Initiatorii proiectului sunt Laurentiu Matache (fost director IT), Adrian Teampau (manager Deloitte) si Ruxandra Moraru, specialist in marketing. Acestia activeaza sub umbrela Matash Media, care mai are la activ un start-up, respectiv platforma de promovare de servicii microjoburi.ro.

Aplicatia va functiona asemenea unui chat. Operatorii vor prelua solicitarile angajatilor prin intermediul acesteia si vor contracta mai departe furnizorii prestabiliti pentru a le rezolva.

"Am pus bazele Delegato deoarece am constatat ca exista o nevoie reala in zona de servicii personale. Mai concret, fiecare dintre noi, din postura de angajat full-time, are diverse treburi personale pe care nu are cand sa le rezolvam decat in timpul programului de lucru: gasirea unui electrician sau instalator, achizitia unor produse dintr-un magazin fizic sau online, relationarea cu un service auto, achizitia unor bilete de avion, cazarea pentru o iesire in weekend sau concediu, achizitia de bilete la spectacole, precum si relationarea cu autoritatile romane: inmatriculari auto spre exemplu. In principiu, incercam sa rezolvam aproape orice treburi personale pe care angajatul este nevoit sa le rezolve in timpul programului de lucru", a declarat pentru wall-street.ro Adrian Teampau (foto).

Un angajat pierde in medie 2 ore din 8 ore de munca cu rezolvarea treburilor personale

Potrivit acestuia, furnizorii de bunuri si prestatorii de servicii exista, insa romanii pierd foarte mult timp atat cu alegerea acestora cat si cu rezolvarea sau relationarea efectiva. Rezolvarea inseamna desori zeci de telefoane date, alergat prin oras, nervi in trafic si stres la birou ca nu reusesti sa termini treaba.

In acest context, angajatul trebuie sa jongleze atat cu treburile de la birou cat si cu cele personale si acest lucru nu conduce doar la stres, ci si la o scadere a concentrarii la birou. Deci scade atat calitatea muncii cat si productivitatea. Iar acest impact se traduce de multe ori in ore suplimentare lucrate de angajat si, respectiv, un cost mai mare pentru angajator.

"Pornind de la aceste aspecte, la inceputul acestui an am inceput sa cautam si am identificat mai multe studii si sondaje care releva faptul ca un angajat pierde in medie doua ore din opt ore de munca cu rezolvarea acestor treburi personale. Aceste doua ore raportate la un salariu mediu pe economie se traduce printr-un cost salarial direct de 741 de lei pentru angajator. La acest cost se adauga si cheltuielile indirecte generate de scaderea productivitatii (chirie, utilitati, combustibil etc). Totodata, sa nu uitam ca un angajat roman munceste cel mai mult (ca numar de ore) din UE, iar productivitatea angajatului roman este de sase ori sub media europeana. Astfel, ni s-a confirmat faptul ca nevoia identificata de noi este cat se poate de reala: angajatii au nevoie de un ajutor pentru rezolvarea treburilor personale. Asa am stiut ca ideea noastra se poate transforma intr-un startup", a explicat Teampau.

Antreprenorii au gandit aceasta aplicatie ca un beneficiu extra-salarial pe care companiile pot sa il ofere angajatilor.

"Ne dorim in primul rand ca multinationalele sa vina in ajutorul angajatilor si sa le puna la dispozitie un mijloc prin care acestia sa isi poata rezolva treburile personale, sa le faca viata mai putin stresanta si sa elimine orele suplimentare lucrate uneori din cauza ca angajatii sunt nevoiti sa consume timpul de lucru pentru probleme personale. Spre exemplu, in Statele Unite, Franta si Suedia exista servicii de concierge/ asistent personal platite de angajatori care rezolva tocmai aceste treburi personale", a aratat antreprenorul.

El sustine ca oricarui angajat care pleaca de la birou la ora 18 ii este greu sa isi rezolve problemele personale, in contextul in care mojoritatea furnizorilor termina programul mai devreme.

Citeste si:

"E aproape imposibil sa rezolvi ceva seara. In acelasi timp, un angajat are nevoie de odihna dupa birou, nu de nervi si stres datorate alergatului pentru a rezolva treburile. Pentru un echilibru work-life studiile recomanda aplicarea regulii de 8-8-8: opt ore de somn, opt ore de munca, opt ore de recreere", a mentionat Adrian Teampau.

Aplicatia Delegato va fi exclusiv corporate pe baza unui abonament lunar, initiatorii acesteia tintind firmele medii si mari cu cateva sute de angajati.

Ne orientam in special catre angajatorii care au birourile la marginea Bucurestiului, situatie in care un angajat care pleaca de la birou sa rezolve o treaba personala pierde mai mult timp datorat si traficului.

Investitie si planuri de viitor

Investitia in acest proiect se ridica la 12.000 de euro pana in prezent, iar initiatorii proiectului declara ca vor continua sa investeasca pentru dezvoltarea activitatii, respectiv in echipamente, angajati si spatiu. Investitia provine din veniturile microjoburi.ro si din economii personale.

Aplicatia pentru smartphone este in faza de dezvoltare, urmand sa fie lansata pana la finalul anului. In prezent, antreprenorii cauta sa angajeze trei operatori si au inceput negocierile cu furnizori de produse si prestatori de servicii pentru a incheia contracte de colaborare.

Acestia am inceput sa contacteze deja companiile interesate sa plateasca abonamente pentru angajatii lor.

"In patru zile de cand am initiat campania de vanzare abonamente avem deja stabilite sase intalniri cu angajatori interesati. Estimarea noastra initiala era ca in primul an sa semnam 10 contracte, insa se pare ca vom depasi aceasta tinta. Interesul este crescut. Ca numar de angajati speram sa deservim peste 4.000 de persoane pana la finalul anului", a aratat Teampau.

Initiatorii aplicatiei Delegato cred in succesul proiectului pe fondul statisticilor ingrijoratoare in ce priveste numarul de ore suplimentare lucrate de romani, precum si productivitatea scazuta.

"Pe de alta parte, cel putin in Bucuresti, nivelul salariilor nu mai face diferenta in mod obligatoriu cand vine vorba de pachetul salarial. Partea de beneficii tinde sa aiba o valoare crescuta tot mai mare in raport cu salariul efectiv. Totodata, companiile sunt tot mai constiente ca un angajat mai putin stresat si care reuseste sa isi termine treaba fara ore suplimentare efectuate va fi mai fericit pentru ca va avea mai mult timp pentru recreere, pentru petrecut timp cu prietenii si familia. Generatia de proaspat absolventi are alte interese si are o optica total diferita fata de cariera, corporatie si munca. Astfel, accentul si batalia intre multinationale va fi pe atragerea si loializarea angajatiilor", a explicat Adrian Teampau.

Pe termen mediu (trei ani), antreprenorii tintesc o cote de piata cat mai mare in Bucuresti (90% din companiile multinationale din Bucuresti), dupa care urmeaza sa ne orienteze spre marile orase din tara. De asemenea, cei trei declara ca vor incerca sa duca business-ul in afara tarii.

Cum ti se pare proiectul celor doi? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Sursa foto: Angajati cu device-uri, Shutterstock