Cei doi au investit pana acum 200.000 de euro in Fabrica de Bere Buna, compania care detine brandul Zaganu, banii provenind din propriile economii, dar si dintr-un credit bancar.

Microberaria Zaganu ar avea nevoie de o finantare de 100.000 de euro, banii urmand sa fie investiti in partea de productie, imbuteliere si etichetare. Laurentiu Banescu afirma de altfel ca pentru un start-up o problema mare este sa reuseasca sa obtina increderea une banci.

“Suntem in discutii cu banca care ne-a creditat si prima data. Problema este ca majoritatea bancilor ofera credite companiilor care au macar doi ani de activitate. Este foarte dificil cand ai un start-up sa prezinti incredere sau siguranta pentru o banca. Ele sunt reticente la businessuri noi. In afara de sursele de finantare, o alta dificultate pentru un business precum al nostru este durata mare pentru obtinerea autorizatiilor”, spune Banescu.

El adauga ca in afara de creditele bancare au luat in calcul si atragerea unui investitor sau listarea pe AeRO.

"Am vorbit si cu investitori privati, dar am ramas la faza de tatonare. De asemenea, am avut niste discutii pentru a ne lista pe piata AeRO, dar nu am intrat in foarte multe detalii. A inceput sezonul cald, avem mult de lucru, dar este posibil ca din toamna sa reluam discutiile si sa ne listam pe AeRO”, a explicat antreprenorul.

AeRO este un sistem alternativ de tranzactionare al Bursei de Valori Bucuresti, acesta fiind dedicat companiilor mici. O companie se poate lista pe AeRO daca are o valoare estimata de minimum 250.000 de euro, pachetul de actiuni scoase la vanzare este de cel puțin 10% sau compania are un numar minim de 30 actionari.

Spera in dublarea productiei si a cifrei de afaceri anul acesta

Microberaria Zaganu are o capacitate de 4.000 de hectolitri, iar in 2014 a finalizat anul cu o productie la 30% din capacitate. Pentru acest an, cei doi antreprenori isi doresc sa creasca productia la 50-60% din capacitate si sa dubleze astfel cifra de afaceri. In 2014, Fabrica de Bere buna a avut afaceri pana de aproape un milion de lei, iar anul acesta ar putea creste la doua milioane de lei.

Citeste si:

“Businessul merge bine, este in linie cu ceea ce ne-am planificat. Este cald, deci incepe sezonul si vanzarile vor creste”, explica Banescu.
El estimeaza ca afacerea ar putea intra pe profit din 2018, la cinci ani de la demararea investitiei.

Berea Zaganu poate fi cumparata din 170 de locatii din Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca, Brasov, Ploiesti, Sibiu, Timisoara, Constanta, Galati, Vama Veche si 2 Mai. In urmatoarele luni cei doi antreprenori vor sa duca brandul in alte doua orase, printre cele luate in calcul numarandu-se Arad, Oradea, Bacau si Piata Neamt.

O piata cu trei jucatori

O halba de bere costa intre 7-8 lei, iar o sticla 9-12 lei.

Microberaria are noua angajati (cu exceptia celor doi cofondatori), toti fiind localnici. De altfel, primii angajati au fost persoane care anterior au mai lucrat in fabrica. Fabrica de Bere Buna se afla la poalele varfului Zaganu (Carpatii Orientali) aproape de statiunea Cheia, in satul Maneciu-Ungureni, judetul Prahova. Microberaria cumparata de Banescu si Geamanu in 2013 era inchisa de aproximativ doi ani.

Antreprenorii au lansat un brand pe o piata “asezata” , in care cei mai mari jucatori sunt Bergenbier, Heineken, URBB si Ursus. “Noi deschidem o piata noua. Nu ne comparam cu producatorii mari. Bineinteles, vrem si noi o faramitura din aceata piata. Pentru ca si daca toate microberariile din Romania (n.red. trei microberarii) am produce la capacitate maxima, tot am fi sub 1% din piata”, afirma Banescu.

Pe piata berii din Romania mai sunt alte doua microberarii: Clinica de Bere (in Timisoara) si Fabrica de Bere Ursus, din Cluj-Napoca.
Pe de alta parte, in 2014, piata locala de bere a fost de aproximativ 14,9 milioane de hectolitri, iar consumul pe cap de locuitor de 74 de litri, potrivit Asociatiei Berarii Romaniei. Consumul maxim in Romania a fost inregistrat in 2008, acesta ajungand atunci la 99 de litri.