In 2009 cand a inceput businessul de design si productie de mobilier personalizat Photoliu, Irina Pogonaru avea doar 21 ani si era studenta. Afacerea ei a pornit de la faptul ca isi dorea o piesa de mobilier unica. Si cum face parte dintr-o familie de antreprenori a fost numai un pas pentru ca afacerea ei sa sa prinda contur si sa apara intre paginile unor publicatii precum Vogue Living, The Wall Street Journal sau The New York Times.

Cand a inceput businessul nu avea foarte multe studii in zona de design, ci mai degraba in cea a afacerilor. Astfel, in 2009 Irina Pogonaru era studenta la University College din Londra, unde studia management.

Apoi a urmat un masterat in management la Ecole Superieure de Commerce de Paris. Intre timp, si-a completat studiile de business cu cele legat de design, in prezent fiind acreditata ca decorator de interior. Iar acum este studenta, la distanta, la KLC Design School din Londra, urmand sa obtin un degree in Interior Design.

“Imi face placere sa am ocazia de a invata ceva nou zilnic”, spune Irina Pogonaru.

A inceput cu o investitie de 300 de euro

Despre afacerea ei, Photoliu, spune ca a aparut in 2009 ca un raspuns la o nevoie personala. „Aceea de a avea o piesa de mobilier unicat, cu personalitate, care sa fie perfect integrata in spatiul meu. Reactiile cunostintelor au fost coplesitoare la vederea primei piese Photoliu, impingandu-ma sa creez, mai mult in joaca, un site de prezentare – o varianta rudimentara a simulatorului online de mobilier, disponibil si acum intr-o varianta mult imbunatatita. In acea perioada eu eram inca la facultate in Marea Britanie, asa ca Photoliu nu a devenit cu adevarat un business decat incepand cu 2013, cand m-am intors permanent in tara si am relansat proiectul”, afirma antreprenoarea.

In 2009 a investit in jur de 300 de euro in dezvoltarea site-ului, banii fiind imprumutati de membrii familiei. Acestia i-au inteles pasiunea, mai ales ca Irina Pogonaru provine dintr-o familie cunoscuta de antreprenori, tatal ei, Florin Pogonaru fiind presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania. Pe de alta parte, fratele ei, Andrei Pogonaru, este partener Central European Financial Services (CEFS), el ocupandu-se de dezvoltarea centrului comercial Veranda din apropiere de Piata Obor.

„Parintii mei sunt antreprenori dedicati si de la ei am inteles ca nu exista satisfactie mai mare decat constructiile personale care au forta si aduc valoare. Ei sunt in acelasi timp cei mai mari sustinatori ai mei si cei mai mari critici. Pentru mine e foarte important sa am un sistem de referinta la care sa ma raportez si chiar daca familia mea activeaza in domenii total diferite, am avut mereu ceva de invatat din experienta lor”.

Un business care pune in valoare folclorul romanesc

Ulterior, in 2013 cand pasiunea ei s-a transformat intr-un business a facut un imprumut de 10.000 de euro, iar de atunci afacerea se sustine singura. Investitiile din ultimii doi ani au fost directionate catre marketing, in participari la targuri internationale de design si mai ales in principalul canal de distributie, mai exact in imbunatatirea instrumentelor de customizare a site-ului photoliu.com si a magazinului online.

La inceput, cele mai mari provocari au fost sa gaseaca colaboratori de incredere si sa realizeze numeroase teste de productie pentru ca produsul final sa fie asa cum si-l dorea. Pentru tesaturi, compania lucreaza cu furnizori din Marea Britanie, Italia, Spania si Franta. In ceea ce priveste productia scaunelor, doua modele de scaune sunt realizate in Romania (scaunul Lana pentru Photoliu si fotoliul Chubby), in timp ce restul modelelor sunt importate in crud din Italia pentru a fi personalizate in atelierul companiei.

De altfel, proiectul Lana pentru Photoliu (foto stanga), un scaun realizat impreuna cu designerul Lana Dumitru si care se inspira din folclorul romanesc, a fost prezentat in Vogue Living, The Wall Street Journal si The New York Times a venit ca o recunoastere a faptului ca suntem pe drumul cel bun, dandu-ne elan si putere de munca.

Comanda medie este de 300 de euro

Produsele Photoliu sunt realizate la comanda in functie de dorintele fiecarui client, ceea ce face productia sa fie mult mai scumpa fata de un produs de serie.

„Un aspect cu care ne luptam in continuare este perceptia gresita ca putem concura cu preturile oferite de marii producatori de mobilier”, explica antreprenoarea.

Clientii sunt in proportie 90% femei, atente la trenduri si detalii, preocupate de spatiul in care locuiesc si care apreciaza multitudinea de optiuni de personalizare. „Am avut comenzi din Marea Britanie, Suedia si Statele Unite, ca urmare a prezentei noastre la doua targuri de design in ultimul an, dar marea majoritate a clientilor Photoliu provin din Romania”, spune Irina Pogonaru.

Comanda medie este in jurul a 300 de euro. Pe de alta parte, cel mai scump scaun la vanzare este editia limitata a scaunului Lana pentru Photoliu, la 750 de euro, in timp ce fotoliile personalizate cu preturile cele mai mari sunt cele cu tesaturi de la Hermes sau Dedar, putand ajunge pana la 1.200 de euro.

Mizeaza pe o crestere de 25% pentru 2015

Pentru acest an tanara si-a propus creasca cu 25% vanzarile fata de anul trecut, sa identifice potentiali distribuitori de obiecte de design pentru tarile vestice si sa lanseze o noua colectie de mobilier la un targ international de design.

„Pe termen mediu, imi doresc sa extind gama de produse oferita, incluzand o varietate de obiecte de decor. In paralel, brandul Photoliu vrea sa se dezvolte ca o solutie completa de servicii de design interior. Primul proiect a fost finalizat chiar saptamana trecuta: un apartament de trei camere amenajat impreuna cu echipa mea”, afirma Irina Pogonaru.

Citeste si:
    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Start Up »



    Setari Cookie-uri