Malvina Cservenschi

Malvina Cservenschi

Fosta vedeta a TVR Malvina Cservenschi a pus bazele brandului de bijuterii si accesorii Malvensky Corporation in 2009, insa pasiunea sa a devenit o afacere in 2012, cand a si fost inregistrata compania. Tot in 2012, intr-o perioada in care televiziunea publica trecea prin mari dificultati financiare si facea un amplu proces de restructurare, prezentatoarea a demisionat, dupa zece ani de colaborare cu TVR, pentru a se dedica businessului.

“Mi-am dorit propria afacere, sa fiu propriul manager, sa am libertatea de a-mi coordona viata profesionala. Am vrut sa creez un produs care sa nu mai existe pe piata romaneasca, care sa aiba o poveste si un mesaj direct adresat oamenilor. De asemenea, am vrut sa pornesc un buiness fara o investitie semnificativa, dar care sa aduca o anume plus valoare in viata celor din jurul meu”, explica in 2012 pentru WALL-STREET.RO Malvina Cservenshi.

A inceput cu bratari cu snur rosu, iar intre timp s-a extins la bijuterii cu diamante sau pentru copii, dar si esarfe cu motive traditionale romanesti.

Astfel, anul trecut Malvensky Corporation a ajuns la afaceri de 1,4 milioane de lei (320.000 de euro) si un profit net de 475.000 de lei (106.000 de euro). De asemenea, compania a avut in medie un angajat.

Afla mai multe despre cum si-a inceput Malvina Cservenschi propria afacere.

Andreea Esca

Andreea Esca

Desi nu este implicata cu numele, nici Andreea Esca, cea mai cunoscuta prezentatoare de stiri din Romania, nu este departe de lumea afacerilor si a modei. Sotul sau, Alexandre Eram, este partener in compania Sonya Mod care activeaza in domeniul confectiilor, a hainelor pentru copii si a produselor cosmetice. Mai exact Sonya Mod opereaza magazinele Z, care comercializeaza haine pentru copiii cu varste intre 0 si 14 ani, dar si cosmeticele Melkior.

De altfel, Andreea Esca semneaza o parte dintre produsele destinate copiilor intre 0 si 3 ani, colectia “By Andreea Esca”, fiind una foarte populara mai ales in randul mamelor de bebelusi. Hainele comercializate sub semnatura ei sunt body-uri cu maneca scurta si lunga, dar maiouri inscr'+'iptionate cu mesaje precum: Sunt o printesa/Sunt un print, Tata munceste si mama cheltuieste, Mama mea e cea mai frumoasa, Vreau un cont sau Zambesc pentru tine.

Cifra de afaceri a Sonya Mod a fost anul trecut de circa 28,3 milioane de lei (6,4 mil. euro), iar profitul net a fost de circa 313.000 de lei (70.000 de euro)
Pe de alta parte, compania a avut anul trecut un numar mediu de 423 de angajati.

Mihaela Radulescu

Mihaela Radulescu

Mihaela Radulescu, parte a juriului Romanii au talent de la Pro TV, si-a lansat propria afacere in 2009. Magazinele sale, denumite Picioru' gras, vand haine pentru copii, iar initiativa vedetei de televiziune a pornit cand fiul sau Ayan avea cinci ani. Designul colectiilor Picioru’ Gras este realizat de Mihaela Radulescu, Magda Pastrama, Maria Marinescu si Carla Nemes, potrivit datelor de pe magazinul online al companiei.

Kinder Magic Store, compania care opereaza magazinele, nu si-a publicat inca datele financiare pe anul trecut. In 2013, compania a avut un business de 750.000 de lei (170.000 de euro) si o pierdere neta de aproape 585.000 de lei (132.000 de euro)

Pe de alta parte, retailerul inregistra un numar mediu de opt angajati.

Andreea Raicu

Andreea Raicu

Dupa mai bine de 20 de ani de cand este implicata in industria modei, ca model, prezentatoare de televiziune sau stilist pentru revista Viva, in 2012, Andreea Raicu, una dintre cele mai bine cotate vedete autohtone in privinta vestimentatiei, a hotarat sa isi faca propriul business.

A pornit cu o colectie realizata in parteneriat cu cei de la PNK Casual, iar acum, pe site-ul sau, shop.andreearaicu.ro, se pot gasi atat haine, cat si carti, produse de ingrijire sau accesorii.

Anul trecut Andreea Raicu Network SRL, compania care detine site-ul, a ajuns la o cifra de afaceri de 760.000 de lei si pierderi nete de 33.000 de lei.

Pe de alta parte, pentru companie lucrau un numar mediu de trei angajati.

Un domeniu popular si intre starurile din strainatate

Un domeniu popular si intre starurile din strainatate

Business-ul de moda este unul foarte popular in Romania, dar si in strainatate pentru ca, de cele mai multe ori, asupra brandului este imprimat stilul “vedetei-antreprenor”, iar clientii sunt adesea persoane care admira aceste vedete. Mai exact, oamenii cumpara anumite produse pentru ca au fost lansate de o personalitate.

Printre alte vedete din Romania care si-au inceput afaceri in moda se numara Dana Rogoz (colectia de genti, lumanari si parfumuri Moon) Sore (prin colectia Hard Coeur) si Bianca Dragusanu. Astfel, dupa ce a fost timp de mai mult ani imaginea brandului BBY, in 2013, Bianca si-a lansat propriul business impreuna cu fostul sot Victor Slav, dupa cum scrie presa tabloida.

La nivel international, printre starurile care si-au lansat afaceri in moda se numara Jennifer Lopez, Victoria Beckham, Gwen Stefani, Beyoncé, Rihanna (foto) sau surorile Ashley si Mary-Kate Olsen.

Sursa foto: www.rihannanow.com

Sursa foto: http://shop.andreearaicu.ro/