Astfel, Start-up.ro este o prima initiativa dezvoltata de catre Mihai Seceleanu si partenerii sai, Liviu Dumitrascu si Daniel Tatar (cei trei cofondatori sunt, de altfel, si cei care in urma cu 11 ani lansau InternetCorp, publisherul wall-street.ro, iar ultimii doi au facut recent exit din eJobs.ro catre Ringier). Spre finalul anului, antreprenorii intentioneaza sa inaugureze si un hub (un spatiu de lucru neconventional) destinat startup-urilor si freelancerilor din domeniul tehnologiei si sa lanseze si alte provocari, cu acelasi scop de a cristaliza mai multe componente ale unui ecosistem in formare.

De asemenea, noua publicatie online va fi o veriga importanta in ecosistem. Start-up.ro este locul unde, inca din prima saptamana, cititorii pot afla in ce mai investesc fondurile de investitii in toamna aceasta, de ce si-a vandut un fondator de startup din Romania masina scumpa si ce se ascunde dincolo de o campanie de crowdfunding de succes. Subiectele abordate vor fi, de multe ori, incercari de a aduce lumina peste tranzactii de milioane de euro sau succese ale unor aplicatii. Pe langa acest lucru, zi de zi vor exista sfaturi oferite de cei din industrie si metode prin care poti sa-ti optimizezi rezultatele companiei. Opiniile specialistilor din domeniu vor fi mai importante decat opiniile noastre, iar ei vor avea cuvantul de cele mai multe ori.

Start-up.ro va incerca sa aduca la suprafata povestile investitorilor si ale antreprenorilor romani, dincolo de titlulaturi ca “Steve Jobs de Romania” sau “Viitorul Mark Zuckerberg”. Tonul va fi unul adresat in special oamenilor din industrie. “Nu cred ca domeniul trebuie tratat cu senzationalism si nici sa punem noi, jurnalistii, o presiune mai mare pe fondatorii de companii tinere, dandu-le superlative. Mizez pe realism, daca nu chiar si pe cinism”, a declarat Vlad Andriescu, redactor-sef Start-up.ro.

“Cand mi s-a propus sa ma alatur echipei Start-up.ro am primit lucrul acesta cu placere, pentru ca e o oportunitate atat pentru mine, cat si pentru mediul antreprenorial din Romania. Ecosistemul romanesc se dezvolta, dar pana acum nu a existat o voce care sa centralizeze ecourile pietei. Vreau ca start-up.ro sa fie acea platforma catre care sa se uite toate companiile tinere si sa afle povestile de succes, dar si esecurile cele mai marcante. Ne vom concentra pe materiale de analiza si sinteza, construite cu realism”, a spus Vlad Andriescu.

“Start-up.ro este parte a unei initiative mai ample, in care vom implica mai multe elemente esentiale pentru un ecosistem antreprenorial. Credem ca in Romania exista un mediu propice si ca in urmatorii ani vom asista la o dezvoltare rapida a startup-urilor din domeniul tehnologiei, intr-un context matur cu tot ceea ce implica acesta: finantari, tractiune, scala, profesionalism”, a declarat Mihai Seceleanu, cofounder si director executiv al proiectului.

WALL-STREET.RO: Ce crezi ca vor sa citeasca antreprenorii si viitorii antreprenori romani pe o platforma dedicata start-up-urilor?

Vlad Andriescu: Cred ca vor sa citeasca articole serioase, in primul rand. Daca incetezi sa te mai adresezi publicului larg, generalist, deja pretentiile cresc, iar antreprenorii vor sa le vorbesti cu respect. Iar asta inseamna un ton corect. Antreprenorii, din discutiile cu ei, ar dori povesti diverse, nu numai cele pozitive, ci si acele esecuri despre care nu s-a vorbit. Nici sfaturile nu snut de ignorat, dar numai de la oamenii pe care-i respecta, dar si trucuri pe care nu le stiau, din nou, bazate pe experienta celor mai specializati. Uneori cifrele unei tranzactii vor fi cele mai importante, alteori povestea personala a unui fondator va oferi mai mult insight decat orice altceva.

Citeste si:

Cred ca experienta jurnalismului de business din Romania e una pozitiva, asa ca start-up.ro concentreaza, sper, cele mai bune metode, dar dedicate doar startup-urilor din tehnologie. Oricum, feedback-ul va fi cel mai important si ma voi adapta pe parcurs.

WALL-STREET.RO: Dar investitorii?


Vlad Andriescu
: Nu stiu daca pot sa vorbesc in numele investitorilor, dar mi-ar placea sa gaseasca pe start-up.ro un loc unde sa afle despre un startup atat de cool, incat sa nu ezite sa-i contacteze si investeasca in ei. Ca la orice inceput, visez la lant trofic: noi sa descoperim un startup, investitorul sa afle de el de la noi, iar apoi sa scriem un story despre finantarea pe care le-a oferit-o. Nu cred ca investitorii sunt sobri, dar toti vor un partener de discutie care sa mentina sus stacheta inteligentei, iar asta se aplica si in cazul presei de business sau a celei generaliste.

WALL-STREET.RO: In ce masura va propuneti ca Start-up.ro sa devina un TechCrunch al Romaniei?

Vlad Andriescu: Nu-mi place sa ma gandesc la Romania ca la un Silicon Valley al Estului, asa ca nici la noi ca la un TechCrunch de Romania, desi ei sunt exemplul cel mai la indemana. Ne leaga de ei dorinta de a descoperi cele mai interesante startup-uri, dar si abordarea pe mai multe paliere. In Silicon Valley, TC e o institutie, care a trecut dincolo de granita unui blog despre startup-uri, prin organizarea de evenimente si workshop-uri dedicate antreprenorilor. Si mai cred ceva - imi propun ca start-up.ro sa devina un TechCrunch de Romania macar prin profesionalismul cu care vor fi tratate subiectele. Am trait senzationalismul pe pielea mea, in presa, si nu as mai vrea sa-l repet. Nota bene: TC a implinit pe 11 iunie 10 ani. Ca orice initiativa ambitioasa, lucrurile nu se construiesc imediat, ci cu umilinta si munca.

WALL-STREET.RO: Unde vezi Start-up.ro peste un an de zile?

Vlad Andriescu: Ca sa folosesc un termen din domeniul antreprenorial, pe care startup-urile il aud mereu: mi-as dori sa demonstreze ca e un proiect scalabil. Peste un an, scopul meu este ca start-up.ro sa fie directia numarul 1 pentru cei care vor sa citeasca numai despre startup-urile si investitiile din Romania, din domeniul tech si sa creasca, impreuna cu hub-ul si celelalte initiative ce se vor fi lansat pana atunci.