Romano-Americana. In anul doi de facultate, tanarul a inceput sa lucreze in marketing si vanzari la Sony si apoi ca sales manager la o firma care realizeaza fotografii magnetice, potrivit profilului sau de LinkedIn. In timp ce era angajat pe postul de vanzari, a inceput sa lucreze la Memorabilia. Doar ca de aceasta data ca antreprenor. Cu 10.000 de euro, bani economisiti si "adunati" din imprumuturi de la cunostinte, a investit in echipamente si dezvoltarea site-ului Memorabilia. De aici incepe povestea tanarului constantean in lumea afacerilor.

De ce un business cu fotografii pe suport magnetic

"Pasiunea pentru fotografie este mostenita cu siguranta de la tatal meu, care mi-a pus in mana primul aparat foto la varsta de 6 ani, un Zenith cu blit extern. Am inceput sa cochetez cu ideea inceperii unui business in jurul varstei de 20 de ani, insa pana acum aproximativ doi ani nu am avut oportunitatea sa o fac asa cum imi doream eu sa fie", povesteste Alexandru Isaila.

Sursa foto: Memorabilia.ro

A fost nevoie doar de 7 zile pentru a crea firma sub forma de SRL-D, proces de care s-a ocupat o casa de avocatura si care l-a scapat pe micul antreprenor de statul la cozi, cum de altfel spune chiar el.

Dupa un an si jumatate de antreprenoriat, Alexadru Isaila a scos peste 44.000 de euro (196.000 lei) din fotografiat 70.000 de oameni, din 90.000 de magneti realizati si din muncit la 530 de evenimente. Dar tanarul nu lucreaza singur. A recrutat 18 fotografi colaboratori, initial prieteni, apoi a apelat la recomandari, care sunt remunerati cu o suma fixa, in functie de evenimentele la care merg si de volumul acestora. Anul acesta, insa, tanarul estimeaza ca va ajunge la afaceri de aproximativ 68.000 de euro (300.000 lei) si ca isi va creste echipa.

Cel mai mare eveniment la care a fotografiat

Alexandru si echipa sa fotografiaza in 90% din cazuri la evenimente corporate, iar cele mai aglomerate luni din an sunt iulie, noiembrie si decembrie, cand au 3-4 evenimente/zi. Cel mai mare eveniment a fost pentru angajatii unei companii multinationale, la care au participat aproximativ 2.500 de persoane. Cu aceasta ocazie au fost realizate aproximativ 6.000 de fotografii pe suport magnetic.

"Clientii ajung la noi majoritar prin recomandari. Din acest motiv, un clasament ar avea pe primul lor recomandarile, urmat de abordarile directe ale companiilor, apoi de rezultatele Google care duc catre site-ul Memorabilia. Nu este de neglijat nici pagina de Facebook, care ne-a adus cateva contracte si contacte pana in acest moment – ce s-au transformat in colaborari de lunga durata", povesteste proprietarul Memorabilia.

Pe langa servicii foto, Memorabilia ofera sericii de barmani, productie de spidere (DTP) sau decoratiuni la evenimente corporate. Tanarul lucreaza si pentru clienti persoane fizice, care apeleaza la el pentru evenimente personale, nunti sau botezuri. Astfel, cel mai neobisnuit loc in care a relizat fotografii a fost intr-un glob de sticla.

Alexandru Isaila este pasionat de calatorii si inot, pe care il practica de 3-4 pe saptamana. Dar cea mai mare pasiune a lui ramane fotografia pe care isi doreste cel mai mult sa o testeze in Cuba, unde isi doreste sa ajunga in curand si de unde sa se intoarca cu magneti pentru frigider facuti de el.

.